Forum » Showroom » [Show] Take A Screenshot

1. Jeffrey122

Hallo iedereen,

Ik ben een beginnende VB.NET2008 programmer en ik heb wat geprobeerd en ik kwam bij een programma\'tje, genaamd: Take A Screenshot.
    Als je een screenshot wil nemen van je desktop moet je prt screen drukken, paint/photoshop/.. gaan en opslaan,...
    Dus kort gezegd veel werk. Met dit programma is het de bedoeling om simpel op een knop drukken en screenshot te nemen en natuurlijk op te slaan.
    Je kan een screenshot nemen als hij open is dat programma\'tje en als hij geminimaliseert is kan je op het icon in de system tray drukken en dan maak je ook een screenshot.

Take A Screenshot

DOWNLOAD
    Versie: 0.1
    Gemaakt door Jeffrey D. Programs

Laat me weten wat je ervan vind. Ik kan alle tips natuurlijk gebruiken.
    Als je nog functies weet om erin te stoppen, laat het me weten!

Bedankt,
    Jeffrey!

vr 12-02-2010 om 13:56
Reacties (17)

Reageren
  1. Windows7

Netjes heel makkelijk thnx.
    Verander alleen even de achtergrond naar wit ofzo, die lijen zijn een beetje irritant
    Kan je er niet inbouwen wanneer je op printscreen drukt dat die dan het programma uitvoert?

Maak er anders een office layout van.

Bewerkt door Windows7 op vr 12-02-2010 om 14:38
    vr 12-02-2010 om 14:11
  2. Joran95

Kun je hem niet zo maken dat hij `knipprograma` opstart?
    Ook is dat slechte Engels vrij irritant. :`)

Bewerkt door Joran95 op vr 12-02-2010 om 15:28
    vr 12-02-2010 om 14:33
  3. Pascallj

Simpel en handig programmatje. Krijg alleen hoofdpijn van die al die lijnen. Zowel in de spashscreen als in het programma zelf. Dat moet je echt even veranderen.

Daarbij is het inderdaad misschien handiger sneltoetsen te integreren. Is wel lastiger omdat je dan met externe dll\'s moet gaan werken omdat de geïntegreerde controls in VB dat niet hebben. Maar dat zou zeker wel een voordeel zijn.
    Daarbij werkt het programma niet voor mijn Dual screen setup.

vr 12-02-2010 om 14:35
  4. Jeffrey122

@ Alles hierboven:

Ik zal de lijnen zodadelijk weg halen.

De sneltoetsen ben ik nog altijd aan bezig aan het inwerken.

Ik zal dan ook alles nog naar het Nederlands veranderen. (Voor degene die geen Engels spreken/verstaan)

Nog commentaar is zeker welkom

vr 12-02-2010 om 15:41
  5. Loller1

dit zijn zo van die miniscule programma\'s die je nodig hebt voor het gemak. Zeer slim bedacht en ja, die lijnen zijn vervelend verder enkele sneltoetsen (werd ook al gezegt) en veel meer moet er niet aan worden verandert. Goed gemaakt!

vr 12-02-2010 om 16:11
  6. Jeffrey122

Het is nu een simpel grijs design. Ben nog aan het werken aan de sneltoetsen

vr 12-02-2010 om 16:22
  7. Jeroenz0r

Mooi en goed gedaan!

Alleen heb ik geen idee hoe je snippy kan verslaan.

vr 12-02-2010 om 16:48
  8. Jeffrey122

Quote: jeroenz0r

Mooi en goed gedaan!

Alleen heb ik geen idee hoe je snippy kan verslaan.

Lol, ik maak dit alleen maar om te verbeteren. Maar, ik verwacht ook nie direct dat iedereen mijn programma zal gebruiken. Wel zou het goed zijn.

vr 12-02-2010 om 17:07
  9. Pascallj

Ik bedacht net opeens dat het helemaal ideaal zou zijn om een upload functie eraan toe te voegen.

vr 12-02-2010 om 18:41
  10. Burddie

Wat het programma helemaal compleet zou maken is dat je de screenshot zo kan uploaden op bijvoorbeeld Tinypic.

Voor de rest: een goed programma.

-edit-

Quote: pascallj

Ik bedacht net opeens dat het helemaal ideaal zou zijn om een upload functie eraan toe te voegen.

Het zelfde idee, op het zelfde moment? :\')

Bewerkt door Burddie op vr 12-02-2010 om 18:44
    vr 12-02-2010 om 18:43
  11. Pascallj

Quote: burddie

[..]
    Het zelfde idee, op het zelfde moment? :\')

Hé, blijkt dat het dus toch een goed idee was :\').

za 13-02-2010 om 16:30
  12. Jeffrey122

Aan het idee hierboven.
    Omdat het heel moeilijk is om in te bouwen, heb ik gedacht om een webbrowsertje in te bouwen in mijn programma die connect naar de gekozen website en zo kan uploaden.

Ik ben momenteel hieraan aan het werken.

Groeten!

za 13-02-2010 om 18:37
  13. Roodrechts

Quote: jeffrey122

Aan het idee hierboven.
    Omdat het heel moeilijk is om in te bouwen, heb ik gedacht om een webbrowsertje in te bouwen in mijn programma die connect naar de gekozen website en zo kan uploaden.

Ik ben momenteel hieraan aan het werken.

Groeten!

Dat maakt het weer onnodig groot. Er zijn betere mogelijkheden, zo zijn er ook applicaties die je direct een filmpje kunnen laten uploaden naar youtube. Een beetje research zou je applicatie verbeteren ipv. een mini-browser.

za 20-02-2010 om 01:59
  14. Jeffrey122

Quote: roodrechts

[..]
    Dat maakt het weer onnodig groot. Er zijn betere mogelijkheden, zo zijn er ook applicaties die je direct een filmpje kunnen laten uploaden naar youtube. Een beetje research zou je applicatie verbeteren ipv. een mini-browser.

Ja, dat weet ik. Maar, ik heb research gedaan en gevonden hoe je het op een FTP kan laten zetten en ik heb al mensen die de upload willen hosten. Dus dat komt allemaal

za 20-02-2010 om 10:50
  15. Kecin

Maak je een screenshot programma, maar dan niet hier online een screenshot posten van je gemaakte programma.
    Faal.

I A M T H E L A W .
    za 20-02-2010 om 15:03
Reageren