Forum » Overige » HTC HD2 probleem

1. Sweetsdreams

Sinds kort heb ik op mijn HTC HD2 alleen maar een wit scherm als ik hem opstart, er stond android op dat is het enige wat ik weet. Ik kom wel in die kleuren scherm maar verder kom ik nergens, iemand een idee hoe ik mijn HTC weer tot leven krijg? vind dit super irritant want nu loop ik al weken met een oude nokia rond terwijl ik een smartphone in huis heb. een nieuwe kopen doe ik niet aan aangezien de HTC nog vrij nieuw er uit ziet en niks mankeert.

Grt
    Sweets

di 03-04-2012 om 10:25
Reacties (5)

Reageren
  1. Roelvb

Je bedoeld dat je alleen nog in de bootloader komt?
    Dit is de bootloader:

Zie je wel MAGLDR langskomen?
    Dit dus:

(Gaat nu alleen even om de header, ipv het bootmenu zou er wat info langs moeten komen)

-edit-
    Misschien handig om erbij de melden dat MAGLDR alleen langskomt als je NIET naar de bootloader gaat (het kleuren scherm).

Bewerkt door Roelvb op di 03-04-2012 om 11:16
    di 03-04-2012 om 11:13
  2. Sweetsdreams

Ik zie alleen de kleuren scherm meer niet,

di 03-04-2012 om 14:05
  3. Roelvb

Ik heb nog een aantal antwoorden nodig voordat ik je verder kan helpen:

1. Je ziet dus alleen het scherm zoals in mijn eerste afbeelding?
    (ik neem aan dat je dit alleen krijgt als je de volume-down knop ingedrukt houd)

2. Zou je eens kunnen controleren of de gele tekst CotullaHSPL er bij jou op staat?

3. Is er iets gebeurd waardoor hij het niet meer doet of opeens uit het niets?

4. Staat er nog iets op het witte scherm dat je krijgt?

di 03-04-2012 om 14:35
  4. Alexxx

Als je er android op hebt gehad, is het bijna zeker dat je over HSPL beschikt.

1. Download deze toolkit: http://forum.xd...d.php?t=1090783
    Met dat programmatje kan je meteen alles doen wat ik net boven heb beschreven.

2. Doe je telefoon aan usb hangen als die in dat kleuren scherm zit.

3. Voer een task29 uit op je telefoon, die maakt heel je telefoon leeg en kan je overnieuw beginnen met flashen. Dit kan met de toolkit

4. Installeer Magldr (bootloader) op je telefoon, dit kan ook met de toolkit

5. Nu moet je even een ROM uitzoeken, ik raad je deze aan:
    http://forum.xd...ad.php?t=769026
    Download hem maar alvast, let wel op dat je de MAGLDR versie download .

6. Haal de usb kabel nu uit je telefoon en laat hem Magldr opstarten. Zodra Magldr is opgestart, kies je "USB Flasher" met je volume knoppen, het linker knopje "bellen" is de OK toets.

Zoals je kan lezen in het Hyperdroid ROM topic, heeft de rom een 150MB CWM nodig. Dit stel je in met de toolkit: "Choose system partition size (MAGLDR)". Cache size laat je 45mb.

Zodra je dat hebt gedaan, klik je op repartition.

7. Als je snel internet hebt, dan is de ROM waarschijnlijk al klaar met downloaden. De rom zit in een ZIP bestand, die hoef je niet uit te pakken. Die moet je gelijk copieren naar de SD kaart. Doe dat.

8. Zodra het is gekopieerd, moet je je telefoon opstarten en op "Android recovery" klikken.

9. Als het goed is kom je nu in CWM Recovery, daar kies je "Flash ZIP from SD". Kies de juiste rom.

10. Veel plezier ermee!

wo 04-04-2012 om 21:43
  5. Sweetsdreams

Ik test dit als ik thuis ben, ik ben nu helaas niet in de buurt van mij htc

do 05-04-2012 om 15:04
Reageren