Forum » Overige » Near Field Communication

1. Sarvice

Near Field Communication of NFC is een contactloze communicatiemethode die gebruikmaakt van de ISM-frequentieband.

Smartphones die met NFC uitgerust zijn kunnen NFC-tags of stickers uitlezen om taken te automatiseren. Zo kunnen bijvoorbeeld instellingen aangepast worden, tekst kan verzonden worden, een app kan opgestart worden.

Bron: Wikipedia

Dat dus.

Ik weet niet of jullie het news rond deze dingen hebben gelezen/gezien, maar verschillende bedrijven hebben hun "tags" al op de markt;
    Tectiles van Samsung
    Tag+ van LG
    en Smart tags van Sony

Ook nieuwe bedrijven hebben tags op de markt.

Mijn vraag is nu, wie heeft er een paar getest en welke zou ik het beste kunnen nemen?
    Op http://www.NFC-nederland.nl zijn er zelfs pennen met tags te koop. Ikzelf dacht aan stickers, omdat je die makkelijk overal kunt plaatsen.

Voordat ik vragen krijg waarvoor ik die dingen wil gaan gebruiken, ik heb geen idee. het lijkt me leuk om er gewoon een beetje mee te kloten. het praktish nut zie ik ook (nog) niet in.

Sarvice

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    wo 22-05-2013 om 10:27
Reacties (4)

Reageren
  1. Frezo

Dus als je een QR code wil scannen (schijnt ooit iemand gedaan te hebben, haha) en daar zit dan sneaky zo'n sticker achter, dan kan die sticker als het ware ervoor zorgen dat die telefoon direct z'n hele fotoalbum gaat uploaden naar een bepaalde server?

wo 22-05-2013 om 18:11
  2. Chielt

Quote: frezo

Dus als je een QR code wil scannen (schijnt ooit iemand gedaan te hebben, haha) en daar zit dan sneaky zo'n sticker achter, dan kan die sticker als het ware ervoor zorgen dat die telefoon direct z'n hele fotoalbum gaat uploaden naar een bepaalde server?

Dat is wel heel omslachtig. Uiteindelijk is het vergelijkbaar met een RFID chip. Je kan er een aantal bytes aan data in kwijt, meestal is dat een uri. Je kan ook een bepaalde app laten openen met bepaalde parameters, eigenlijk ook met een soort uri, maar dan moet je de app aanroepen met het protocol (de NS planner gebruikt rpx://). Iemand zou dus een app moeten installeren die al je foto's uploadt en die tag zou weer die app moeten aanroepen. Ik denk niet dat je een website kan bouwen die automatisch alle foto's op de telefoon kan ophalen. Mocht dat wel zo zijn, dan zou het wel werken.

@TS, Ik heb een paar blanco stickers, een blanco pas, een soort polsbandje en een sleutelhanger. Het is op zich wel geinig om mee te spelen. Volgens mij maakt het niet zo veel uit welk merk je koopt, ik zou vooral naar de prijs kijken. Mocht je echt een doel hebben gevonden voor die stickers, dan kan je altijd nog op zoek naar betere kwaliteit.

vr 24-05-2013 om 12:53
  3. Sarvice

Waar heb jij ze besteld?

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    vr 24-05-2013 om 13:48
  4. Chielt

Ik heb ze gewonnen bij een share&like actie toen ik bij Droidcon 2013 was. Ik weet niet waar zij het van bestelden. Ik had ze gewonnen van http://tagntap.nl/

ma 27-05-2013 om 21:41
Reageren