02/06/2011 09:24

IE9 ondersteunt meeste talen


Volgens Microsofts IE-team ondersteunt Internet Explorer 9 nu meer talen dan zijn concurrenten. Internet Explorer 9 werd bij zijn lancering op 14 maart 2011 uitgegeven met ondersteuning voor 40 talen (rood). Op 25 mei 2011 werd dit uitgebreid met meer dan het dubbele. Er werden maar liefst 53 talen toegevoegd (groen).



Hierdoor maakt Microsoft een voorsprong van 7 talen op Mozilla's FireFox 4 (86 ondersteunde talen). FireFox 4 wordt gevolgd door Google Chrome 11 met 45 ondersteunde talen. Daarop volgt Opera met 44 talen. Achteraan de lijst bengelt Apple's Safari met slechts 16 talen.



Door deze release is IE9 volgens Microsoft beschikbaar in alle talen waarin Windows Vista is uitgebracht. IE9 is in 93 van de 96 talen beschikbaar waar Windows 7 in is uitgebracht.
Door Loller1 In Browsers Bron MSDN Blogs

Reacties (6)

Reageren
  1. Roelvb

    Tja... ze willen natuurlijk dat IE ook ergens in uitblinkt, dan maar in het aantal talen! Dat is veel belangrijker dan een fatsoenlijke rendering van webpagina's


    do 02-06-2011 om 10:34
  2. Roboo

    Quote: roelvb

    Tja... ze willen natuurlijk dat IE ook ergens in uitblinkt, dan maar in het aantal talen! Dat is veel belangrijker dan een fatsoenlijke rendering van webpagina's

    Quoted for truth, you just took the words out of my mouth


    3 Maanden lang gratis webhosting uitproberen?

    Vusam Webhosting
    do 02-06-2011 om 11:14
  3. Crimineeltj

    Quote: roelvb

    Tja... ze willen natuurlijk dat IE ook ergens in uitblinkt, dan maar in het aantal talen! Dat is veel belangrijker dan een fatsoenlijke rendering van webpagina's


    Ja idd kan het zelf niet beter zeggen.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    do 02-06-2011 om 12:09
  4. Joran95

    Quote: roelvb

    Tja... ze willen natuurlijk dat IE ook ergens in uitblinkt, dan maar in het aantal talen! Dat is veel belangrijker dan een fatsoenlijke rendering van webpagina's

    Noem eens een paar dingen die ie9 niet kan renderen en ff of chrome wel.

    za 04-06-2011 om 02:39
  5. Roelvb

    Quote: joran95

    [..]
    Noem eens een paar dingen die ie9 niet kan renderen en ff of chrome wel.


    Ik heb het niet over niet kunnen renderen! Ik heb het over verkeerd renderen.
    Bijvoorbeeld iets simpels als positioneren van een div. Je geeft deze div de css optie 'position: absolute' en zet de div op de juiste plek. Deze div staat dan in alle browser goed, behalve in IE.
    Meestal gaat het goed hoor, maar ben hier al meerdere malen tegenaan gelopen. Gelukkig zijn er CSS trucjes om dit op te lossen.

    Eén van mijn favoriete CSS tructjes maakt gebruik van deze slechte rendering van IE. Normaal maak je zo een CSS klasse:
    Code
    1
    2
    3
    
    .iets {
        /* Inhoud */
    }


    Dat snap iedere browser!

    Als je een CSS klasse als volgt definieert:
    Code
    1
    2
    3
    
    html>/**/body .iets {
        /* Inhoud */
    }


    Dit zal iedere browser renderen, behalve IE


    za 04-06-2011 om 09:57
  6. Roboo

    Inderdaad wat Roel hierboven al meldt, daarnaast doet internet explorer vaak moeilijk met floats en padding/margins.


    3 Maanden lang gratis webhosting uitproberen?

    Vusam Webhosting
    za 04-06-2011 om 13:29