11/08/2011 19:53

Twitpic-oprichter start Twitter kloon


Twitter heeft plotseling het samenwerkingscontract met Twitpic beëindigd. Twitter kondigde een paar maanden geleden aan dat het met een eigen fotodienst komt en daardoor de samenwerking met onder andere Twitpic vervalt. De oprichter van Twitpic liet op creatieve wijze zien dat hij het er niet mee eens is. De man hierachter, Noah Everett, komt met Heello.

Toeval

Everett zegt dat hij vooraf niet geïnformeerd is door Twitter en is daar boos over. "Als Twitter zonder voorafgaande kennisgeving met ontwikkelaars kan concurreren, waarom kunnen wij dat dan niet?”, zei hij tegen website Venturebeat. De Twitpic-oprichter zegt wel dat de lancering van Heello en Twitters eigen fotodienst puur toeval en “ironisch” is

Ping

Heello lijkt veel op een uitgeklede versie van Twitter. Een bericht heet een ‘ping’ en een retweet een ‘echo’. Het volgen van gebruikers noemt het netwerk 'luisteren'. Ook is het mogelijk om andere gebruikers te noemen door een @-teken voor hun namen te zetten.

De website zal binnenkort ook video-ondersteuning krijgen, meldt Everett. Er is al wel een groot verschil met Twitter, want Heello heeft een berichtenstroom die automatisch update, waardoor oude ‘pings’ naar beneden zakken.

Heello
Door Webmaster In Social media Bron Nu.nl

Reacties (13)

Reageren
  1. Webmaster

    Wat een idiote naam..

    do 11-08-2011 om 19:55
  2. Loller1

    Helow!

    Ik geef hem 1 week, dan is hij minstens 1 keer aangeklaagd door Twitter.

    Zo te zien ook een limiet van 140 tekens, je kan er inloggen met Twitter welliswaar om mensen uit te nodigen

    Op iet wat ieder pagina staat hoe je 'Heello' moet uitspreken

    Bewerkt door Loller1 op do 11-08-2011 om 20:09
    do 11-08-2011 om 20:04
  3. Jesse

    Quote: webmaster

    Wat een idiote naam..


    Zegt de bedenker van ' Oja' .


    Jesse Sander (.nl)
    vr 12-08-2011 om 14:02
  4. Webmaster

    Quote: jesse

    [..]

    Zegt de bedenker van ' Oja' .

    Dat is tenminste een geniale naam met een achtergrond.
    Maar ben ik niet de bedenker van.

    vr 12-08-2011 om 16:04
  5. Loller1

    Quote: webmaster

    [..]
    Dat is tenminste een geniale naam met een achtergrond.
    Maar ben ik niet de bedenker van.
    Weke achtergrond?

    vr 12-08-2011 om 16:50
  6. Sandr

    Quote: webmaster

    [..]
    Dat is tenminste een geniale naam met een achtergrond.
    Maar ben ik niet de bedenker van.

    Wie zegt dat heello geen achtergrond heeft?
    Quote: loller1

    [..]Weke achtergrond?

    Inderdaad ja .

    vr 12-08-2011 om 18:51
  7. Loller1

    Waauw, ze hebben al 1 miljoen Pings in 2 dagen!

    vr 12-08-2011 om 20:52
  8. Webmaster

    Quote: loller1

    [..]Weke achtergrond?

    Dat doet er niet toe . De naam blijft beter!

    za 13-08-2011 om 12:44
  9. Killingspray

    Quote: jesse

    [..]

    Zegt de bedenker van ' Oja' .


    Exactly what I was thinking . Oja is echt keihard gefaald.

    za 13-08-2011 om 19:46
  10. Tim

    Ik vind Heello nog niet eens zo verkeerd klinken. Sowieso vind ik Twitter maar belachelijk, elke halve mongool met een beetje PHP/MySQL kennis kan wel een status updates site maken, veel meer dan drie tabellen en een textform is er niet voor nodig...

    Bewerkt door Tim op vr 19-08-2011 om 18:26
    zo 14-08-2011 om 12:49
  11. Fifa06

    Quote: tim

    Ik vind Heello nog niet eens zo verkeerd klinken. Sowieso vind ik Twitter maar belachelijk, echt halve mongool met een beetje PHP/MySQL kennis kan wel een status updates site maken, veel meer dan drie tabellen en een textform is er niet voor nodig...

    Maar niet elke halve mongool krijgt het voor elkaar om het zo'n groot succes te maken

    ma 15-08-2011 om 08:53
  12. Aar

    Quote: tim

    Ik vind Heello nog niet eens zo verkeerd klinken. Sowieso vind ik Twitter maar belachelijk, elke halve mongool met een beetje PHP/MySQL kennis kan wel een status updates site maken, veel meer dan drie tabellen en een textform is er niet voor nodig...

    Maar het draait niet alleen daarom . Replieen, mentions herkennen, Retweets....

    do 25-08-2011 om 10:11
  13. Roboo

    Quote: aar

    [..]
    Maar het draait niet alleen daarom . Replieen, mentions herkennen, Retweets....

    Ohja, dat komt inderdaad pas ná dat je 'Hello world' hebt geleerd Nee dan is het inderdaad een ander verhaal.. [/sarcasm]


    3 Maanden lang gratis webhosting uitproberen?

    Vusam Webhosting
    do 01-09-2011 om 15:59