22/09/2011 19:03

Over 2 weken uitrol Windows Phone Mango


Windows Phone Mango, of bij versienummer Windows Phone 7.5, zal binnen de komende 2 weken worden uitgerold op smartphones die Windows Phone 7 draaien. Dat zijn de General Manager, Eric Hautala, van Windows Phone in een blogbericht. Sinds 26 juli kunnen ontwikkelaars al werken met Windows Phone Mango. Eerder lekte de definitieve versie ook al uit over het internet.

Grote verbetering

“We boeken grote vooruitgang en als een resultaat daarvan verwachten we Windows Phone 7.5 in de komende twee weken uit te rollen”, dat zegt Eric Hautala.

Verder heeft Microsoft ook gewaarschuwd voor het gebruiken van versies die op internet zijn uitgelekt: “Tijdens het officiële updateproces zullen alle Windows Phones een update ontvangen met daarbij software van de fabrikant.”

Nu nog geen succes

Windows Phone 7 werd in oktober 2010 gebruikt op smartphones. Windows Phone 7.5 zou dit mobiele OS nu moeten gaan vervangen. Microsoft heeft zelf al gezegd dat Windows Phone 7 niet het succes was waar ze op hadden gehoopt.

Met Mango wil Microsoft terug een groter marktaandeel krijgen in de smartphone-markt. Dit doen ze in samenwerking met het Finse Nokia. Die telefoonfabrikant begint eind 2011 et het verkopen van smartphones met Windows Phone Mango op.
Door Loller1 In Mobile devices Bron Nu.nl

Reacties (5)

Reageren
  1. Webmaster

    Ik snap niet dat ze denken hiermee succes te maken.

    Nee hoor, goed nieuws voor de MS-addicts!

    do 22-09-2011 om 19:12
  2. Loller1

    Quote: webmaster

    Ik snap niet dat ze denken hiermee succes te maken.

    Nee hoor, goed nieuws voor de MS-addicts!
    Mmmm, ik denk dat WP7.5 wel eens kans zou kunnen maken, annalisten zeggen dat ook.

    do 22-09-2011 om 19:41
  3. Webmaster

    Quote: loller1

    [..]Mmmm, ik denk dat WP7.5 wel eens kans zou kunnen maken, annalisten zeggen dat ook.

    Gek, want onnolisten beweren anders .

    Ik zeg ook niet dat ze geen kans maken! Ik bedoel alleen dat ze mijn zieltje niet gauw zullen winnen

    vr 23-09-2011 om 12:49
  4. Chielt

    Ik denk dat Android de smartphone markt volledig gaat domineren. Er zullen uitzonderlijk goede toestellen op de markt moeten komen met Windows Mobile 7(.5) zullen mensen over willen stappen. Je wordt immers beperkt in het aantal beschikbare apps. Veel bedrijven brengen apps uit voor iOS en Android. Af en toe zie je symbian er tussen en ook af en toe Blackberry. Ik wens MS veel succes met hun nieuwe OS. Ik denk dat ze zich beter kunnen gaan richten op W8 voor tablets en netbooks e.d.

    za 24-09-2011 om 04:06
  5. Daydreamer

    In WP7.5 zit best een goeie toekomst, je moet alleen de mensen over halen van Android af te halen.

    Ik heb zelf ook Android toestel en dual-boot met WP7.5 en moet zeggen dat het OS echt lekker snel is en er netjes uit ziet. De apps zijn inderdaad wel minder maar dit word snel uitgebreid zodra er maar mensen overstappen dan gaan ontwikkelaars wel mee.


    Groen Oldskool Lid
    zo 25-09-2011 om 11:33