05/12/2011 18:04

KLM laat passagiers bepalen naast wie ze komen te zitten


KLM kondigde een opmerkelijke ontwikkeling aan in de vliegbranche. Als het aan de Nederlandse vliegmaatschappij ligt, kan de passagier zelf beslissen naast wie ze komen te zitten. Dit gebeurt door middels van sociale media. Als de passagier incheckt kunnen profielen van LinkedIn en Facebook worden gekoppeld. Andere passagiers kunnen hierdoor een geschikte 'buurman' uitkiezen, bijvoorbeeld met wie zij overeenkomsten hebben.

Uiteraard moeten passagiers er zelf voor kiezen deze informatie te delen. Volgens KLM is het bijvoorbeeld handig voor zakenreizigers om nieuwe contacten op te doen. KLM heeft de dienst nog niet officieel aangekondigd, maar een topman sprak over de plannen tijdens een conferentie. Begin 2012 zal een pilot gestart worden en dan zullen ook meer details volgen.
Door Webmaster In Social media Bron NU.nl

Reacties (6)

Reageren
  1. Webmaster

    Gaat wel ver, maar kan praktisch zijn voor lange vluchten.

    De volgende stap is zeker dat de buurman een melding krijgt om zijn/haar nabije stoelgenoot te accepteren .

    ma 05-12-2011 om 18:06
  2. Aar

    Simpel, als je eenmaal ziet dat je buurman best wel breed is, dan weet je dat je misschien maar eens een andere stoel moet nemen, tenzij jij weer smal bent ...

    ma 05-12-2011 om 18:40
  3. Chielt

    Beter! Kan ik eindelijk eens gewoon naast een lekkere, vrijgezelle dame zitten in plaats van bijvoorbeeld een dikke duitse draak die alleen maar slaapt en verder totaaaal niet boeiend is.. Als je daar 13 uur naast moet zitten is dat echt behelpen!

    di 06-12-2011 om 19:37
  4. Enesg

    En kan je dit dan ook achteraf nog wijzigen?

    Stel persoon A kiest om naast persoon B te gaan zitten op stoel 17B, maar persoon B kiest 5 minuten later om naast persoon C te gaan zitten, wat dan?

    Ja ik zie het al, dit gaat niet werken

    wo 07-12-2011 om 19:31
  5. Sandr

    Quote: enesg

    En kan je dit dan ook achteraf nog wijzigen?

    Stel persoon A kiest om naast persoon B te gaan zitten op stoel 17B, maar persoon B kiest 5 minuten later om naast persoon C te gaan zitten, wat dan?

    Ja ik zie het al, dit gaat niet werken

    Dan zit B tussen A en C in?

    zo 22-01-2012 om 20:29
  6. Ieuan

    Quote: enesg

    En kan je dit dan ook achteraf nog wijzigen?

    Stel persoon A kiest om naast persoon B te gaan zitten op stoel 17B, maar persoon B kiest 5 minuten later om naast persoon C te gaan zitten, wat dan?

    Ja ik zie het al, dit gaat niet werken

    Je zit nu toch ook gewoon naast random mensen? Je kunt kiezen naast wie je bij voorkeur zit, wat voor soort iemand e.d., dat wil niet zeggen dat je iemand uitkiest en sowieso naast diegene zit ?




    Klik hier niet!
    ma 23-01-2012 om 06:30