01/06/2012 23:26

MastaLine vannacht offline


MastaLine gaat aankomende nacht klokslag om 5:00 uur offline. De reden hiervoor is een verhuizing naar een nieuwe fysieke server. Dit tijdstip is niet gekozen omdat de mannetjes zo vroeg gereed staan om de vrachtwagens vol te laden en de files te vermijden. Nee, de data moet een tijdje invriezen zodat we morgenochtend de laatste gegevens hebben. Rond 12:00 uur mag je van ons aannemen dat de site weer operationeel is. Alhoewel de downtime relatief lang zal zijn: in de praktijk zal de overzetting van de gegevens niet langer dan 5 minuten duren. Op Twitter houden we je up to date!

Update:
De site is sinds 10:30 uur weer online op de nieuwe server. Het kan even duren voordat de DNS update bij iedereen is doorgevoerd.
Door Webmaster In Site updates

Reacties (24)

Reageren
  1. Aar

    Nu draai je op een speciale shared hosting bij Xynta toch? Waar ga je nu naar toe Onno?

    vr 01-06-2012 om 23:58
  2. Webmaster

    Je bent aardig op de hoogte lijkt het , alhoewel deze shared hosting met niemand minder dan mijzelf werd 'geshared'.

    [spoiler]
    ML gaat over naar DirectVPS, deze naam doet helemaal niet vermoeden op wat voor soort server de site komt te staan .
    [/spoiler]

    Bewerkt door Webmaster op za 02-06-2012 om 00:04
    za 02-06-2012 om 00:03
  3. Roelvb

    Jeuj! Ik zit op de nieuwe server.

    DNS doorvoer is hier nog niet voltooid, dus ff het ip-adres in mijn hosts file gezet.

    p.s. de webhost07 banner staat er nog...

    Bewerkt door Roelvb op za 02-06-2012 om 08:50
    za 02-06-2012 om 08:48
  4. Webmaster

    Hier is de update wel doorgevoerd. Hoe kom je aan het nieuwe IP roel ? Ik zal de banner van MastaMessenger erop zetten!

    -edit-
    Tijden staan nu ook goed

    Bewerkt door Webmaster op za 02-06-2012 om 13:12
    za 02-06-2012 om 09:00
  5. Roelvb

    DNS is bij mij ondertussen ook actief.

    Ik had het IP-adres gevonden door www.mastaline.com rechtstreeks op te vragen bij de DNS van mijndnsserver.nl ipv bij mijn provider.

    Die tijd was mij trouwens nog niet opgevallen

    Bewerkt door Roelvb op za 02-06-2012 om 14:20
    za 02-06-2012 om 14:20
  6. Webmaster

    Quote: roelvb

    Ik had het IP-adres gevonden door www.mastaline.com rechtstreeks op te vragen bij de DNS van mijndnsserver.nl ipv bij mijn provider.

    Handig

    za 02-06-2012 om 16:51
  7. Tim

    Wat is de reden van verhuizing dan?

    za 02-06-2012 om 17:02
  8. Webmaster

    Voornamelijk eigen beheer (root toegang, etc.), dat was voorheen primitief. De snelheid liet wat te wensen over en de verplichte banner rechtsboven is nu ook niet meer nodig.

    Bewerkt door Webmaster op za 02-06-2012 om 18:39
    za 02-06-2012 om 18:35
  9. Aar

    Ik heet nu Ariën

    je UTF-encoding is nu b0rked, lijkt wel...

    Bewerkt door Aar op za 02-06-2012 om 23:13
    za 02-06-2012 om 23:13
  10. Webmaster

    Quote: aar

    Ik heet nu Ariën

    je UTF-encoding is nu b0rked, lijkt wel...

    Schijnbaar een client side iets, in de database staat het wel goed. Zal daar eens naar kijken.

    za 02-06-2012 om 23:49
  11. Roelvb

    Quote: webmaster

    [..]
    Schijnbaar een client side iets, in de database staat het wel goed. Zal daar eens naar kijken.

    Als je htmlentities() gebruikt zou je dit eens kunnen proberen
    Code
    1
    
    htmlentities(utf8_decode($post))


    zo 03-06-2012 om 12:34
  12. Tim

    Quote: webmaster
    Schijnbaar een client side iets, in de database staat het wel goed. Zal daar eens naar kijken.
    Mua, client-side heeft het sowieso al niks mee te maken. De database collatie, server default charset, meta-tag en gebruik van htmlentities moeten allemaal hetzelfde zijn. In de header van deze pagina wordt al geen charset meegegeven en in de meta staat die op 'iso-8859-1'. Daarbij heeft htmlentities een parameter voor char-encoding en die moet tevens gelijk zijn.

    zo 03-06-2012 om 13:17
  13. Webmaster

    Quote: tim

    [..]Mua, client-side heeft het sowieso al niks mee te maken. De database collatie, server default charset, meta-tag en gebruik van htmlentities moeten allemaal hetzelfde zijn. In de header van deze pagina wordt al geen charset meegegeven en in de meta staat die op 'iso-8859-1'. Daarbij heeft htmlentities een parameter voor char-encoding en die moet tevens gelijk zijn.

    Vetgedrukt is toch client side . Met de UTF8 meta tag ging het wel goed, alleen gingen er weer andere dingen mis. Zal er weer eens naar kijken. Bedankt voor het meedenken ^^.

    Bewerkt door Webmaster op zo 03-06-2012 om 14:19
    zo 03-06-2012 om 13:33
  14. Tim

    Quote: webmaster
    Vetgedrukt is toch client side . Met de UTF8 meta tag ging het wel goed, alleen gingen er weer andere dingen mis. Zal er weer eens naar kijken. Bedankt voor het meedenken ^^.
    Ja oke, toegegeven. Maar die zet jij nog altijd neer, het is geen instelling in mijn browser .

    zo 03-06-2012 om 16:05
  15. Sarvice

    Wat is dat Cheetah Communications dan?



    Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    zo 03-06-2012 om 22:37