06/11/2012 23:02

BREKEND: Microsoft bevestigt einde Windows Live Messenger


Na het gerucht van deze week, heeft Microsoft vandaag officieel het einde van Windows Live Messenger (beter bekend als MSN) bevestigd. Dit houdt in dat de chatdienst vanaf 2013 definitief wordt opgenomen in Skype, dat vorig jaar door Microsoft gekocht werd voor 8,5 miljard dollar. Dit nieuws is uiteraard een grote strop voor MastaLine, welke uit oorsprong vele downloads en nieuwsfeiten leverde voor en over MSN Messenger. MSN verdwijnt al vrij vlot van het toneel: vanaf het eerste kwartaal van 2013 zal de dienst worden gestopt. MastaLine zal je op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.

MSN ondersteuning aanwezig in Skype

Met Skype versie 6 kan er al worden ingelogd met Microsoft-accounts en kunnen de contactpersonen uit Messenger automatisch worden geladen. De overstap is volgens Microsoft vrij resoluut: "Het is uiteindelijk de bedoeling dat alle Messenger-gebruikers dit gaan doen".

Overgangsfase

"We zullen de komende maanden met je werken om de transitie zo eenvoudig mogelijk te maken. Ook zullen we informatie bieden om Skype goed te leren kennen", belooft Microsoft in de blog. Vanaf het eerste kwartaal van 2013 zal Microsoft helemaal stoppen met Windows Live Messenger. Alleen in China blijft de dienst dan nog bestaan.

Gevolgen voor MastaLine

Deze drastische besluitvorming heeft nadelige consequenties voor MastaLine, dat vanuit het verleden als MSN community fungeerde. Zo zal er geen vraag meer zijn voor nieuwe MSN downloads. MastaLine legt tegenwoordig al meer de nadruk op de mobiele topics en social media, maar nu zal MSN Messenger ook langzaam als onderwerp van de site gaan verdwijnen. Uiteraard pas nadat de chatdienst volledig van het toneel is verdwenen. Tot die tijd helpen we nog altijd graag op weg om de overstap zo aangenaam mogelijk te maken.
Door Webmaster In Instant messaging Bron NU.nl

Reacties (28)

Reageren
  1. Crimineeltj

    Quote: notpboy

    en hoe zit het dan met je outlook & skydrive bijvoorbeeld


    Wat heeft skydrive en outlook met msn te maken helemaal niks, Skydrive is cloud en speelt een veel grotere rol tegenwoordig en microsoft outlook is een zakelijk email programma wat gewoon blijft bestaan en ook in office 2013 zit.

    Misschien dat windows live mail ook stop maar dit is ook geen outlook.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    za 10-11-2012 om 23:45
  2. Roelvb

    Quote: crimineeltj

    [..]

    Wat heeft skydrive en outlook met msn te maken helemaal niks, Skydrive is cloud en speelt een veel grotere rol tegenwoordig en microsoft outlook is een zakelijk email programma wat gewoon blijft bestaan en ook in office 2013 zit.

    Misschien dat windows live mail ook stop maar dit is ook geen outlook.

    Kijk voor de grap eens op Outlook.com. Al enige tijd geleden is Live mail hernoemt naar Outlook (net te verwarren met de gelijknamige mailclient).

    Maar goed... die zal gewoon blijven bestaan, aangezien Outlook/Live mail/Hotmail een maildienst is en Skype dit niet heeft.


    zo 11-11-2012 om 10:57
  3. Notpboy

    yepps,daarom de vraag ?,nu kon je je mails lezen als je msn openstond vi postvak in,maar als msn dan in skype komt,lukt dat niet meer,zullen dan steeds moeten inloggen om de mails te lezen

    zo 11-11-2012 om 14:38
  4. Frezo

    man wat een probleem! Heb je niet toevallig een smartphone/device waarop je je mails gewoon ontvangt?


    zo 11-11-2012 om 18:20
  5. Robinman

    Ik heb gisteren Skype gekoppeld met mijn Mirosoft-account.
    Heel handig, tot mijn verbazing werd Windows Live Messenger van de computer verwijderd en had ik alleen nog Skype.

    Wel heel anders... en waar ik tegen aanloop is dat ik mijn Hotmail niet gelijk kan openen! Moet eerst naar http://mail.live.com/ gaan om daar de mail te kunnen kijken. Ben gewend om op de knop 'Postvak IN' te klikken en meteen m'n mail te kijken. Nu kan dat (nog) niet.

    Ik heb namelijk geen smartphone waar ik gelijk mijn mails kan checken!! Alleen mijn computer.

    Maar ik hoop dat Skype in de loop van tijd wat meer op Windows Live Messenger gaat lijken.

    zo 11-11-2012 om 19:25
  6. Notpboy

    das raar,ik heb me ook al aangemeld op skype met m'n microsoft account,maar m'n msn messenger staat er hier nog op

    zo 11-11-2012 om 20:22
  7. Frezo

    Ik kan me overigens ook wel herinneren dat ik me er vroeg?h aan irriteerde dat als ik in MSN op het mailknopje drukte, ik alsnog moest inloggen op de Hotmail site. Beetje zelfde idee. Maar ik denk dat je er ?f snel aan went om gewoon hotmail.com in je adresbalk te typen (of maak er je startpagina van, bladwijzerbalkje) ?f dat Microsoft heel snel begrijpt dat zoiets simpels als dit knopje snel in Skype moet worden gezet. Want als het jullie al opvalt, zijn er dus nog een paar duizend met jullie


    zo 11-11-2012 om 20:39
  8. Crimineeltj

    Quote: notpboy

    das raar,ik heb me ook al aangemeld op skype met m'n microsoft account,maar m'n msn messenger staat er hier nog op


    Ja deze blijft gewoon op je pc staan dit word niet uit zich zelf verwijderd, Je zult zelf wlm moeten verwijderen lijkt me ook best wel logisch.

    het zijn 2 verschillende programma's dus de 1 zal niet de andere verwijderen.

    Bewerkt door Crimineeltj op ma 12-11-2012 om 12:16
    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    ma 12-11-2012 om 12:16
  9. Robinman

    Er bestaat een speciale versie van Skype:

    http://www.skyp...live-messenger/

    Dit bestand heb ik gedownload en ge?nstalleerd, misschien is dat de toekomstige versie van WLM!? Het heeft namelijk ook een nieuwere versienummer (v6.0.73.126)

    Bewerkt door Robinman op wo 14-11-2012 om 19:55
    ma 12-11-2012 om 19:17
  10. Crimineeltj

    Quote: robinman

    Er bestaat een speciale versie van Skype:

    http://www.skyp...live-messenger/

    Dit bestand heb ik gedownload en ge?nstalleerd, misschien is dat de toekomstige versie van WLM!? Het heeft namelijk ook een nieuwere versienummer (v6.0.73.126)


    Dit is geen speciale versie dit is gewoon skype meer niet, Sinds versie 6 heeft microsoft alleen mogelijk gemaakt om met je hotmail in te loggen.

    Reactie trouwens op je vorige vraag, Je hoeft niet http://mail.live.com onhandig in te typen.

    Of je maakt een bladwijzer(favoriet) aan op je adressenwerk balk of je typt gewoon heel ouderwets hotmail.com in en tadaa daar is die ook .

    Verder 1 nadeel van skype is het bestanden versturen echt heel traag gaat vergeleken met wlm.

    Bewerkt door Crimineeltj op wo 14-11-2012 om 22:13
    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    wo 14-11-2012 om 22:12
  11. Daydreamer

    Ik kijk weer eens een keer op Mastaline en zie direct dat MSN stopt met bestaan. Stopt Mastaline dan nu ook?

    'T is niet meer wat het vroeger was helaas. Konden we maar terug na de tijd van de groene Mastaline


    Groen Oldskool Lid
    ma 10-12-2012 om 13:37
  12. Tharoy

    Die goede oude tijd komt dus definitief ten einde. Jammer. Heb hier heel veel lol gehad vroeger als 12-jarige. Nu 6 jaar verder is er heel weinig van over gebleven.

    zo 16-12-2012 om 20:08
  13. Daydreamer

    Quote: tharoy

    Die goede oude tijd komt dus definitief ten einde. Jammer. Heb hier heel veel lol gehad vroeger als 12-jarige. Nu 6 jaar verder is er heel weinig van over gebleven.

    Inderdaad, zo kan je het wel stellen ja.


    Groen Oldskool Lid
    wo 09-01-2013 om 14:27