06/12/2004 18:40

MSN-weblogdienst maakt gebruik van censuur


MSN Space censureert weblogberichten, -titels en claimt het copyright op Spaces-berichten. Het censuursysteem blokkeert titels, maar ook weblogberichten zelf, met enige seksueel getinte woorden erin. Weblog BoingBoing nam de proef op de som en zag zeven pogingen om een MSN Spaces-site te beginnen, stranden vanwege het taalgebruik.

Behalve de inhoud van de weblogs is ook het auteursrecht van de Microsoft-gebaseerde weblogs dubieus. Onderaan ieder weblog staat een verwijzing naar de algemene gebruiksvoorwaarden. Normaalgesproken is een webschrijver zelf de eigenaar van de auteursrechten over zijn teksten en afbeeldingen. De gebruiksvoorwaarden waar MSN Spaces naar verwijst claimen echter het tegengestelde: \"U geeft Microsoft het recht uw kopij te gebruiken, kopi?ren, distribueren, reproduceren, bewerken en vertalen\".
Door Webmaster In Instant messaging Bron Planet

Reacties (33)

Reageren
  1. Woezo

    wat moet je daar mee doen dan

    ma 06-12-2004 om 18:43
  2. Rulax

    Wat is msn space?


    Rulax is a:
    ma 06-12-2004 om 19:18
  3. Richardvd

    ik snap het verhaal nie helemaal . maarja zal wel weer wa onzin zijn waar niemand zich wat van aantrekt!


    Onlineplace, messenger, mobiel en fun.
    Live messenger
    voetbal filmpjes
    Eredivisie samenvattingen
    ma 06-12-2004 om 19:18
  4. Sjaak7

    Quote: rulax

    Wat is msn space?


    een soort uigebreid profiel van msn moet je maar eens kijken op
    http://spaces.msn.com/

    ma 06-12-2004 om 19:26
  5. Raffa

    Onzin duz

    ma 06-12-2004 om 19:34
  6. Zhenk

    ja leuk ja

    ma 06-12-2004 om 20:21
  7. Timmiee

    snap niet wat ze bedoelen mja WHO CARES ?


    Nergens zo snel online terreurnieuws!

    Globalterror.be
    ma 06-12-2004 om 21:22
  8. Evo

    boeiend


    Facebook
    ma 06-12-2004 om 22:02
  9. Rvl

    ach was toch niet van plan pr0n erop te zetten

    ma 06-12-2004 om 22:06
  10. Sensei

    Hmm vind \'t ook niet echt een goeie blog.. Heb liever een normale blog..


    --> Quick Reply for ML 0.5.1!!! <--
    Last update: 10-02-2009
    di 07-12-2004 om 06:56
  11. Mjec

    ja duhhhhhhhhh als microsoft de kopierechten heeft willen ze er niks seksueels op


    Souvenir of Sadness
    di 07-12-2004 om 08:24
  12. Sanka

    hier heb je toch nx aan

    di 07-12-2004 om 13:50
  13. Sandertjaaah

    Met MSN Spaces kun je gemakkelijk je weblog maken en beheren vanaf je computer of je mobiele telefoon. Het is een fantastische manier om informatie en foto\'s te delen met je vrienden en familie. En het is nog gratis ook!*



    Meld je nu aan!

    * Er kunnen kosten zijn verbonden aan je internetverbinding.

    Lekker


    w0ej xD U\'ve Just Been Pwnz0rred By T3h Biggest b00n Ev3r +)
    Bier rijmt niet voor niets op plezier
    HARDCORE
    IS NIET
    DOOD
    HARDCORE CS\'ER!!!!
    di 07-12-2004 om 15:22
  14. Struikiej

    ik heb msn space al

    ennuh je hebt er wel wat aan..ut is een soort picturetrail..maar dan met profiel derbij...is wel fun

    alleen jammer dat ik nog de enige ben in me lijst
    en btw..bijna niemand uit mijn lijst heeft msn 7.0 beta
    dus kenne we ook niej zien dak msn space heb .. maarja

    als je egte msn 7.0 uit komt..kenne ze ut wel zien
    en dan benk niej meer de enige..


    conclusiej.....msn space is WEL LEUK!




    ..Woef woeF..
    di 07-12-2004 om 16:35
  15. Softlocker

    Microsoft gunt de mensen niets als ze geen poen binnenkrijgen... Hopelijk komen er manieren om dit censuur systeem te omzeilen.. Maar ik hou zoveel mogelijk afstand van Microsoft dingen zoals een msn e-mail adres en internet explorer enzo, allemaal crap waar Microsoft poen uit wil halen door talloze spam enzo. Dit is weer een voorbeeld van de totale monopolie van Microsoft.

    di 07-12-2004 om 17:32