15/02/2005 20:51

Snel verspreidend virus via MSN Messenger


Op dit moment verspreid zich razendsnel een virus via MSN Messenger. Het virus genaamd Bropia.N, stuurt contactpersonen een boodschap waarin word gevraagd een bestand te downloaden. Nadat dit bestand is gedownload, stuurt het een bericht naar contactpersonen die online zijn om te vragen of ze het bestand ook willen downloaden. Update: De desbetreffende website is offline gehaald, dus de verspreiding van het virus is gestopt!

Voorbeelden van berichten die je kan ontvangen:
\"LMFAO! http://website/handcuffs.pif\"
of
\"LOOK! http://website/handcuffs.pif\"

Als je een link via MSN Messenger krijgt met een bestand dat op pif eindigt, NIET openen, dit zal een virus zijn.

Wanneer je toch per ongeluk het bestand hebt gedownload, kan je hier lezen hoe je het virus moet verwijderen.
Door Webmaster In Instant messaging

Reacties (100)

Reageren
  1. Blaze

    als er iets tege is kun je het dan PM\'e iemand uit me msn het het al

    di 15-02-2005 om 20:58
  2. Twylight

    heb het gelukkig niet gedownload

    di 15-02-2005 om 20:59
  3. Quest

    Stuur dit naar al je contactpersonen:

    Er wordt momenteel een bestand over MSN verspreid waar een virus in zit. De naam is handcuff.pif. Open het NIET!! Stuur dit door naar al je contactpersonen!

    di 15-02-2005 om 20:59
  4. Planepix

    had hem bijna geopend. alleen het lade duurde me te lang dus had mn firefoxje maar weer gesloten (gelukkig net optijd)

    di 15-02-2005 om 21:00
  5. Beverken

    \'k e da wok al veel gehad en biekan iedereen van mien contactpersoonn mo oe kunde et verwijdrn??? zoe da me ne geweune virusscanner gaan of me ad-aware????????? en oe durvn ze toch were msn te klootn me virusn komaan zeg \'t is te erg :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( wel grof da ge joe dan afmeld als ge et verzondn ebt

    di 15-02-2005 om 21:01
  6. Rvl

    heb m al te pakken

    di 15-02-2005 om 21:03
  7. Flicker

    sja, tis kut, khad m ook. eerste virus deze week

    di 15-02-2005 om 21:03
  8. Mikenuun

    ik kreeg allemaal links met een chello acount server?
    meschien zeggen tegen chello en dat ze em bannen ofzo


    Mastaliner Since 13-05-2005
    di 15-02-2005 om 21:04
  9. Urnie

    K*t virus doet het alleen wat meej msn of heel je pc ?

    gelijk last van

    di 15-02-2005 om 21:05
  10. Sensei

    Lol, had \'m wel gedownd, maar niet geopend.


    --> Quick Reply for ML 0.5.1!!! <--
    Last update: 10-02-2009
    di 15-02-2005 om 21:09
  11. Spastje1

    wie doet mee aan dos aanval? tegen die site, kan je mensen helpen het te verkomen om dit virus te downloaden. ping 213.46.226.40 -t -l 1024
    ik kan er niet mee lachen ben besmet. aan iedereen die ook nog besmet is stop het process handcuffs.pif

    di 15-02-2005 om 21:13
  12. Beverken

    ge kunt et wok in joe nick zetn en dan weetn ze et wok dan moete da nie typn (vo de mensn zoals ikke die lui zien )

    di 15-02-2005 om 21:13
  13. Voodoovirus

    ik had em ook gedownt..maar niet geopent..en gelijk verwijderd