25/08/2005 12:18

Nieuwe MSN-worm spreekt ook Nederlands


Beveiligingsexperts waarschuwen voor een nieuwe MSN-worm die gebruikers in hun eigen taal probeert te verleiden op een link te klikken. De worm, genaamd Kelvir.HL, verspreidt zich via MSN door in een actief venster een berichtje achter te laten. Nederlandse chatters krijgen de tekst \'lol ik heb je foto gevonden\' voorgeschoteld.

Alleen systemen met Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows Server 2003 en Windows XP zijn vatbaar voor de worm.

Behalve in het Nederlands \'spreekt\' de worm nog negen andere talen, waaronder Engels, Duits, Frans en Spaans. Op basis van de gekozen taalvoorkeur in de systeeminstellingen, kiest de worm een taal uit.

Het MSN-bericht bevat een link die na het aanklikken de worm activeert. Kelvir installeert na activering ook de Spybot-worm, die er om bekend staat een achterdeur op het systeem te openen.

Wees dus op je hoede als je links krijgt toegestuurd van mensen die je niet kent!

Bas bedankt voor het melden!
Door Webmaster In Security Bron Webwereld

Reacties (70)

Reageren
  1. Oberon

    ok en wat kan je er tegen doen??

    (wil je iemand fucken, gebruik dan msn bomber en laat hem \"lol, ik heb je foto gevonden\" zeggen )

    do 25-08-2005 om 12:20
  2. Remy

    weer van die kutn44bs

    do 25-08-2005 om 12:26
  3. Nix

    omg weer zo\'n zielig iemand

    do 25-08-2005 om 12:27
  4. Simmie

    Leuk, een nieuw msn vriendje bij :\')

    do 25-08-2005 om 12:28
  5. Beertjesosweet

    Bedankt voor het melden. Zit gelukkig niet zo vaak meer op msn.

    do 25-08-2005 om 12:29
  6. Stijn

    jeuj

    maar dat word dan bepaald op basis van de taalinstellingen van de verzender?
    Dus als je chat met iemand die engels win heeft, komt het nog in engels

    Mensen moeten maar naar de extensie leren kijken, en virusscaners installeren.


    1 + 2 = 3!
    do 25-08-2005 om 12:34
  7. Bombay

    bedankt voor het melden

    do 25-08-2005 om 12:35
  8. Evo

    Jeuj ben ik ff blij dat ik win 98 heb


    Facebook
    do 25-08-2005 om 12:35
  9. Dennisjuhh

    ik klik tog nooit op links

    do 25-08-2005 om 12:41
  10. Vuhuy

    Quote: evo

    Jeuj ben ik ff blij dat ik win 98 heb


    ben ik blij dat ik windows 2003 hebt.
    die dinge mogen sowiezo niet autmatisch gerund worden

    do 25-08-2005 om 12:42
  11. Teamninja

    Joepie nog een Dan gebruik ik wel google talk


    PM me !
    do 25-08-2005 om 12:45
  12. Jesse

    Quote: evo

    Jeuj ben ik ff blij dat ik win 98 heb

    Jah precies


    Jesse Sander (.nl)
    do 25-08-2005 om 12:46
  13. Webmaster

    Quote: evo

    Jeuj ben ik ff blij dat ik win 98 heb


    Quote

    Alleen systemen met Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows Server 2003 en Windows XP zijn vatbaar voor de worm.

    do 25-08-2005 om 13:04
  14. Saven

    jeuj

    wat is die link

    Bewerkt door Saven op do 25-08-2005 om 13:07
    do 25-08-2005 om 13:06
  15. Suma

    lol al slachtoffers?


    dat is mode.
    do 25-08-2005 om 13:11