30/09/2005 17:46

Virtuele MSN buddy's opvoeden


Het gerobotiseerde MSN-chatvriendje Eccky is in Nederland van start gegaan. Het Eccky-concept op MSN Messenger is nieuw in Nederland, er wordt momenteel ook gewerkt aan een Engelse versie van het MSN-spel, om er buitenlandse markten mee te kunnen betreden. Media Republic is de bedenker van de internetbaby die MSN\'ers met elkaar tegen betaling een virtueel kindje kunnen opvoeden.

Tamagotchi?

Eccky is eigenlijk een tamagotchi (het digitale huisdiertje verpakt in een soort sleutelhanger dat ziek werd als je het niet voerde en doodging als je er niet mee speelde). Maar dan anders. Eccky is een spel dat je met zijn twee?n speelt in MSN. Samen maak je een Eccky, een virtuele baby. Je vult los van elkaar een DNA vragenlijst in en op basis van je antwoorden ?genereert? de computer een Eccky, jongetje of meisje, die je ook samen moet opvoeden. In zes dagen groeit de nieuwe Eccky op van een baby naar een puber van achttien. Dan slaat hij zijn vleugels uit en is het spel afgelopen.

Dankzij de chatbot die in de Eccky is verstopt, kunnen Eccky?s echt chatten en verschijnen ze daadwerkelijk online in je vriendenlijst op MSN. Eccky?s kunnen 45000 zinnen tikken over 4500 onderwerpen.

Taalexperts en biologen

Aan Eccky is meer dan een jaar gewerkt door tientallen soorten ontwikkelaars. Behalve programmeurs, kwamen er ook taalexperts en biologen bij aan de pas. Zij moesten ervoor zorgen dat Ecckys tal van taaluitingen, ook foutieve of populaire, herkennen.

Tim bedankt voor het melden!

Bekijk de Eccky site
Door Webmaster In Instant messaging Bron Planet

Reacties (78)

Reageren
  1. Yqa

    dit bestaat al een paar maanden hoor

    Quote
    Kan deze site niet erkennen als een veilige site

    Bewerkt door Yqa op vr 30-09-2005 om 17:50
    vr 30-09-2005 om 17:49
  2. Webmaster

    Maar is vandaag dus van start gegaan op MSN..

    vr 30-09-2005 om 17:50
  3. Richardvd
    vr 30-09-2005 om 17:50
  4. Yqa

    Quote: webmaster

    Maar is vandaag dus van start gegaan op MSN..

    Echt niet, het staat al zo lang bij msn games
    Misschien id voor monkey om het te kraken zodat het gratis kan

    Bewerkt door Yqa op vr 30-09-2005 om 17:52
    vr 30-09-2005 om 17:50
  5. Saven

    Jeuj

    vr 30-09-2005 om 17:52
  6. Rowan

    Quote: webmaster

    Maar is vandaag dus van start gegaan op MSN..

    Cool :\')
    Doe het nu

    vr 30-09-2005 om 17:52
  7. Fastfox

    ik ga geen 1,50 betalen voor 6 dagen
    wel leuk dat je het met zijn 2en kan spelen
    bedankt voor het melden tim
    (ook al kende mensen het al)

    vr 30-09-2005 om 17:53
  8. Webmaster

    Quote: yqa

    [..]
    Echt niet, het staat al zo lang bij msn games
    Misschien id voor monkey om het te kraken zodat het gratis kan

    Klopt, maar was het eerst dan ook in het Nederlands? Volgens mij niet.

    iig wordt het niet voor niets gepubliceerd

    vr 30-09-2005 om 17:54
  9. Rvl

    Wel grappig maar ik ga er niet voor betalen

    vr 30-09-2005 om 17:55
  10. Kecin

    KOST GELD?!?!?!?!?1?!/1/1//1/1/1/


    I A M T H E L A W .
    vr 30-09-2005 om 17:56
  11. Daydreamer

    Komt er een patch zodat ik niet hoef te betalen? :\')


    Groen Oldskool Lid
    vr 30-09-2005 om 17:57
  12. Mennoman

    Ik ga er niet voor betalen,
    maar wel grappig idee

    Quote: psvfan

    [..]Ik denk dat je het binnenkort op BM Ripper kan downloaden.

    denk ook wel

    Bewerkt door Mennoman op vr 30-09-2005 om 18:00
    vr 30-09-2005 om 18:00
  13. Psvfan

    Quote: daydreamer

    Komt er een patch zodat ik niet hoef te betalen? :\')
    Ik denk dat je het binnenkort op BM Ripper kan downloaden.

    vr 30-09-2005 om 18:00
  14. Bernt

    Leuk maar ik ga niet betale:\')


    Mijn site: 112Vandaag.nl
    vr 30-09-2005 om 18:06
  15. Mortalkombat

    maar het kost geld dus t word niks