13/10/2005 11:41

Yahoo en MSN koppelen messengers aan elkaar


Gebruikers van MSN messenger en Yahoo messenger krijgen binnenkort de mogelijkheid om met elkaar in contact te treden. Hiermee ontstaat naar verwachting, de grootste consumentgerichte instant messaging-community ter wereld, met naar schatting meer dan 275 miljoen gebruikers. Dat hebben beide bedrijven woensdag bekendgemaakt.

Het uitwisselen van instant messages tussen verschillende instant messaging-communities staat hoog op het verlanglijstje van de gebruikers van MSN messenger en Yahoo messenger. Microsoft en Yahoo! zijn daarom van plan om een samenwerking aan te gaan tussen de twee diensten, waarbij de beveiliging en privacy van gebruikers voorop blijft staan.

Als onderdeel van de gratis im-diensten kunnen gebruikers van beide communities binnenkort instant messages en emoticons uitwisselen, zien of hun contacten online zijn en eenvoudig nieuwe contacten van beide diensten aan de contactlijst toevoegen.

Yahoo en Microsoft verwachten de samenwerking tussen MSN messenger en Yahoo messenger in het tweede kwartaal van 2006 wereldwijd aan gebruikers te introduceren. De partijen denken dat im hiermee nog meer waarde zal toevoegen aan het gebruik van online communicatie en communities.
Door Webmaster In Instant messaging Bron Emerce.nl

Reacties (64)

Reageren
  1. Manuel

    nice

    do 13-10-2005 om 11:56
  2. Mike

    gister gehoord mooi dat er dan mensen die geen msn hebben (willen) ook met yahoo kunnen praten

    edit||


    Quote: thaxdevil

    Wordt flinke klus denk? Zitten toch op totaal ander protocol? Dan kan google het wel vergeten met gTalk, dat zal ook wel het motief zijn.


    Idd zal wel zo wezen ja zelfde voor ICQ (ofzo) zal wel weer zwaar worden maar ja ondertussen weet bill gates alles te verbreken maar ook een heleboel fout te doen

    do 13-10-2005 om 11:57
  3. Maxized

    Wordt flinke klus denk? Zitten toch op totaal ander protocol? Dan kan google het wel vergeten met gTalk, dat zal ook wel het motief zijn.

    do 13-10-2005 om 12:02
  4. Daydreamer

    Quote: thaxdevil

    Wordt flinke klus denk? Zitten toch op totaal ander protocol? Dan kan google het wel vergeten met gTalk, dat zal ook wel het motief zijn.

    idd


    Groen Oldskool Lid
    do 13-10-2005 om 12:06
  5. Cherelletje

    5e

    Lijkt me wel gaaf... maar het zal idd wel een flinke klus worden

    Bewerkt door Cherelletje op do 13-10-2005 om 12:08
    Save The Earth... It\'s The Only Planet With Chocolate!
    do 13-10-2005 om 12:07
  6. F1boy007

    Quote: thaxdevil

    Wordt flinke klus denk? Zitten toch op totaal ander protocol? Dan kan google het wel vergeten met gTalk, dat zal ook wel het motief zijn.

    Google en Sun gaan samen werken.
    Ik denk dat gTalk nog wel komt hoor.
    Er zijn nog steeds mensen die niets te maken willen hebben met Mircosoft.

    do 13-10-2005 om 12:24
  7. Gamer112

    mij maakt het niet echt veel uit maar het is best handig voor veel mensen

    do 13-10-2005 om 13:00
  8. Yqa

    Leuk, maar ikzelf denk dat 90% van de mensen toch msn gebruikt, en gaan we dan ook een jahoo messenger onderwerp erbij plaatsen als subforum?

    do 13-10-2005 om 13:06
  9. Zhenk

    msn is veel beter ze kunne beter yahoo wisse

    do 13-10-2005 om 13:32
  10. Makkie88

    we zullen zien, lijkt me een leuk plan!!!

    do 13-10-2005 om 13:46
  11. Djkrikke
    do 13-10-2005 om 13:48
  12. Daydreamer

    Leuk nieuwe plaatje


    Groen Oldskool Lid
    do 13-10-2005 om 13:51
  13. Julian

    vet gaaf zeg

    do 13-10-2005 om 14:38
  14. Douweikkuh

    nice , maar weet iemand de presiese datum???

    byebye douwe

    Volgend bericht ( Donderdag 13-10-2005 om 14:49 ) :

    Quote: thaxdevil

    Wordt flinke klus denk? Zitten toch op totaal ander protocol? Dan kan google het wel vergeten met gTalk, dat zal ook wel het motief zijn.

    idd


    do 13-10-2005 om 14:47
  15. Tim

    Gaap, waarom niet met Google, kan ik eindelijk GTalk gebruiken. MSN zuigt met al hun overbodige troep enzo...