07/08/2007 21:06

Microsoft filtert gevaarlijke links uit gesprekken


Dat Live Messenger het versturen van mogelijk onveilige bestanden niet toestaat is reeds bekend. Nu is echter ook ontdekt dat sommige tekstboodschappen gefilterd worden door de instant messenger. Berichten die een bepaalde link bevatten worden linea recta naar de prullenbak verwezen, zonder dat de ontvanger daarvan op de hoogte wordt gesteld. Volgens Microsoft zou het gaan om links die in het verleden gebruikt zijn om virussen te verspreiden.

De links waar het om gaat zijn www.infofilter.nl, www.scream.nl en www.scrap.nl. Ook domeinen met een .info extensie zijn gemarkeerd als potentieel gevaarlijk. Een woordvoerder van Microsoft verklaarde dat het hier absoluut niet om censuur gaat: \"Dat zou het zijn als we onderwerpen die ons niet aanstaan blokkeren en dit is puur een beveiligingsmaatregel.\" Ook zei de woordvoerder dat de lijst niet bekend gemaakt wordt om eventuele spammers niet te helpen aan informatie. Overigens vindt Microsoft het niet nodig om de ontvanger op te hoogte te stellen van de niet verzonden berichten: \"Dat merk je in een normaal gesprek toch snel genoeg.\" Bij het gebruik van een andere client worden de links ook gefilterd.


Door Quest In Instant messaging Bron Tweakers.net

Reacties (38)

Reageren
  1. J0shua

    uhmm oke...

    yo eerste post! (omg)

    di 07-08-2007 om 21:18
  2. Devild007

    Ok dan, maar kunnen de grote bugs eerst een keer uit WLM 8.5 gehaald worden? Vind ik belangrijker...

    di 07-08-2007 om 21:22
  3. Aar

    Was ook al eerder met download.php. Toch maar tijd om weer over te gaan stappen op iets nieuws....
    Want dat ze inforfiler.nl blokkeren slaat als een tang op het achterend van een varken.

    di 07-08-2007 om 21:27
  4. Danny15

    Waar blijft Windows Live Messenger 8.5??

    Weet iemand wanneer deze definitief nu eens uitkomt?

    di 07-08-2007 om 21:30
  5. Aar

    En wat neuqck heeft een Zaanse Schroothandel te maken met het blokkeren van scrap.nl?
    Ik heb nog nooit een virus gezien die daarvanaf werd gedraaid.

    Bewerkt door Aar op di 07-08-2007 om 21:36
    di 07-08-2007 om 21:32
  6. Grootie

    , alsof mensen nu nog zo dom zijn om er op te klikken...

    di 07-08-2007 om 21:34
  7. Richardvd

    Quote: grootie

    , alsof mensen nu nog zo dom zijn om er op te klikken...

    9 van de 10 wel ja. Maar zon filter heeft weinig zin wat kost nu een domeintje die virusmakers kopen er nu gewoon 50 ipv 1.


    Onlineplace, messenger, mobiel en fun.
    Live messenger
    voetbal filmpjes
    Eredivisie samenvattingen
    di 07-08-2007 om 21:43
  8. Lordasakura

    Eindelijk werd tijd. Al die meiden komen het aan mij vragen over die links enzo :\').

    di 07-08-2007 om 21:45
  9. Blazkiken

    Voor die paar links is het toch ook weer niet echt effetief hoor!
    Ze zouden zich beter bezig houden met WLM 8.5 daar heb ik al lang nietsmeer van gehoord!

    di 07-08-2007 om 21:57
  10. Reason

    Oke die linkjes werden eerlijk gezegd best wel irritant.

    Bewerkt door Reason op di 07-08-2007 om 22:10
    Taart ?
    di 07-08-2007 om 22:09
  11. Beertjesosweet

    Vooruitgang in de strijd tegen Wormen

    di 07-08-2007 om 22:57
  12. Carharttguy

    Quote: beertjesosweet

    Vooruitgang in de strijd tegen Wormen

    helpt volgens mij niets, en nieuwe domeinnaam maken en op je worm steken duurd 5 minuten, in die tijd die filter doorheeft dat die link bestaat + iedereen die update heeft, zijn er weer honderden mensen besmet..

    di 07-08-2007 om 23:06
  13. Koenvds

    Ik heb eerlijk gezegt nooit last gehad, als je een goede virusscanner hebt krijg je het virus niet terwijl je 100x op de link zou drukken.


    Dus, zeg.. Héu?
    di 07-08-2007 om 23:11
  14. Planepix

    Quote: carharttguy

    [..]
    helpt volgens mij niets, en nieuwe domeinnaam maken en op je worm steken duurd 5 minuten, in die tijd die filter doorheeft dat die link bestaat + iedereen die update heeft, zijn er weer honderden mensen besmet..

    Gezien het niet van de client afhangt zal het filteren serversided gebeuren, lezen is ook lastig natuurlijk.

    wo 08-08-2007 om 01:36
  15. Princefreak

    Quote: devild007

    Ok dan, maar kunnen de grote bugs eerst een keer uit WLM 8.5 gehaald worden? Vind ik belangrijker...


    Helemaal mee eens Devild007, sinds ik VTP 7 (Vista Transformation Pack 7) gebruik loopt WLM 8.5 regel matig vast. Maar niet dat hij zelf vast loopt neeh hij gooit me hele xp omver. Als ik status willen veranderen, start windows plots DrWatson op die gelijk een error geeft die meteen verdwijnt (heb dus geen screenshot). Ik draai nu weer op WLM 8.1. Hoop dat de public versie van 8.5 wel beter werkt en ook een keuze heeft welke vista skin je wilt hebben. Soort skin menu in je optie menu.

    Peace & B-WLM

    wo 08-08-2007 om 01:53