22/04/2008 09:57

Moeder voor de rechter wegens anti-MSN programma


Microsoft heeft een moeder voor de rechter gedaagd wegens een anti-MSN programma. De vrouw bedacht een oplossing tegen te veel chatten en internetten door kinderen en noemde het MSNLOCK. Dat maakte Unicaresoft maandag bekend. Dat bedrijf zou het product op de markt brengen. Microsoft, eigenaar van de merknaam MSN, wil daar een stokje voor steken. Het bedrijf wil dat alle geclaimde domeinnamen op internet worden overgedragen en dat de merknaam wordt veranderd.

Advocaat Marc de Boer, die moeder Carola Eppink vertegenwoordigt, stelt dat de naam perfect aangeeft waarvoor het product is bestemd. \"Bovendien is msn\'en tegenwoordig een algemeen begrip, een synoniem voor chatten\", aldus De Boer.

Moeder Epink denkt dat de zaak niet zozeer gaat om de merk-of domeinnaam, maar eerder om het product dat zij heeft bedacht. Het product, dat kinderen beschermt tegen overmatig surfgedrag op internet en tijdsverspilling door chatten, is inmiddels onder de naam Benzoy op de markt gebracht.

Unicaresoft Corporation is een initiatief van bezorgde ouders en softwareontwikkelaars. Het bedrijf wil onder meer dat kinderen veilig kunnen internetten en chatten. Met Benzoy kunnen ouders zorgen voor een evenwicht tussen het gebruik van internet en chatten en andere activiteiten, aldus het bedrijf.

Microsoft stelt dat zij niet de moeder maar het bedrijf Unicaresoft aanklagen.
Door Webmaster In Security Bron Nu.nl

Reacties (37)

Reageren
  1. Morto

    Ja achtelijke he had het al gelezen in de krant.

    Bewerkt door Morto op di 22-04-2008 om 10:12
    di 22-04-2008 om 10:12
  2. Messned

    Ik vind dit nergens opslaan microsoft sleept haar denk gewoon voor de rechter omdat ze mensen(kinderen) ervan weerhoud te chatten met msn. En dat vind microsoft niet liev.....

    di 22-04-2008 om 10:13
  3. Thomasv6

    Hoorde het gister avond al op het nieuws.
    Der zijn zoveel dingen die niet aangeklaagd worden die het woordje \"MSN\" gebruiken, waarom zij dan weer net wel?

    di 22-04-2008 om 10:15
  4. Quicky

    Ze maakt een goed product hoeveel kindjes zijn er via msn zo gezegt verkracht of in verkeerde handen gekomen? genoeg toch.. ik vind het alleen maar een wonder voor de maatschappij dat zulke mensen bestaan!


    Tijd om de boel op te blazen!
    di 22-04-2008 om 10:28
  5. Darkmark

    Had het inderdaad al op Nu.nl gelezen ja xD

    Off: Nice dat Mastaline weer is wat meer MSN / WLM nieuws post, in plaats van dat het op de frontpage maaaanndeeeennn lang dood is, compliment

    di 22-04-2008 om 10:43
  6. Davra

    Slaat weer eens nergens op :\') ?

    Bewerkt door Davra op di 22-04-2008 om 13:47
    Follow me on twitter: @Robin0299
    di 22-04-2008 om 13:47
  7. Eagle

    Okeuj, ook echt als al jaren en vele honderden anderen die naam gebruiken in programma\'s, en [p0rn]sites etc..

    di 22-04-2008 om 14:18
  8. Lesser

    En terecht MSN-4-LIFE!
    Ik vind dat ouders best toezicht mogen houden maar doe het dan door er bij te gaan zitten inplaats van met dat zoeen programma. Ik hoop dat antivirus programma\'s het zien als hack tool of zo en dat ding blokkeren!.

    Het is toch geen tijdverspilling? tijd verspillingen is hangen op de bank en uit je neus zitten vreten . Dan kun je veel beter op MSN zitten chatten met vrienden.

    Bewerkt door Lesser op di 22-04-2008 om 14:39
    ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸
    ¨°º¤ø„¸   HardStyle   ¸„ø¤º°¨
    ¸„ø¤º°`` UNITED!! ``°º¤ø„¸
    ¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨
    di 22-04-2008 om 14:36
  9. Draust

    was gister avond ook laat in het nieuws.

    di 22-04-2008 om 14:59
  10. Koenvds

    Opzich slim product.


    Dus, zeg.. Héu?
    di 22-04-2008 om 15:01
  11. Fastfox

    Quote: darkmark

    Off: Nice dat Mastaline weer is wat meer MSN / WLM nieuws post, in plaats van dat het op de frontpage maaaanndeeeennn lang dood is, compliment

    \'k vind het eerlijk gezegd nu iets te veel, oninteressant, gecopy-pasted nieuws. Verder geen problemen mee hoor.

    di 22-04-2008 om 16:09
  12. Nielsie

    beetje triest weer van MS... Jammer

    di 22-04-2008 om 16:17
  13. Robinw300i

    Dat die maar vlug een fikse boete krijgt, zo\'n programma op de markt brengen...

    di 22-04-2008 om 16:24
  14. Jesse

    Quote: robinw300i

    Dat die maar vlug een fikse boete krijgt, zo\'n programma op de markt brengen...




    MSN/Bill Gates mogen deaud. Die moeder deed niets verkeerd, aan de wilgen met M$.


    Jesse Sander (.nl)
    di 22-04-2008 om 16:49
  15. Karliboe

    w8 ff een moeder die software ontwikkelt kan niet xD, en dan vraagen ze er ook nog 35 euries voor oO
    maar wel laag van ms, maar als je eens denkt alle bekende progjes voor msn, daar komt de naam msn veelal niet voor (denk maar aan msg plus, etc.)