07/05/2008 16:27

Microsoft wint rechtszaak om MSNLOCK


Het anti-chatprogramma MSNLOCK dat moeder Carola Eppink heeft bedacht om het chatgedrag van haar kinderen te beperken, maakt inbreuk op het merkenrecht van Microsoft. Dat heeft de rechtbank in Den Haag vandaag geoordeeld. Het Nederlandse Unicaresoft, dat het anti-chatprogramma uitgeeft, moet binnen twee weken alle domeinnamen waarin MSNLOCK voorkomt aan de Amerikaanse softwaregigant overdragen. Het anti-chatprogramma sluit na een ingestelde tijd alle chatprogramma’s, zoals MSN Messenger, automatisch af.

Bovendien moet Unicaresoft de kosten van het kort geding betalen, dat 18.135 euro bedraagt.

Betreurt
Microsoft zegt tegen het product zelf geen bezwaar te hebben en betreurt het dat het tot een rechtszaak is gekomen. Maar door het gebruik van MSN in de naam voelde Microsoft zich genoodzaakt een kort geding aan te spannen. Unicaresoft veranderde weliswaar al voor de rechtszaak de naam van het programma in Benzoy, maar weigerde de geregistreerde domeinnamen met MSNLOCK op te geven.
Door Webmaster In Security Bron Elsevier

Reacties (28)

Reageren
  1. Leone

    1e !!

    Maar ik vind het onterecht!

    wo 07-05-2008 om 16:40
  2. Slayer666mic

    waar microsoft zich toch mee bezig houdt.

    wo 07-05-2008 om 16:41
  3. Richardvd
    wo 07-05-2008 om 16:43
  4. Jesse

    Lool, wel sneu.

    Edit:
    Als ik nu een programma uitbreng, Mega Sexy Neukprogje_fuck en kort gaan mensen het dus MSN_fuck noemen, kan ik dan ook aangeklaagd worden?

    Bewerkt door Jesse op wo 07-05-2008 om 17:00
    Jesse Sander (.nl)
    wo 07-05-2008 om 16:46
  5. Webmaster

    Quote: richardvd

    De 18.135 euro kosten verdienen ze nooit meer terug.

    Om dat terug te verdienen moet het bedrijf 519 exemplaren verkopen.

    Ik wens ze veel succes .

    wo 07-05-2008 om 16:46
  6. Marcelnator

    tja sneu voor msnlock maar volkomen logische uitspraak

    wo 07-05-2008 om 16:52
  7. Linuxguru1

    Microsoft... alleen uit op geld


    Geluk | Depressie
    wo 07-05-2008 om 16:52
  8. Karliboe

    Ze hebben de naam van het progje al lang veranderd... En nu mag het dus wel, microsoft = lame

    wo 07-05-2008 om 17:09
  9. Sandr

    dr zijn zoveel dingen met msn in de naam
    zal wel weer zo zijn omdat dit progje betaald is

    wo 07-05-2008 om 17:15
  10. Boothill

    Is maar goed ook. Waar slaat zo\'n programma toch op, je kan je kind toch zelf ook wel onder contole houden ?

    wo 07-05-2008 om 17:19
  11. Thechaser

    mastaline heeft ook producten waarin MSN in voorkomt... geeft dat een probleem?

    wo 07-05-2008 om 17:26
  12. Renegade89

    Volkomen terecht, naam is van Microsoft (MicroSoft Network) dus daar hadden ze gewoon vanaf moeten blijven. Hadden ze ook kunnen weten, aangezien je ook geen logo steelt van een bedrijf...

    En dat Microsoft het betreurt lijkt me sterk, zodra er geld te vangen is zijn ze er als de kippen bij :\')


    Mijn Hardware.info - Tweakers.net Gallery
    wo 07-05-2008 om 17:34
  13. Xmarkx

    Stom, er zijn zoveel domeinen met \"MSN\" er in die niet gerelateerd zijn aan Microsoft.
    Ook is MSN is veel gebruikt begrip, logisch dat door de makers dat domein werd verzonnen. Het eerste trefwoord waar mensen naar gaan zoeken voor een dergelijke programma is toch \"MSN\".

    En worden bij de kosten van het geding ook advocatenkosten verrekend?


    En je hebt mensen die negatieve kudos krijgen en dan net doen alsof hun
    grootste doel is om de meeste negatieve kudos te krijgen
    wo 07-05-2008 om 17:57
  14. Nix

    Hoe moeilijk zou het zijn om dat progje te omzeilen :\')


    Proud ->SoF1: MaD^Sauron
    CoD4: [MaD]Sauron
    Steam: Mikeuh56
    wo 07-05-2008 om 18:01
  15. Lesser

    Quote: webmaster

    [..]
    Om dat terug te verdienen moet het bedrijf 519 exemplaren verkopen.

    Ik wens ze veel succes .


    Wie gaat hem kopen? een vader en moeder uit de stene tijdperk? dus dat zal niet veel verkocht worden. Ik denk ook dat hij snel te vinden is in illigale handel. Dus dat is nog meer \'\'verlies\'\'.

    Verder vind ik dat ze de site naam wel moeten wijziggen.


    ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸
    ¨°º¤ø„¸   HardStyle   ¸„ø¤º°¨
    ¸„ø¤º°`` UNITED!! ``°º¤ø„¸
    ¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨
    wo 07-05-2008 om 18:15