13/05/2008 18:37

Microsoft lanceert Messenger TV


Microsoft heeft een nieuwe dienst gelanceerd waardoor gebruikers van Windows Live Messenger videoclips kunnen bekijken en tegelijkertijd met elkaar kunnen chatten. De nieuwe dienst heet Messenger TV en het biedt een aantal videoclips die afkomstig zijn van MSN Video, waaaronder muziekclips van MTV en Sony BMG. Microsoft hoopt dat de nieuwe dienst ervoor zorgt dat het kijken naar online clips een sociale activiteit wordt.

Tevens hoopt Microsoft dat mensen die veel naar online clips kijken of die veel gebruikmaken van sociale netwerken Windows Live Messenger gaan gebruiken als hun standaard im-client.

\"Online video is het afgelopen jaar razend populair geworden, maar tot nu toe moesten gebruikers er altijd alleen naar kijken. Messenger TV verandert dit\", aldus John Mangelaars, vice-president EMEA, Consument en Online bij Microsoft.

Om een videoclip in Windows Live Messenger te bekijken, dien je een normale tekstchatconversatie in Messenger te starten en vervolgens Messenger TV te selecteren in de lijst met beschikbare activiteiten. Vervolgens doorzoek je de bibliotheek met clips op MSN Video en maak je een persoonlijke afspeellijst. Nu kunt u chatten met een vriend en tegelijkertijd gezamenlijk de videoclip bekijken.
Door Webmaster In Site updates Bron Computer Idee

Reacties (18)

Reageren
  1. Iamotor
    di 13-05-2008 om 18:49
  2. Milannetjuhh

    Even proberen

    di 13-05-2008 om 18:50
  3. Shaun

    Leuk ofzo.
    Ziet er gelikter uit dan Youtube


    Trouwens...TEVEEL nieuws hoeft ook niet hea:\')

    Bewerkt door Shaun op di 13-05-2008 om 18:55

    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    di 13-05-2008 om 18:51
  4. Devild007

    Joepie! Meer microsoft aan de macht, rommel!

    di 13-05-2008 om 18:51
  5. Peter91

    Staat bij mij nietzo in die lijst =X


    Whoop
    di 13-05-2008 om 18:53
  6. Jesse

    Het zou veel, veel vetter zijn als ze samen gingen werken met google en youtube er op die manier inplantten.


    Jesse Sander (.nl)
    di 13-05-2008 om 19:04
  7. Karliboe

    hmm, bestaat toch al langer dan vandaag die messenger TV, hier maken ze er al een maand fzo reclame voor op tv... Ik vind er niet veel aan, en je kunt geen filmpjes op je eigen site zetten (tenzij dat nu wel kan)
    -Edit- srry had het op iets anders

    Bewerkt door Karliboe op di 13-05-2008 om 19:35
    di 13-05-2008 om 19:16
  8. Carharttguy

    Goh, denk dat youtube ondertussen veel te veel ingeburgerd is om die nu nog van de troon te stoten, al ziet het er op het eerste zicht wel mooi uit. Maar ik blijf bij youtube

    Btw, nice dat jullie weer nieuws posten

    Bewerkt door Carharttguy op di 13-05-2008 om 19:28
    di 13-05-2008 om 19:26
  9. Deganster500

    ff proberen

    di 13-05-2008 om 19:55
  10. Jamaica

    Lol , ben het aan probeeren
    Kijken of het wat is

    di 13-05-2008 om 20:08
  11. Tattu

    Messenger TV is not available for your country. If you feel this is incorrect,

    please set the correct language and country for your browser.


    dat krijg ik

    di 13-05-2008 om 23:34
  12. Grootie

    Oeh, beetje laat, maar toch ff proberen :\')

    wo 14-05-2008 om 06:55
  13. Dunax

    Spelfout \'\'waaaronder muziekclips van MTV en Sony BMG.\'\'

    Bewerkt door Dunax op wo 14-05-2008 om 12:17
    wo 14-05-2008 om 12:16
  14. Alcapone

    Ik probeer activiteiten te starten maar hij is hele tijd bezig ze te laden en er komt na lang wachten helemaal geen lijst hoe komt dit?

    wo 14-05-2008 om 18:56
  15. Davra

    Ziet er inderdaad gelikt uit .. maar daar hadden ze wel eerder mee mogen komen xD.
    Iedereen blijft toch wel bij YouTube imo.


    Follow me on twitter: @Robin0299
    do 15-05-2008 om 11:56