03/07/2008 10:03

Celstraf voor fantaserende MSN'ers


Twee Fransen die op internet fantaseerden over ontvoering, marteling en verkrachting van een willekeurig Belgisch meisje, zijn door de rechtbank van Rouen (Noord-Frankrijk) veroordeeld tot vier en vijf jaar cel. De twee mannen van 41 en 49 jaar bespraken hun plannen via MSN Messenger, meldden Belgische media. Het duo werd vorig jaar ontmaskerd door een agent die was getipt door een Belgische internetter.

De politie kon het tweetal arresteren nadat ze de undercoveragent de plek hadden getoond waar ze hun slachtoffer wilden vasthouden. In een verlaten bedrijfsgebouw in Rouen hadden zij een kooi ingericht met sm-attributen en een camera.

De twee ontkenden dat het de bedoeling was om het plan werkelijk uit te voeren. Het betrof volgens hen slechts een fantasie.
Door Webmaster In Security Bron Nu.nl

Reacties (47)

Reageren
  1. Simmie

    Damn... waarom toch altijd misbruik maken van die programma\'s... en welke lompe houdt zich bezig met zo\'n fantasieën...

    Bewerkt door Simmie op do 10-07-2008 om 10:44
    do 03-07-2008 om 10:11
  2. Mike

    Best wel ziek zoiets, goed dat het aangepakt is.

    do 03-07-2008 om 10:13
  3. Milannetjuhh

    Fantaseren!?

    -edit-
    Als ze toch niks aan het beramen zijn, zijn ze toch niet strafbaar bezig?

    Bewerkt door Milannetjuhh op do 03-07-2008 om 10:22
    do 03-07-2008 om 10:13
  4. Slayer666mic

    goed dat ze in de cel zitten

    do 03-07-2008 om 10:13
  5. Jesse

    Dit blijft gewoon onzin.

    Ze hebben nog helemaal niets gedaan, hoe hard het ook klinkt, dit is fucked up en onrechtvaardig.

    Verder heb je steeds minder privacy in de wereld. Nu worden al je \'privé\' gesprekken zelfs vastgelegd. (Of lees ik dat verkeerd?) Net als je smsjes etc. (Ik zeg niet dat ik voor marteling ben, maar dit is wel privacyschending als je het mij vraagt)

    Bewerkt door Jesse op do 03-07-2008 om 10:32
    Jesse Sander (.nl)
    do 03-07-2008 om 10:25
  6. Basjee

    Oppakken? Oke.
    5 Jaar vasthouden? Nee.

    do 03-07-2008 om 10:42
  7. Jamaica

    Quote: basjee

    Oppakken? Oke.
    5 Jaar vasthouden? Nee.

    Juist wel zo lang
    kunnen ze beter van hun fouten leren
    dan in Nederland is het misschien 1 jaar

    On :
    Dus er word wel wat aan gedaan

    do 03-07-2008 om 10:45
  8. Sandr

    En precies was hebben die twee mannen nou fout gedaan? Ze waren alleen iets van plan maar hebben niks gedaan, of zit ik nou fout?

    do 03-07-2008 om 10:58
  9. Mike

    Quote: sandr
    En precies was hebben die twee mannen nou fout gedaan? Ze waren alleen iets van plan maar hebben niks gedaan, of zit ik nou fout?


    Je mag ook geen terroristische aanvallen bedenken/voorbereiden, komt in mijn ogen wel een beetje op hetzelfde neer.

    do 03-07-2008 om 11:00
  10. Linuxguru1

    bweeuk... goed dat ze zijn opgepakt


    Geluk | Depressie
    do 03-07-2008 om 11:03
  11. Fastfox

    Heeft iemand een alternatief?

    do 03-07-2008 om 11:18
  12. Stax

    Goed dat die twee zijn aangepakt. Echt walgelijke fantasies hadden zij wel in hun hoofd.

    Gewoon een paar jaartjes vasthouden en martelen net zoals ze in Guantanamo Bay doen. (soort van concentratiekamp)

    do 03-07-2008 om 11:19
  13. Darkmark

    Hoppa aanpakken die handel.

    Dat soort idioten mogen van mij de wereld uit

    Nice Job

    do 03-07-2008 om 12:15
  14. Frezo

    Quote: darkmark

    Hoppa aanpakken die handel.

    Dat soort idioten mogen van mij de wereld uit

    Nice Job

    Helemaal mee eens. Hoe je alleen al op het idee komt..


    do 03-07-2008 om 12:50
  15. Marcelnator

    in nederland hadden ze 12 uur taakstraf gekregen juist goed die 5 jaar, harde straffen zouden vaker uitgedeeld moeten worden. veel te soft die straffen in NL