11/08/2008 19:32

Windows Live Messenger krijgt geheel nieuwe interface


Betatesters van Windows Live Messenger worden nog in het duister gehouden over de functies die ze kunnen verwachten in versie 9.0, maar inmiddels is bekend dat het programma een compleet nieuwe interface gaat krijgen dankzij het Windows Presentation Framework (WPF). Inmiddels is de installer spoorloos verdwenen van de servers van Microsoft. Een betrouwbare bron heeft nu verklapt dat de volgende beta een nieuwe interface gaat krijgen op machines die het WPF ondersteunen (zoals Windows Vista-machines).

WPF is standaard aanwezig in Windows Vista en als add-on te downloaden voor Windows XP. Het grafische subsysteem maakt gebruik van het .NET Framework 3.0 en moet Windows Live Messenger stevig in het zadel houden in de concurrentiestrijd met de Yahoo-messenger, die ook van WPF gebruik maakt. Een nieuwe beta moet later dit jaar verschijnen, hopelijk al met de nieuwe interface.
Door Webmaster In Instant messaging Bron PCM

Reacties (37)

Reageren
  1. Roboo

    Woow, een nieuw bericht op de mastaline home!

    Het is een wonder .

    ma 11-08-2008 om 19:36
  2. Redmar

    Beter!

    ma 11-08-2008 om 19:36
  3. Sandr

    Waarom houden ze het nou is nooit hetzelfde?

    ma 11-08-2008 om 19:36
  4. Explo

    Ben benieuwd
    hopelijk lekt het snel.

    Quote: sandr

    Waarom houden ze het nou is nooit hetzelfde?


    Duh... jij eet toch ook niet elke avond het zelfde?
    je laat een website toch ook geen jaren draaien op het zelfde uiterlijk?
    ga zo maar door.

    Bewerkt door Explo op ma 11-08-2008 om 19:37
    Only the dead have seen the end of war.
    ma 11-08-2008 om 19:36
  5. Roboo

    Quote: sandr

    Waarom houden ze het nou is nooit hetzelfde?

    Dan zaten we nu nog op Windows 95

    ma 11-08-2008 om 19:38
  6. Shaun

    GEWELLDIIGG, DIE MSN ALERTS(L)
    Wel leuk eingelijk, ik ben deze weer zat.



    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    ma 11-08-2008 om 19:38
  7. Jesse

    Word tijd, deze interface zuigt aardig hard.


    Jesse Sander (.nl)
    ma 11-08-2008 om 19:40
  8. Sandr

    Quote: explo

    je laat een website toch ook geen jaren draaien op het zelfde uiterlijk?
    ga zo maar door.

    Nee maar MS veranderd de interface met zo\'n beetje elke versie, dat noem ik best vaak.

    ma 11-08-2008 om 19:41
  9. Joshoon

    Dit is waar ik op zat te wachten, en blij om te horen dat het ook voor XP word

    Zoals dat Yahoo messenger is alleen voor Vista volgens mij?

    Ik heb namelijk Vista een aantal weken geleden verwijderd

    ma 11-08-2008 om 19:44
  10. Explo

    Quote: sandr

    [..]
    Nee maar MS veranderd de interface met zo\'n beetje elke versie, dat noem ik best vaak.


    Vind het wel mee vallen hoor.... het zijn meestal maar kleine dingetjes.
    maar ik vind het met wlm wel aardig lang duren voordat er een nieuwe versie uitkomt dus dat ze vaak verwisselen vind ik geen probleem.
    en ik vind dit uiterlijk niet bepaald mooi maar dat is voor ieder verschillend.

    Bewerkt door Explo op ma 11-08-2008 om 19:46
    Only the dead have seen the end of war.
    ma 11-08-2008 om 19:44
  11. Flippieai

    Quote: robintjee

    [..]
    Dan zaten we nu nog op Windows 95


    wtf? windows 95... we zouden nog schrijven met hamer en beitel op een stukkie steen!



    () ()
    ( \'.\' )
    (\")_(\")
    ma 11-08-2008 om 20:28
  12. Joostjuh

    Quote: explo

    [..]

    Vind het wel mee vallen hoor.... het zijn meestal maar kleine dingetjes.
    maar ik vind het met wlm wel aardig lang duren voordat er een nieuwe versie uitkomt dus dat ze vaak verwisselen vind ik geen probleem.
    en ik vind dit uiterlijk niet bepaald mooi maar dat is voor ieder verschillend.

    t gaat niet om t uiterlijk ? althans voor mij niet.
    meer om de functionaliteit, en die is prima. maar om bij te blijven zullen ze wel moeten.

    ma 11-08-2008 om 22:11
  13. Crimineeltj

    Quote: sandr

    [..]
    Nee maar MS veranderd de interface met zo\'n beetje elke versie, dat noem ik best vaak.


    das niet waar vanaf wlm 8.0 hele versie geen beta tot 8.5 of 9 beta zit zowat geen verschil in uiterlijk, kleine aanpassing maar bijna alles ziet er zelfde uit.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    di 12-08-2008 om 09:11
  14. Nix

    http://www..nl/...107%20_Beta.msi

    het lukt mij alleen niet om in te logge

    rapport verzenden van wlcomm.exe & crypt32.dll

    Bewerkt door Nix op di 12-08-2008 om 14:19
    Proud ->SoF1: MaD^Sauron
    CoD4: [MaD]Sauron
    Steam: Mikeuh56
    di 12-08-2008 om 13:49
  15. Jrq

    Hoop niet dat het weer zo vista achtig is. 8.5 is iig. verschrikkelijk.

    di 12-08-2008 om 19:12