06/03/2009 16:20

Microsoft lanceert kinderversie Windows Live Messenger


Microsoft heeft een speciale versie van zijn Windows Live Messenger voor kinderen gelanceerd. De kindvriendelijke versie van het instant-messagingprogramma is op dit moment alleen te gebruiken in Duitsland. Microsoft heeft de kinderversie van Windows Live Messenger ontwikkeld om te dienen als veilige haven voor kinderen in de woelige instant-messagingwereld waar veel gevaren op de loer liggen, van pedofielen tot pestende klasgenootjes.

Windows Live Messenger fur Kids, zoals de nieuwe versie voluit heet, is bedoeld voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud. Eigenlijk is het een webapplicatie maar het gedraagt zich als een desktop im-client omdat het gedownload en geïnstalleerd moet worden voordat een kind het kan gebruiken.

Ouders moeten een account voor hun kind aanmaken en samen met het kind akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden. Ouders moeten ook toestemming geven wie er als contactpersoon mag worden toegevoegd. De applicatie heeft ook een alarmknop die het kind kan gebruiken wanneer het zich bedreigd voelt of lastig gevallen wordt. De alarmknop stuurt vervolgens een bericht naar de ouders. Conversations zijn beperkt tot tekstberichten en emoticons. Een kind kan geen bestanden of afbeeldingen versturen. Ook de hele vormgeving van de applicaties is op jonge kinderen gericht.

Bezoek de Kinder Messenger website
Door Webmaster In Instant messaging Bron Pcmweb.nl

Reacties (29)

Reageren
  1. Xmarkx

    Goed idee . Maar of het ook echt helpt . Een kind kan ook altijd nog op een webmessenger.

    Bewerkt door Xmarkx op vr 06-03-2009 om 16:34
    En je hebt mensen die negatieve kudos krijgen en dan net doen alsof hun
    grootste doel is om de meeste negatieve kudos te krijgen
    vr 06-03-2009 om 16:24
  2. Kartmans

    Omg!

    IK GA HEM METEEN GEBRUIKEN :\')! DAN VOEL IK ME TENMINSTE VEILIG!~~@!~
    Want wat Marvin soms toch zegt op MSN

    Bewerkt door Kartmans op vr 06-03-2009 om 16:32
    vr 06-03-2009 om 16:30
  3. Patje

    stfu levenloze MS ,

    nergens voor nodig, als je met je vrienden praat en met niemand anders , waarvoor dan kind msn?




    omfg en dan nog iets , JE OUDERS MOETEN JE ACC MAKEN

    kep pang pang aan mijn ouders

    Bewerkt door Patje op vr 06-03-2009 om 16:31
    vr 06-03-2009 om 16:30
  4. Milannetjuhh

    Alsof die kinderen van tegenwoordig nog zo dom zijn.

    vr 06-03-2009 om 16:30
  5. Shaun

    Bullshit, beetje slim-kind dat op school zit hoort vanzelf van klasgenoten hoe dit te omzeilen is, en anders gewoon via Ebuddy of zelfs via de eigen webmessenger van Microsoft.



    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    vr 06-03-2009 om 16:31
  6. Jesse

    Omg. :\')
    Serieus, alsof kinderen van 10 jaar tegenwoordig niet weten hoe een webmessenger werkt. Mijn zusje (10) die snapte dat zelfs toen ik voor haar WLM blokkeerde omdat ze te vaak (mijn) computertijd verbruikte. :\")

    Bewerkt door Jesse op vr 06-03-2009 om 16:36
    Jesse Sander (.nl)
    vr 06-03-2009 om 16:34
  7. Patje

    Quote: jesse

    Omg. :\')
    Serieus, alsof kinderen van 10 jaar tegenwoordig niet weten hoe een webmessenger werkt. Mijn zusje (10) die snapte dat zelfs toen ik voor haar WLM blokkeerde omdat ze te vaak (mijn) computertijd verbruikte. :\")


    omfg :\') laat je zusje met rust

    vr 06-03-2009 om 16:42
  8. Shaun

    Quote: Jesse
    Omg. :\')
    Serieus, alsof kinderen van 10 jaar tegenwoordig niet weten hoe een webmessenger werkt. Mijn zusje (10) die snapte dat zelfs toen ik voor haar WLM blokkeerde omdat ze te vaak (mijn) computertijd verbruikte. :&quot

    Got the same problem here:\').



    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    vr 06-03-2009 om 17:37
  9. Frezo

    Wat een puik idee!

    Volgend bericht ( Vrijdag 6-03-2009 om 18:57 ) :

    Quote: milannetjuhh

    Alsof die kinderen van tegenwoordig nog zo dom zijn.

    bewijs wordt meerdere malen per dag geleverd op deze site.


    vr 06-03-2009 om 18:47
  10. Monkey

    Euhm, volgens mij zijn jullie ook niet echt de doelgroep hoor. Natuurlijk is het makkelijk te omzeilen, daar heb je geen webmessenger voor nodig, want de gemiddelde PC thuis kan je ook gewoon de echte op installleren.
    Het is meer voor hele kleine kindjes, die pas net teh interwebs ontdekken. Dat die niet gelijk op Ok klikken als er een alarmschermpje komt of ze pedobear@hotmail.com willen accepteren als vriendjah.

    Volgens mij is dit niet bedoeld voor de mensen die al met WLM kunnen omgaan, en al die loze kritiek over hoe het te omzeilen is is ook niet echt nuttig. Het is niet voor de 1337h4x0r peuters, maar voor de mini-n00bs.


    MCTBrowser, WMP11 Skin, [] WMDBackupper
    Free Packs
    vr 06-03-2009 om 19:18
  11. Crimineeltj

    ach ja wel leuk idee


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    vr 06-03-2009 om 22:05
  12. Tim

    Ik wil spelen, ik wil spelen:\')





    Vet ceul man:\')

    Wel ironisch dat die op Internet Explorer draait en dan wil je je kind \'veilig\' laten MSN\'en:\'). Yeah right...

    za 07-03-2009 om 00:27
  13. Lionel

    mja tegewoordig kunnen ouders alles blokkeren wat ze willen met parental control dusja dan zullen de kinderen dat wel moeten gebruiken he


    http://jpopsharing.com/
    za 07-03-2009 om 09:42
  14. Fastfox

    Mwa, wel goed initiatief.

    za 07-03-2009 om 21:36
  15. Chrissj

    Mwah het is geen slecht idee.:\')

    Hoevaak worden kinderen jonger dan 12jaar niet benadert via WLM, chatboxen en al die andere zooi?

    Net zoals Monkey zij: Het is voor de kinderen die net weten dat internet bestaat, en zo ook met hun vriendjes/vriendinnetjes via de computer kunnen chatten.

    De ouders moeten goed keuren wie er wel en niet op mag.
    Ja nou en? Is toch alleen maar goed?
    We hebben het hier over de kinderen van 8-12 jaar.

    Wij weten wanneer iets klopt en niet klopt, maar hun hebben daar nog geen besef van.
    Dus ik zeg Top idee!

    Bewerkt door Chrissj op za 07-03-2009 om 23:48