15/03/2009 23:17

Hotmail krijgt wereldwijd pop3-ondersteuning


Microsoft heeft aangekondigd de toegang tot zijn gratis e-maildienst Hotmail, onderdeel van het pakket Windows Live-diensten, niet alleen in een beperkt aantal landen, maar ook wereldwijd kosteloos via het pop3-protocol aan te bieden. Voorheen dienden gebruikers van Microsofts gratis webmail-dienst twintig dollar te betalen voor de mogelijkheid hun berichten via een e-mailclient te benaderen.

De pop3-mogelijkheid was onderdeel van het uitgebreide Hotmail-pakket Windows Live Hotmail Plus service, maar is voortaan kosteloos te gebruiken. In januari maakte Microsoft het al voor een aantal landen, waaronder Nederland, mogelijk Hotmail-berichten via het pop3-protocol te lezen, maar inmiddels is dat ongeacht de locatie van de Hotmailgebruiker mogelijk.

Met het pop3-protocol wordt de e-mail in het Hotmail-account ontsloten voor apparaten als mobiele telefoons, maar ook op de pc kunnen voortaan met een e-mailprogramma naar keuze Hotmail-berichten worden gelezen. Zo kunnen e-mailtjes ook offline worden gelezen en opgesteld en kan de gebruiker een lokale kopie van zijn inbox maken als backup. De communicatie met de Hotmail-servers verloopt via een ssl-versleutelde verbinding, waarbij poort 995 voor de communicatie benut wordt. Het verzenden van e-mail, via het smtp-protocol, verloopt wel via de gebruikelijke poort 25.
Door Webmaster In Instant messaging Bron Tweakers.net

Reacties (23)

Reageren
  1. Kecin

    Vette shit.
    Niet dat ik een hotmail adres heb, maar alsnog.


    I A M T H E L A W .
    zo 15-03-2009 om 23:25
  2. Deganster500

    Cool ^^

    zo 15-03-2009 om 23:29
  3. Crimineeltj

    Ik had het al gelezen maar ik gebruikte hem al in combinatie met microsoft outlook en dan outlook connector, dan kon het ook al en ik vind microsoft outlook beter als outlook express/windows mail


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    zo 15-03-2009 om 23:38
  4. Tim

    Lame, wtf moet je met POP3? Heb je helemaal geen kut aan...
    Als ze nou eens gewoon IMAP of Exchange gingen ondersteunen...

    ma 16-03-2009 om 00:09
  5. Jve

    Download gewoon Windows Live Mail desktop.. dan heb je meteen alles in één ..

    Bewerkt door Jve op ma 16-03-2009 om 08:10
    ma 16-03-2009 om 08:09
  6. Fastfox

    Nu al.

    ma 16-03-2009 om 09:01
  7. Jesse

    Nice, vind dit wel handig. Beter dan die web interface.
    Na school ff proberen.


    Jesse Sander (.nl)
    ma 16-03-2009 om 09:15
  8. Chrissj

    jeej ofzo... uber cool.

    Je hebt er alleen geen fúck aan.
    Maar ja het zal best handig zijn... Anders was het er niet gekomen.

    Bewerkt door Chrissj op ma 16-03-2009 om 14:01
    ma 16-03-2009 om 13:57
  9. Grootie

    aiai
    Eindelijk fatsoenlijk op me ipodje

    ma 16-03-2009 om 15:08
  10. Tim

    Quote: jve
    Download gewoon Windows Live Mail desktop.. dan heb je meteen alles in één ..
    Op je iPhone zeker?

    ma 16-03-2009 om 16:56
  11. Galler2

    en wanneer gebeurt het in België?

    ma 16-03-2009 om 19:36
  12. Carharttguy

    Dus we kunnen onze hotmail mail ook in onze GMail postbus laten belanden?

    ma 16-03-2009 om 21:00
  13. Rowanvdgraaf

    Ik vind het zeker handig..


    100-200-300-400-500-600-700-800-900-1000
    ma 16-03-2009 om 21:38
  14. Roy

    Komen ze nu al mee


    Roy twittert (:
    di 17-03-2009 om 08:35
  15. Blaze

    Wauw, wat snel van ze...
    En dan ook nog eens POP3 ook :\') hoezo, ouderwets?

    di 17-03-2009 om 12:12