22/04/2009 18:55

Messenger nu ook via Hotmail te gebruiken


Microsoft\'s instant messaging-dienst is nu ook via webmail te gebruiken. Dit is voor een beperkt aantal landen, waaronder Nederland. Microsoft voegt zijn Live Messenger toe aan Hotmail. Gebruikers moeten daarvoor inloggen bij die webmaildienst. Bovenin staat dan de optie om in te loggen op Messenger. Deze webtoegang tot Live Messenger werkt ook in Firefox.

Firefox, Linux en Mac

Microsoft biedt al geruime tijd de MSN Web Messenger. Die draait echter op een aparte site, maar functioneert ook in Mozilla 1.6 of hoger. De browser moet echter wel op Windows draaien, vermeldt de aanbieder in de systeemvereisten.

De nieuwe webtoegang tot Microsofts im-netwerk lijkt ook niet onafhankelijk van het besturingssysteem te werken. Bij inloggen op Hotmail vanaf een Mac ontbreekt de Messenger-optie. iPhone-gebruikers komen uit op de mobile-uitvoering van Hotmail, waar de Messenger-login ook ontbreekt. Inloggen op Hotmail vanaf Linux (Ubuntu) levert vreemd genoeg wel webtoegang tot Messenger op.

Voor het Apple-platform is de lokaal te installeren Messenger-client begin dit jaar nog wel ge-update naar versie 7. De im-software is voor het open source Linux nooit uitgebracht. Dankzij emulatie of de Wine-software (Wine Is Not an Emulator) valt Windows-software wel te draaien op Linux.

Concurrentie

IM-concurrenten als AOL en Google bieden al langer webtoegang tot hun im-netwerken - respectievelijk AIM en GTalk. De zoekmachine heeft recent de mogelijkheid toegevoegd voor videochat. Microsoft biedt dat nu niet, het begint met basale im via het web. Dit gebeurt alleen in een beperkt aantal landen. Dat omvat: Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Frankrijk, Spanje, Italië, Noorwegen, Japan, China, Canada, Brazilië en Mexico.
Door Webmaster In Instant messaging Bron Webwereld

Reacties (23)

Reageren
  1. Burddie

    Handig

    wo 22-04-2009 om 19:31
  2. Deganster500

    Belgie weer niet

    wo 22-04-2009 om 19:32
  3. Bn326160

    Volgens mij was dit al eventjes zo? of niet?

    Nu ja in België teminste



    Mac, Life without Windows ~!
    wo 22-04-2009 om 20:47
  4. Roboo

    Quote: burddie

    Handig

    Agree

    wo 22-04-2009 om 20:47
  5. Tim

    Kan je hier met een GMail adres gekoppeld aan een WLID dan ook gebruik van maken?

    wo 22-04-2009 om 21:35
  6. Zzgg038

    Quote: burddie

    Handig


    Zeker!


    What's money? A man is a success if he gets up in the morning and goes to bed at night and in between does what he wants to do.
    wo 22-04-2009 om 21:48
  7. Marcelnator

    doodsteek voor mastamessenger?:\')

    wo 22-04-2009 om 22:49
  8. Cablero

    Whyyyyyy
    Long live Belgium!

    do 23-04-2009 om 13:20
  9. Joran95

    Dus net zoiets als Ebuddy Mastamessenger, maar dan van Microsoft zelf ?

    do 23-04-2009 om 16:27
  10. Stephen

    Quote: cablero

    Whyyyyyy
    Long live Belgium!


    En je hebt een NL kenteken in je sig staan :\')


    Windows 7 Centraal Topic | Microsoft Office 2010 Centraal Topic
    do 23-04-2009 om 22:24
  11. Cablero

    Quote: stephen

    [..]

    En je hebt een NL kenteken in je sig staan :\')

    Ja vond het beter passen bij NL van \'Je Moeder\' omdat het daar vaak word gezegt

    On: Hopen dat Belgie dit snel krijgt

    do 23-04-2009 om 22:41
  12. Webmaster

    Quote: joran95

    Dus net zoiets als Ebuddy Mastamessenger, maar dan van Microsoft zelf ?

    Ja zoiets, maar tis vrij kansloos. Het werkt niet echt makkelijk, en het is een slechte rip-off van Gtalk in Gmail.

    Als je wilt webmessengeren, gebruik je geen hotmail maar de webmessenger van Microsoft of een andere site. Wat ze hebben gemaakt vind ik turf.

    Bewerkt door Webmaster op zo 26-04-2009 om 19:59
    do 23-04-2009 om 22:51
  13. Chrissj

    Nutteloos.

    Wat moet je ermee..

    vr 24-04-2009 om 12:13
  14. Jesse

    Quote: webmaster

    [..]
    Ja zoiets, maar tis vrij kansloos. Het werkt niet echt makkelijk, en het is een slechte rip-off van Gtalk in Gmail.

    Als je wilt webmessengeren, gebruik je geen hotmail maar de webmessenger van Microsoft of een andere site. Wat ze hebben gemaakt vind ik turf.


    Het is redelijk ruk ja. En onoverzichtelijk naar mijn mening.


    Jesse Sander (.nl)
    vr 24-04-2009 om 16:44
  15. Tim

    Quote: jesse
    Het is redelijk ruk ja. En onoverzichtelijk naar mijn mening.
    Mja, je moet inderdaad eerst je contactpersonenlijst openen, heb je er maar 15 per pagina staan, lomp groot. En je kan ze niet eens op status sorteren.
    Laat ze hun webmessenger service maar eens updaten, want die MSN 6.0 layout + scripting uit het jaar 0 is ook niet meer om aan te zien...

    Bewerkt door Tim op za 25-04-2009 om 15:48