02/07/2009 13:01

Einde MSN Web Messenger


Microsoft kondigde aan dat de aloude Web Messenger per 30 juni 2009 niet langer beschikbaar zou zijn. De afgelopen vijf jaar was er een web-versie van de MSN webmessenger beschikbaar voor het berichtenverkeer van MSN Messenger. Handig voor gebruikers die de Windows Messenger niet hebben of konden (of mochten) gebruiken. Zo was het chatten via een eenvoudig browservenster een goed alternatief. Ondertussen is deze dienst vervangen door de onderdelen van Windows Live Hotmail, waarmee de messengerdienst is geïntegreerd met email en de adreslijst.

Vanaf nu zal dit de enige officieel ondersteunde webclient voor de nu Windows Live messengerdienst zijn. De oude MSN Web Messenger was het laatste overblijfsel van de MSN (Microsoft Network) merknaam.

Uiteraard hoef je niet sip te gaan doen, want onze eigen webmessenger is een uitstekend alternatief voor de webmessenger van Microsoft. MastaMessenger.com heeft dezelfde functies en is overal te gebruiken.
Door Webmaster In Instant messaging Bron ComputerIdee

Reacties (10)

Reageren
  1. Stephen

    Leuk om een nieuwsbericht vrijwel rechtstreeks te kopiëren van een andere site. :\')

    On-topic:
    Werd wel tijd, want het was nog de enige dienst die in het oude \'MSN\'-jasje was.


    Windows 7 Centraal Topic | Microsoft Office 2010 Centraal Topic
    do 02-07-2009 om 14:54
  2. Deganster500

    dagdag!

    do 02-07-2009 om 15:25
  3. Loller1

    Amen en uit
    R.I.P.
    Wanneer is de begrafenis?

    Bewerkt door Loller1 op vr 03-07-2009 om 13:58
    do 02-07-2009 om 15:28
  4. Tim

    Beetje jammer dat ze de functie niet gewoon verbeteren en aan de huidige WLM hangen...
    De in-Hotmail interface is nogal lame...

    vr 03-07-2009 om 00:50
  5. Simmie

    Er zijn genoeg alternatieven, die van mastaline of de nog betere ebuddy.com

    vr 03-07-2009 om 15:39
  6. Carharttguy

    Ze hadden waarschijnlijk ook wel door dat er al zo\'n 100 andere web messengers bestonden.

    vr 03-07-2009 om 16:26
  7. Jeroenz0r

    Quote: tim

    De in-Hotmail interface is nogal lame...


    En heel erg traag

    do 09-07-2009 om 01:15
  8. Smile4everx

    de hotmail-interface is onduidelijk en traag, webmessenger was heel simpel... vanwaar de switch? om de oude msn te vervangen, maar msn was juist beter!!
    mastamessenger dan maar

    za 11-07-2009 om 15:43
  9. Wilcodl

    Quote: simmie

    Er zijn genoeg alternatieven, die van mastaline of de nog betere ebuddy.com


    Of liveopschool.nl, daar kun je de gewone messenger 2009 gebruiken en downloaden, zonder te installeren!

    Bewerkt door Wilcodl op wo 16-09-2009 om 16:23