31/08/2009 17:52

Windows Live Messenger-gebruikers moeten verplicht upgraden


Microsoft gaat gebruikers met oudere versies van Windows Live Messenger de komende maanden in twee fases dwingen om naar de laatste versie te upgraden. Als zij dit nalaten, dan zal de toegang tot het chatnetwerk geblokkeerd worden. Personen die nog werken met MSN Messenger op Windows 2000 en lager, zullen geen upgrade-popup te zien krijgen en kunnen de software voorlopig blijven gebruiken. Microsoft stelt op zijn Windows Live-blog dat de verplichte upgrade noodzakelijk is om de veiligheid van zijn Live-gebruikers te garanderen.

Het gaat volgens Microsoft om Windows Live Messenger-software met de versienummers 8.1, 8.5 en 14.0. Gebruikers met een 8.1- of 8.5-client zullen een popup te zien krijgen met het verzoek te upgraden naar de laatste versie, dat rugnummer 14.0.8089 draagt. Vanaf medio september is de upgrade verplicht en kan er met de oudere Windows Live Messenger-client niet langer ingelogd worden.

Windows Live-gebruikers die een 14.x-versie draaien met een lager buildnummer dan de courante 14.0.8089, zullen vanaf begin oktober via een popup geattendeerd worden op de upgrade, terwijl eind oktober ook voor hen de upgrade verplicht wordt gesteld. Laten zij dit na, dan zullen ook deze gebruikers niet langer op het Live-netwerk kunnen inloggen.
Door Webmaster In Instant messaging Bron Tweakers.net

Reacties (50)

Reageren
  1. Fifa06

    ok, waarom zou je oudere versies gebruiken?

    ma 31-08-2009 om 18:03
  2. Marijn

    Allemaal weer een hoop gezeik....


    "Two is better than one."
    ma 31-08-2009 om 18:46
  3. Stephen

    naar mijn mening goed, want anders blijven sommige mensen eeuwig bij 8.5

    Bewerkt door Webmaster op ma 31-08-2009 om 19:33
    Windows 7 Centraal Topic | Microsoft Office 2010 Centraal Topic
    ma 31-08-2009 om 18:47
  4. Jeroenz0r

    Quote: marijn

    Allemaal weer een hoop gezeik....


    Nee hoor, vind het logisch dat ze mensen dwingen om te updaten..

    Bewerkt door Jeroenz0r op ma 31-08-2009 om 18:48
    ma 31-08-2009 om 18:47
  5. Deganster500

    sjongejonge, wat een zever

    ma 31-08-2009 om 18:47
  6. Redmar

    ow beter.

    ma 31-08-2009 om 18:48
  7. Marijn

    Quote: 0x0jeroen0x0

    [..]

    Nee hoor, vind het logisch dat ze mensen dwingen om te updaten..

    Boeien, ze moeten toch zelf die \"verantwoordlijkheid\" nemen om te updaten?


    "Two is better than one."
    ma 31-08-2009 om 18:55
  8. Lisam

    Dus wat moet ik eigenlijk doen??

    ma 31-08-2009 om 18:55
  9. Sandr

    Quote: fifa06

    ok, waarom zou je oudere versies gebruiken?

    Stel je gebruikt een oude msn en je krijgt daardoor een virus, dan is het ineens kut MS, dat willen ze hier dus voorkomen, lijkt me niet meer dan logisch.

    ma 31-08-2009 om 18:56
  10. Lisam

    Quote: sandr

    [..]
    Stel je gebruikt een oude msn en je krijgt daardoor een virus, dan is het ineens kut MS, dat willen ze hier dus voorkomen, lijkt me niet meer dan logisch.

    Wat moet ik eigenlijk doen??

    ma 31-08-2009 om 19:00
  11. Jeroenz0r

    Quote: marijn

    [..]
    Boeien, ze moeten toch zelf die \"verantwoordlijkheid\" nemen om te updaten?


    Veel mensen kunnen/snappen dat niet..

    ma 31-08-2009 om 19:02
  12. Sjenkie

    De helft van de mensen krijgt installatiefouten en kan nooit meer MSN op


    Windows 7 Ultimate - 64 bits
    Intel(R) Core(TM) i7 CPU @2.67 GHz
    6 GB DDR3
    1 TB HDD
    Nvidia GTX 480
    FearFM is weer onlineeee!
    di 01-09-2009 om 00:28
  13. Billies

    Upgraden leuk !
    Maar hebben ze dan ook wat gedaan aan de problemen met de webcams op WLM ?
    Ik heb 14.0.8064.206 en af ent oe sluit messenger zomaar af. Werkt dan volgens Vista niet meer. Meestal wanneer ik een videogesprek wil starten. Het starten van alleen mijn eigen cam wil al helemaal niet lukken.
    Tja, we hebben geen keus vrees ik.

    di 01-09-2009 om 11:27
  14. Jeroenz0r

    @mensen met problemen

    Jullie doen echt zelf iets fout. Alles werkt hier naar behoren, en zelf een stuk sneller dan de WLM8 enzo

    di 01-09-2009 om 11:41
  15. Monkey

    Quote: stephen

    naar mijn mening goed, want anders blijven sommige mensen eeuwig bij 8.5

    Stel je voor! Dan zou ik echt gelijk een eind aan m\'n leven maken.

    Quote: 0x0jeroen0x0

    @mensen met problemen

    Jullie doen echt zelf iets fout. Alles werkt hier naar behoren, en zelf een stuk sneller dan de WLM8 enzo

    Het installatie/uninstallatie systeem van WLM zuigt ook harde ballen. Een herinstallatie hoort gewoon alles te fixen als er opeens iets mis is met een programma, maar bij WLM moet je eerst je 300 verschillende verborgen mappen en registry instellingen verwijderen bij de meeste problemen.
    Verder kan het wel zijn dat bij jou alles goed werkt, maar dat maakt het nog niet geen probleem voor de rest bij wie digen niet werken.

    @topic:
    Gebeurt dat tegenwoordig niet altijd meer met oudere versies die niet veilig zijn dan?


    MCTBrowser, WMP11 Skin, [] WMDBackupper
    Free Packs
    di 01-09-2009 om 15:45