17/02/2010 17:46

Windows Live een uur plat


Windows Live is gisteravond ongeveer een uur uit de lucht gegaan. Een probleem met een van de servers zorgde ervoor dat een deel van de Windows Live-gebruikers niet kon inloggen. Anderen konden dan weer wel inloggen, maar dan op andermans profiel. Microsoft heeft zijn spijt over het voorval geuit en belooft een onderzoek naar de oorzaken te beginnen. Het gaat ook maatregelen treffen, zodat dit nooit meer gebeurt.

\"Zoals sommigen van jullie misschien hebben gemerkt (we hebben van je gehoord op Twitter!), is er een probleem geweest met de Windows Live ID-dienst tussen 9.00 en 10.00 uur lokale tijd aan de Amerikaanse westkust\", zo schrijft Microsoftmedewerker Arthur De Haan op de blog van Windows Live.

Na een uur hersteld

Door de ene uitvallende server kregen de andere machines bij Microsoft een hogere werklast. Het oorspronkelijke probleem werd binnen een uur verholpen, maar daarna duurde het volgens De Haan nog een tijdje eer de werklast weer verdeeld was.

Windows Live is niet de eerste online dienst die de log-ins van zijn gebruikers door elkaar haspelt. Facebook heeft in oktober van 2009 al dezelfde flater begaan.
Door Webmaster In Instant messaging Bron Zdnet.be

Reacties (11)

Reageren
  1. Langkous

    Heb er niks van gemerkt.

    wo 17-02-2010 om 18:17
  2. Richardvd

    Heb er zelf ook last van gehad, de outlook connector voor live mail werkte niet meer.

    Bewerkt door Richardvd op wo 17-02-2010 om 18:48
    Onlineplace, messenger, mobiel en fun.
    Live messenger
    voetbal filmpjes
    Eredivisie samenvattingen
    wo 17-02-2010 om 18:48
  3. Darkforcex

    Inderdaad ... ik heb nog paar keer hele windows live essentials overnieuw opgegooid en toen deed hij opeens, ik dacht dat het aan overnieuw instaleren lag, maar was dus gewoon echt een platte server.

    Bedankt voor de informatie.

    MastaLine.Com 4 Life.

    wo 17-02-2010 om 18:50
  4. Skyzone

    heb er ook vrij weinig van gemerkt


    De leukste kindervakanties boek je via ons!!
    wo 17-02-2010 om 18:58
  5. Langkous

    Quote: darkforcex



    MastaLine.Com 4 Life.


    :\')

    wo 17-02-2010 om 19:33
  6. Loller1

    Quote: darkforcex

    Inderdaad ... ik heb nog paar keer hele windows live essentials overnieuw opgegooid en toen deed hij opeens, ik dacht dat het aan overnieuw instaleren lag, maar was dus gewoon echt een platte server.

    Bedankt voor de informatie.

    MastaLine.Com 4 Life.
    5 euro erop dat je na deze reactie nooit meer terugkomt!

    on: Wel wat last van gehad maar niet zo erg, doe er toch bijna niks mee...

    wo 17-02-2010 om 19:55
  7. Pascallj

    Geen last van gehad. De mail servers deden het nog gewoon. Ik kon gewoon nog mails versturen en ontvangen dus ging allemaal perfect.

    Maarja, het is ook wel een ramp een paar uur uit de lucht te zijn hè :\').

    wo 17-02-2010 om 22:52
  8. Simonjoker

    Ach het kan gebeuren. Het was alleen vervelend, een deel van internettent Nederland belt dan gelijk zijn of haar provider. En omdat ik bij Z werk. Was het wel zoeken wat de oorzaak was van de problemen .

    wo 17-02-2010 om 23:29
  9. Darkforcex

    Quote: loller1

    [..]5 euro erop dat je na deze reactie nooit meer terugkomt!

    on: Wel wat last van gehad maar niet zo erg, doe er toch bijna niks mee...


    Ik kom al jaren op mastaLine en ik zal ook nog vele jaren blijven komenj , wat wel waar is dat ik niet veel post.

    Respect en Groeten.

    Bewerkt door Darkforcex op do 18-02-2010 om 11:23
    do 18-02-2010 om 11:22
  10. Crimineeltj

    Quote: darkforcex

    [..]

    Ik kom al jaren op mastaLine en ik zal ook nog vele jaren blijven komenj , wat wel waar is dat ik niet veel post.

    Respect en Groeten.


    Als je al jaren komt zoals je zegt dan post je zeker niet veel met je 3 post , Je zal waarschijnlijk wel ander account hebben gehad en de andere dan hebben laten verwijderen ofzo want in jaren 3 post is wel heel erg weinig .

    Maar ik zelf niks van gemerkt kon gewoon me mails met bijlage sturen en msnen.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    do 18-02-2010 om 12:38
  11. Darkforcex

    Quote: crimineeltj

    [..]

    Als je al jaren komt zoals je zegt dan post je zeker niet veel met je 3 post , Je zal waarschijnlijk wel ander account hebben gehad en de andere dan hebben laten verwijderen ofzo want in jaren 3 post is wel heel erg weinig .

    Maar ik zelf niks van gemerkt kon gewoon me mails met bijlage sturen en msnen.


    Klopt alleen een bepaalde gebruikers konden er niet op. net zoals ik, ik was dus net op de verkeerde server terecht die dus plat ging xD, En klopt ik had wel een oude naam maar die ben ik vergeten

    vr 19-02-2010 om 00:10