19/03/2010 17:54

Microsoft brengt Messenger telefoon uit


Microsoft lanceert vandaag de Messenger Edition 251 telefoon in Frankrijk. Dit is de eerste keer dat Microsoft zelf een smartphone uitbrengt. De Messenger Edition 251 is een Blackberry-achtig toestel, waarbij de nadruk natuurlijk ligt op berichten versturen via Windows Live Messenger. Het toestel beschikt over een compact Azerty keyboard, zoals ze in Frankrijk gewend zijn, met een speciale Messenger knop.

Het toestel is voornamelijk gericht op tieners, en is te koop voor €79 in combinatie met een prepaid account. Microsoft en SFR hebben inmiddels al een speciale website online gezet voor de nieuwe telefoon.

De telefoon word door Microsoft uitgebracht voor de Franse telecom-provider SFR. Onduidelijk is wat Microsoft gebruikt als onderliggend besturingssysteem, maar het ligt voor de hand dat dit Windows Mobile 6.5 of een oudere versie is. Ook is niet bekend welke hardware-partner van Microsoft de telefoon gefabriceerd heeft.

Er gaan al maanden geruchten dat Microsoft zelf een smartphone zou gaan uitbrengen met de codenaam Project Pink. Of die geruchten ooit uitkomen blijft gissen, maar wel duidelijk is dat het om een ander toestel gaat dan de Messenger Edition 251.
Door Webmaster In Instant messaging Bron AllAboutPhones

Reacties (14)

Reageren
  1. Jeroenz0r

    Oh nee he, nu ook al microsnot aan de mobieltjes

    Bewerkt door Jeroenz0r op vr 19-03-2010 om 18:47
    vr 19-03-2010 om 18:47
  2. Iamotor
    vr 19-03-2010 om 18:47
  3. Windows7

    Half werk:

    Bewerkt door Windows7 op vr 19-03-2010 om 21:58
    vr 19-03-2010 om 21:58
  4. Loller1

    Quote: jeroenz0r
    Oh nee he, nu ook al microsnot aan de mobieltjes
    amen

    EDIT: 600ste post!

    Bewerkt door Loller1 op za 20-03-2010 om 08:43
    za 20-03-2010 om 08:14
  5. Sandr

    Quote: jeroenz0r

    Oh nee he, nu ook al microsnot aan de mobieltjes

    Scheelt dat ze dat al jaren zaten met Windows Mobile, alleen maken ze nu ook zelf de hardware.

    za 20-03-2010 om 12:28
  6. Tim

    Quote: sandr
    Scheelt dat ze dat al jaren zaten met Windows Mobile, alleen maken ze nu ook zelf de hardware.
    Ook de hardware maken ze niet zelf hoor, is ook gewoon door een fabrikant als Samsung of HTC gemaakt, of een combinatie van. Vervolgens wordt er een Microsoft stickertje overheen geplakt..

    zo 21-03-2010 om 14:01
  7. Pyrojames

    Wat een nutteloos ding nu de nokia e72, htc snap en die nieuwe blackberry\'s uit zijn..

    zo 21-03-2010 om 16:22
  8. Daydreamer

    Quote: pyrojames

    Wat een nutteloos ding nu de nokia e72, htc snap en die nieuwe blackberry\'s uit zijn..

    Dit is meer voor jongeren aangezien die niet allemaal een nokia e72, htc snap of blackberry kunnen betalen en dan is dit een prima alternatief denk ik.


    Groen Oldskool Lid
    zo 21-03-2010 om 19:21
  9. Pyrojames

    Ja dat wel maar daar zijn ook weer alternatieven voor samsung corby text, alcatel enzovoort.

    zo 21-03-2010 om 19:58
  10. Daydreamer

    Quote: pyrojames

    Ja dat wel maar daar zijn ook weer alternatieven voor samsung corby text, alcatel enzovoort.

    Zo kan je voor elke telefoon wel een alternatief vinden.


    Groen Oldskool Lid
    ma 22-03-2010 om 17:42
  11. Quattro

    Quote: windows7

    Half werk:
    [afbeelding]

    Ik hou het wel bij m\'n iPhone.

    ma 22-03-2010 om 19:54
  12. Mrly

    Dit is eigenlijk best wel onzin.
    Waarom zou je in godsnaam een mobiel willen om te msn-en?
    Nou daar gebruik ik mijn laptop wel voor..

    En smsen werkt net zo goed als ik onderweg ben.

    En ik heb toch liever mijn lg crystal dan zo\'n platte memo blok.


    ICT-studente + Game-fanaat + Nintendo- fan
    wo 24-03-2010 om 08:37
  13. Dln

    Lijkt me wel een handige telefoon..


    Like whutt.. 1||