22/03/2010 17:48

Windows Live Messenger 2010 Beta uitgelekt!


De allerlaatste versie van werelds bekende Messenger is onlangs uitgelekt. Deze is via onofficieële kanalen te downloaden. Normaal springen wij als eerste om deze met de bezoekers te delen, echter is deze versie het meest teleurstellende van alle die uitgebracht zijn. De toevoegingen doen meer weg van slappe aanhangsels die weinig meerwaarde bieden. MastaLine zal de download niet aanbieden omdat de installatie met alle Windows Live producten gebundeld is, die wij uiteraard niet allemaal willen hebben.

Zoals eerder aangekondigd, werkt deze versie niet meer met Windows XP. Dat is nogal een teleurstellende zaak. Veel schokkende nieuwe functies zijn er niet. Zo zijn er nieuwe emoticons, welke wij al eerder hebben onthuld. Daarnaast zijn er tabbladen in gespreksvensters die een regelrechte kopie zijn van de functie die Messenger Plus! Live al veel langer ondersteund. Wat wij vinden van de nieuwe indeling van de contactlijst is ronduit inspiratieloos te noemen en ziet er nog onoverzichtelijker uit. Ondanks de negatieve kennismaking met deze nieuwe beta versie, hopen wij dat de definitieve versie met meer wonderen komt. De datum voor de definitieve versie is nog onbekend.

MastaLine raadt nadrukkelijk af deze beta te gebruiken. Mocht je toch nog geïnteresseert zijn, kunnen de links hieronder je verder op weg helpen.

Wii0fan bedankt voor het melden!

Download Windows Live Messenger 2010 Beta (niet aanbevolen)
Meer screenshots
Door Webmaster In Instant messaging

Reacties (24)

Reageren
  1. Wii0fan

    Ik heb de torrent vervangen door een EXE bestand.

    Ga naar het topic om te downloaden | Lees meer
    Windows XP word niet meer ondersteund bij Windows Live essentials. Hier een bericht van ML.| Lees meer

    Bewerkt door Wii0fan op ma 22-03-2010 om 18:56
    ma 22-03-2010 om 17:57
  2. Kecin

    Pittig nieuws.


    I A M T H E L A W .
    ma 22-03-2010 om 18:16
  3. Langkous

    Dump de download links dan gelijk onder de het kopje \"Download Windows Live Messenger 2010 Beta\"

    Bewerkt door Langkous op ma 22-03-2010 om 18:25
    ma 22-03-2010 om 18:25
  4. Webmaster

    Lijkt me geen goed idee, dat trekt zijn private servertje niet.

    ma 22-03-2010 om 18:48
  5. Bas

    Windows XP is oud, dus die verdient geen nieuwe versie meer :\')

    Quote: stephen

    Vreemd dat jullie zo negatief zijn. Ten eerste zijn jullie zoals altijd laat met het melden, ten tweede vind ik het schandalig dat jullie al oordelen over een versie nog niet eens officieel de bètafase bereikt heeft. Het is een versie die puur bedoeld is om intern nieuwe functies te testen.

    Snap niet welke garnaal dit nieuwsbericht getypt heeft, maar er klopt geen fluit van.


    /eens

    Bewerkt door Bas op ma 22-03-2010 om 18:49
    HOI!
    ma 22-03-2010 om 18:48
  6. Stephen

    Vreemd dat jullie zo negatief zijn. Ten eerste zijn jullie zoals altijd laat met het melden, ten tweede vind ik het schandalig dat jullie al oordelen over een versie nog niet eens officieel de bètafase bereikt heeft. Het is een versie die puur bedoeld is om intern nieuwe functies te testen.

    Snap niet welke garnaal dit nieuwsbericht getypt heeft, maar er klopt geen fluit van.

    En dat ie niet werkt op Windows XP ben ik het helemaal mee eens. Anno 2010 mag je wel een keer upgraden naar een nieuwe versie en anders heb je mooi pech. Ze gaan toch ook geen nieuwe energiezuinige BMW-motors introduceren voor BMW\'s uit 2002!? Die komen toch ook alleen voor de nieuwere soorten?

    Bewerkt door Stephen op ma 22-03-2010 om 18:57
    Windows 7 Centraal Topic | Microsoft Office 2010 Centraal Topic
    ma 22-03-2010 om 18:48
  7. Webmaster

    Quote: stephen

    Vreemd dat jullie zo negatief zijn. Ten eerste zijn jullie zoals altijd laat met het melden, ten tweede vind ik het schandalig dat jullie al oordelen over een versie nog niet eens officieel de bètafase bereikt heeft. Het is een versie die puur bedoeld is om intern nieuwe functies te testen.

    Snap niet welke garnaal dit nieuwsbericht getypt heeft, maar er klopt geen fluit van.


    Ik vind dat jij helemaal geen recht hebt om zo\'n reactie te plaatsen. Als je vind dat we laat zijn had je het kunnen melden, dat initiatief heb jij dus niet genomen.

    Wij kunnen best deze beta versie beoordelen, meestal is het voor de gebruikers erg teleurstellend wat een beta versie biedt en krijgen wij de klachten over ons heen als er van alles mis is. Om dit een keer om te draaien leek mij ook wel eens goed. Gelukkig hoef je niet gedwongen in mijn mening te vinden, mocht je dat denken.

    Ik heb een paar fouten verbeterd, gelieve voortaan iets te melden als er iets niet klopt dan zulke reacties te plaatsen.

    Quote
    En dat ie niet werkt op Windows XP ben ik het helemaal mee eens. Anno 2010 mag je wel een keer upgraden naar een nieuwe versie en anders heb je mooi pech. Ze gaan toch ook geen nieuwe energiezuinige BMW-motors introduceren voor BMW\'s uit 2002!? Die komen toch ook alleen voor de nieuwere soorten?

    Dat is jouw mening. Ik denk echter dat het grote gros nog steeds XP gebruikt...

    Bewerkt door Webmaster op ma 22-03-2010 om 18:58
    ma 22-03-2010 om 18:57
  8. Bas

    Quote: webmaster

    Dat is jouw mening. Ik denk echter dat het grote gros nog steeds XP gebruikt...


    Die moeten ook upgraden om een beetje mee te gaan... XP is oud en heeft niet de effecten en opties die Vista en 7 kunnen geven en aangezien M$ opeens opgegeild wordt door effecten gaan ze sommige besturingssystemen uitsluiten en dan nog hoeft het niet zo\'n negatief bericht te zijn, dit is nog geen eens een publieke beta...

    Enfin, geinstalleerd en nu aan het verwijderen, wat een ding, zie geen eens de geile wijven plaatjes van men contactpersonen


    HOI!
    ma 22-03-2010 om 19:05
  9. Langkous

    Quote: webmaster

    Lijkt me geen goed idee, dat trekt zijn private servertje niet.


    Nouw, dat wil ik nu juist :\')

    ma 22-03-2010 om 19:08
  10. Jve

    Waarom niet aanbevolen?
    Virussen?

    ma 22-03-2010 om 19:28
  11. Fusionboy

    Natuurlijk niet lees het bericht dan, staat er toch gewoon :\')

    ma 22-03-2010 om 21:08
  12. Stephen

    Quote: webmaster

    [..]


    [..]
    Dat is jouw mening. Ik denk echter dat het grote gros nog steeds XP gebruikt...


    Uiteraard, dat geloof ik ook. Om nog even een vergelijking met die BMW\'s te maken. Een automobilist die een BMW in 2002 koopt zou nu ook nog prima in 2010 met diezelfde BMW kunnen rijden. En XP werkt ook wel goed, maar voor nieuwe onderdelen en effecten die XP minder goed of niet ondersteunt qua programmacode is het moeilijker om daarvoor nog een versie te creëren. En natuurlijk is het puur marketing, want je zou als fabrikant gek zijn om nog te \'investeren\' in een ouder besturingssysteem.

    Bewerkt door Stephen op ma 22-03-2010 om 21:46
    Windows 7 Centraal Topic | Microsoft Office 2010 Centraal Topic
    ma 22-03-2010 om 21:45
  13. Sandr

    Quote: webmaster

    Ik vind dat jij helemaal geen recht hebt om zo\'n reactie te plaatsen. Als je vind dat we laat zijn had je het kunnen melden, dat initiatief heb jij dus niet genomen.

    Oftewel als niemand iets meld komt er geen nieuws bij?
    En dat noem zich een nieuwssite.

    Kan hier nog wel een heel verhaal neer gaan zetten, maar weet nu toch al dat deze reactie binnen 24 uur verwijdert is dus dat heeft ook weinig nut.

    En over XP support: oude WLM blijft prima werken? Mensen die nu nog op XP zitten hebben blijkbaar weinig zin om te updaten, dus dikke kans dat ze dat met WLM ook niet doen.

    Bewerkt door Sandr op ma 22-03-2010 om 21:53
    ma 22-03-2010 om 21:51
  14. Redmar

    Ja ik vind deze messenger ook 3x Niks!
    Emoticons verpest. zoals <- die strak kijkt kijkt nu stoned. waar slaat dat op. en een vleer muis wat nu een gezichtje is die gesminkt is. na die kan dan nog wel en <- is ook verpest. de rest zijn wel leuk. en tis wel raar dat mense met windows 7 nieuwe emotic hebbe. en mense met xp dan met oude emotic moette msne. terwijl de emotic voor bijde mense anders zijn. met andere bedoelinge er achter zeg maar. vaag hoor

    ma 22-03-2010 om 23:25
  15. Darkmark

    Quote: redmar

    Ja ik vind deze messenger ook 3x Niks!
    Emoticons verpest. zoals <- die strak kijkt kijkt nu stoned. waar slaat dat op. en een vleer muis wat nu een gezichtje is die gesminkt is. na die kan dan nog wel en <- is ook verpest. de rest zijn wel leuk. en tis wel raar dat mense met windows 7 nieuwe emotic hebbe. en mense met xp dan met oude emotic moette msne. terwijl de emotic voor bijde mense anders zijn. met andere bedoelinge er achter zeg maar. vaag hoor


    Maak je over die emoticons vooral niet druk.
    Ik kan je nu al vertellen dat er in Messenger Plus live, zo niet messpatch of a-patch een optie komt waarmee je de oude emoticons gewoon kan blijven zien.

    ma 22-03-2010 om 23:35