26/06/2010 13:30

Windows Live Essentials Beta vrijgegeven


Microsoft heeft de beta van Windows Live Essentials vrijgegeven voor het grote publiek. Deze bundel bevat natuurlijk ook de laatste Windows Live Messenger, welke begin dit jaar al was uitgelekt. De bundel bevat verder nog updates voor Photo Gallery, Mail, Movie Maker, Writer, Family Safety, Sync, de nieuwe Bing Bar en Messenger Companion.

De meeste nieuwe functies zijn te vinden in Messenger en Mail. Nieuw in Live Messenger is integratie met sociale netwerken, zoals Facebook en LinkedIn. Ook is het mogelijk om te videochatten in HD-kwaliteit.

Gebruikers van de maildienst van Microsoft krijgen meer mogelijkheden om hun inbox te beheren. Ook kunnen net als bij Google’s Gmail dienst conversaties over één onderwerp binnen één mail geclusterd worden. Dankzij integratie met Microsoft’s gratis opslagdienst SkyDrive is het mogelijk tot wel 10 GB aan foto’s in een mailtje versturen. Verder integreert de nieuwe maildienst een aantal populaire diensten en sites, zoals YouTube en Flickr.

Om het nieuwe pakket te downloaden moeten gebruikers wel beschikken over Windows 7 of Windows Vista. De definitieve versie van Live Essential pakket komt voor het einde van het jaar uit.

Download Windows Live Essentials Beta
Door Webmaster In Instant messaging Bron De Telegraaf

Reacties (36)

Reageren
  1. Robin2306

    Quote: simmie

    Maar niet voor windows XP, toch?
    Nee, alleen Windows 7 en Vista.


    Nokia C3-00 te koop! Klik hier voor interesse.
    za 26-06-2010 om 14:09
  2. Voske1990

    Huh, hoe moet je je naam veranderen?
    Als ik dat doe via de gebruikelijke weg, zie ik ineens een knopje \'bewerken\'.
    Vervolgens word ik naar een andere website gestuurd, waar ik mijn voornaam en achternaam kan veranderen.. Maar ik wil gewoon mijn msnnaam veranderen. Ik zie ook alleen mijn voornaam en achternaam in me mns, terwijl ik van anderen, hun msnnaam zie.

    Help?

    za 26-06-2010 om 16:38
  3. Hardcore88

    ja dat gaat dus niet meer zou je het maar moeten accepteren ik vind het een goede zet van microsoft omdat je dan niet meer al die iritante tekentjes in je beeld hebt in een gesprek

    za 26-06-2010 om 16:51
  4. Wii0fan

    Meer info staat hier

    En btw, je naam kan je niet meer veranderen, i.p.v. een nickname is een verbeterde onderschrift gemaaakt.

    Wat een laat nieuws trouwens, al 2 dagen geleden was WLM2011 er al

    Bewerkt door Wii0fan op za 26-06-2010 om 18:44
    za 26-06-2010 om 18:29
  5. Robin2306

    Quote: hardcore88

    ja dat gaat dus niet meer zou je het maar moeten accepteren ik vind het een goede zet van microsoft omdat je dan niet meer al die iritante tekentjes in je beeld hebt in een gesprek

    +1, mee eens!


    Nokia C3-00 te koop! Klik hier voor interesse.
    za 26-06-2010 om 20:44
  6. Simmie

    Quote: hardcore88

    ja dat gaat dus niet meer zou je het maar moeten accepteren ik vind het een goede zet van microsoft omdat je dan niet meer al die iritante tekentjes in je beeld hebt in een gesprek
    En jij denkt dat iedereen o zo jeetje zomaar gewoon die wlm 2011 gaan gebruiken?

    za 26-06-2010 om 21:56
  7. Hardcore88

    dat zou op het laatst toch wel verplicht worden als je van de nieuwe functies met elkaar gebruik wil maken want zo komt er hd en als je een hd cam hebt zou je toch echt wel wlm4 om het zo even te noemen nodig hebben want anders maak je niet echt 100% gebruik van je ding maar goed microsoft gaat elke w7 en winvista software owner toch dwingen en ze moeten al die mensen met xp het strotje afknijpen niet letterlijk bedoelt koop een pc met w7 je hebt er een van af 500 euro. spaar wat weken en je hebt een leuk home pctje

    za 26-06-2010 om 22:56
  8. Tim

    Quote: simmie
    En jij denkt dat iedereen o zo jeetje zomaar gewoon die wlm 2011 gaan gebruiken?
    Ik denk dat je \"o zo jeetje\" over 3 maanden gewoon lekker wordt gedwongen en jij met je ouderwetse XP bak MSN niet meer opkomt:\')...
    Quote: hardcore88
    dat zou op het laatst toch wel verplicht worden als je van de nieuwe functies met elkaar gebruik wil maken want zo komt er hd en als je een hd cam hebt zou je toch echt wel wlm4 om het zo even te noemen nodig hebben want anders maak je niet echt 100% gebruik van je ding maar goed microsoft gaat elke w7 en winvista software owner toch dwingen en ze moeten al die mensen met xp het strotje afknijpen niet letterlijk bedoelt koop een pc met w7 je hebt er een van af 500 euro. spaar wat weken en je hebt een leuk home pctje
    Gebruik eens interpuncties en hoofdletters man...

    Bewerkt door Tim op zo 27-06-2010 om 12:39
    zo 27-06-2010 om 12:38
  9. Simmie

    Quote: tim

    [..]Ik denk dat je \"o zo jeetje\" over 3 maanden gewoon lekker wordt gedwongen en jij met je ouderwetse XP bak MSN niet meer opkomt:\')...
    Ik zou voor een alternatief gegaan zijn Vindt het namelijk vervelend dat facebook en al die onzin eraan gekoppeld wordt.

    zo 27-06-2010 om 14:26
  10. Voske1990

    Heb hem ff gebruikt, toch maar weer teruggeschakeld.
    Zeer irritante versie, die tich keer zomaar afslaat.

    Wacht wel op de definitieve versie.

    zo 27-06-2010 om 14:54
  11. Tim

    De installer is nog steeds zo lek als een mandje, allemaal troep erbij installeren. En dan faalt er een installatie, kapt die meteen alles af. Geef mij maar gewoon losse pakketten...

    Bewerkt door Webmaster op ma 26-07-2010 om 23:39
    zo 27-06-2010 om 17:05
  12. Jeroenz0r

    Quote: robin2306

    [..]Nee, alleen Windows 7 en Vista.
    FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

    zo 27-06-2010 om 22:04
  13. Xewly

    Quote: tim

    ...De installer is nog steeds zo lek als een mandje, allemaal troep erbij installeren. En dan faalt er een installatie, kapt die meteen alles af. Geef mij maar gewoon losse pakketten...


    Nou nee, die webinstaller is vet handig En ik had geen problemen met installeren.
    Buiten dan die laatste opties:
    [Later starten] [Nu starten]
    Blijkbaar is er iets verkeerd gegaan met het vertalen van de installer, want ik dacht het rechtse knopje start mijn gedownloadde programma\'s op.
    Nee hoor, m\'n PC reboote ineens. Maar alle geopende programma\'s startten wel weer mee op.

    Ik vind Live Essentials nu wel een mooi geheel geworden. Maar vind het wel een beetje gaar van die nicknames, en die (naar mijn mening) lelijke emoticons.

    De link naar Facebook is wel een grote aanpassing, maar ze zijn Twitter vergeten!!

    Edit: ze zijn Twitter niet bepaald vergeten, ze hebben na installatie en configuratie van je Live-account nog andere \'Link-opties\'.

    Bewerkt door Xewly op ma 28-06-2010 om 03:45
    Mijn onderschrift
    ma 28-06-2010 om 03:40
  14. Crimineeltj

    Quote: xewly

    [..]

    Nou nee, die webinstaller is vet handig En ik had geen problemen met installeren.
    Buiten dan die laatste opties:
    [Later starten] [Nu starten]
    Blijkbaar is er iets verkeerd gegaan met het vertalen van de installer, want ik dacht het rechtse knopje start mijn gedownloadde programma\'s op.
    Nee hoor, m\'n PC reboote ineens. Maar alle geopende programma\'s startten wel weer mee op.

    Ik vind Live Essentials nu wel een mooi geheel geworden. Maar vind het wel een beetje gaar van die nicknames, en die (naar mijn mening) lelijke emoticons.

    De link naar Facebook is wel een grote aanpassing, maar ze zijn Twitter vergeten!!

    Edit: ze zijn Twitter niet bepaald vergeten, ze hebben na installatie en configuratie van je Live-account nog andere \'Link-opties\'.


    Het is idd mooie geworden en de live installer loopt wel eens vast of iets maar je moeten hem openen vanaf je bureaublad dan gaat het 9/10 keer wel goed, Ik vind de nieuwe emotes juist vet het was wel eens tijd voor verandering en ze zien er na mijn mening wel leuk uit.

    Bepaalde programma\'s als sync is wel makkelijk, Ik vind het alleen irritant dat die linke balk met facebook enzo steeds komt.

    Het is een chat programma geen programma om facebook enzo ook te checken, Ik hoop dat er ook in a-patch enzo een optie komt om die voorgoed te verbergen als dat al niet kan ?.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    ma 28-06-2010 om 16:07
  15. Robin2306

    Jammer dat pas over een paar maanden de final versie uitkomt, hou zelf niet zo van betaversies.

    Bewerkt door Robin2306 op ma 28-06-2010 om 17:42
    Nokia C3-00 te koop! Klik hier voor interesse.
    ma 28-06-2010 om 17:41