28/09/2010 23:06

Microsoft trekt de stekker uit Windows Live Spaces


Microsoft stopt met haar blogdienst Windows Live Spaces. De fabrikant zal de miljoenen Live Space-gebruikers de komende zes maanden op basis van vrijwilligheid migreren. Gebruikers die niet migreren verliezen hun berichten. Dit hebben Microsoft en Wordpress bekendgemaakt op de Techcrunch Disrupt-conferentie in San Fransisco. Live Spaces werd in 2006 door Microsoft gepresenteerd en telt inmiddels volgens de fabrikant 30 miljoen gebruikers. Waarom Microsoft ermee stopt is niet bekend. Mogelijk dat het beheer van het blogplatform te veel tijd ging vragen.

Uit een toelichting van Dharmesh Mehta, directeur van Microsofts Windows Live-ontwikkelafdeling en Toni Schneider, ceo van Automattic, het bedrijf achter Wordpress, blijkt dat gebruikers van Live Spaces de komende periode een speciaal ontworpen keuzescherm te zien zullen krijgen. Gebruikers hebben in dit scherm drie keuzes: het hele blog lokaal opslaan, verhuizen naar Wordpress of uitstellen van het besluit. Als de gebruiker geen keuze maakt, wordt zijn blog over zes maanden verwijderd.

De overstap van ruim 30 miljoen Windows Live Space gebruikers betekent een verdubbeling van het aantal Wordpress-bloggers. Wordpress heeft, naar eigen zeggen, op dit moment 26 miljoen gebruikers.
Door Webmaster In Instant messaging Bron Tweakers.net

Reacties (8)

Reageren
  1. Daydreamer

    Die dienst was ook één grote flop. Wie heeft dat nou gebruikt dan? :\')


    Groen Oldskool Lid
    wo 29-09-2010 om 08:09
  2. Shaun

    Microsoft Live wat?



    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    wo 29-09-2010 om 14:26
  3. Dennoootje

    Lol. Kende het nieteens

    wo 29-09-2010 om 15:30
  4. Tim

    Zo eindelijk weer eens nieuws:\').

    Maar dit was wel te verwachten, Live Space wordt simpelweg vervangen door het \'normale\' Live profiel, wat nu met social sites als Facebook en Hyves moet concurreren. Daarbij is natuurlijk de komst van SkyDrive.

    Quote: dennoootje
    Lol. Kende het nieteens
    Ach jawel joh, beter bekend als MSN Space. Stond vanaf Messenger 7.0 (volgens mij) zo\'n lomp grote knop onder de PSM en contacten kregen zo\'n geel sterretje voor hun naam als ze wat veranderd hadden.

    Bewerkt door Tim op wo 29-09-2010 om 18:02
    wo 29-09-2010 om 18:00
  5. Loller1

    Quote: tim

    Zo eindelijk weer eens nieuws:\').

    Maar dit was wel te verwachten, Live Space wordt simpelweg vervangen door het \'normale\' Live profiel, wat nu met social sites als Facebook en Hyves moet concurreren. Daarbij is natuurlijk de komst van SkyDrive.[..]Ach jawel joh, beter bekend als MSN Space. Stond vanaf Messenger 7.0 (volgens mij) zo\'n lomp grote knop onder de PSM en contacten kregen zo\'n geel sterretje voor hun naam als ze wat veranderd hadden.
    O, dat weet ik ook nog! :\') Goeie oude tijd!
    En ja, het was wel een beetje te verwachten dat die dienst er af ging, ben ik trouwen blij om, weer wat knoppen minder op de Windows Live site! :\') Ik gebruikte het toch niet...

    vr 01-10-2010 om 19:25
  6. Loller1

    Quote: tim

    Zo eindelijk weer eens nieuws:\').

    Maar dit was wel te verwachten, Live Space wordt simpelweg vervangen door het \'normale\' Live profiel, wat nu met social sites als Facebook en Hyves moet concurreren. Daarbij is natuurlijk de komst van SkyDrive.[..]Ach jawel joh, beter bekend als MSN Space. Stond vanaf Messenger 7.0 (volgens mij) zo\'n lomp grote knop onder de PSM en contacten kregen zo\'n geel sterretje voor hun naam als ze wat veranderd hadden.
    O, dat weet ik ook nog! :\') Goeie oude tijd!
    En ja, het was wel een beetje te verwachten dat die dienst er af ging, ben ik trouwen blij om, weer wat knoppen minder op de Windows Live site! :\') Ik gebruikte het toch niet...

    vr 01-10-2010 om 19:25
  7. Beauty126

    hallo allemaal ik ben net een nieuwe newbie
    maar ik snap niet echt zo goed hoe deze website werkt en wil iemand aub mijn vriend of vriendin worden want ik voel me zo eenzaam :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'(
    kuskuskus-jes beauty126

    wo 20-10-2010 om 11:32
  8. Joran95

    Quote: beauty126

    hallo allemaal ik ben net een nieuwe newbie
    maar ik snap niet echt zo goed hoe deze website werkt en wil iemand aub mijn vriend of vriendin worden want ik voel me zo eenzaam :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'(
    kuskuskus-jes beauty126


    Je klikt op een topic dat je interesseert en reageert daarop.
    Maar doe dat maar gewoon niet.

    di 09-11-2010 om 21:02