23/11/2010 11:28

Links uitgeschakeld in WLM2009


Microsoft heeft aangekondigd links niet meer klikbaar te maken in Windows Live Messenger 2009. Dat de links niet meer klikbaar zijn was iedereen waarschijnlijk al eerder opgevallen, maar de oorzaak is niet bij iedereen bekend. Op 12 november plaatste John Scarrow (een expert op het gebied van anti-malware en anti-phishing bij Microsoft) een bericht waarin hij meldt dat links in berichten niet meer klikbaar zullen zijn.

Quote

A particularly malicious worm (a self-replicating computer virus) is currently trying to spread itself through many of the world\'s largest instant messaging and social networks, including Windows Live Messenger 2009. We’re very serious about protecting our customers, and are pursuing multiple avenues to help stop its progress. The worm spreads by inserting a link into an IM conversation with a person whose computer is already infected. When someone clicks the link, it opens in a browser, downloads the worm on the recipient’s computer, and then repeats this process.

Most notably, we’ve temporarily turned off active hyperlinks for web addresses sent in IM conversations using Windows Live Messenger 2009. You will still be able to copy a web address and paste it into a browser window if you know it to be safe, but by removing active hyperlinks from Messenger 2009, we’re taking a significant step towards stopping the unintentional spreading of this worm.


Voor zover bekend is dit probleem alleen bij WLM 2009 en ouder. Er is niets bekend over hoe lang links uitgeschakeld zullen worden. Waarschijnlijk laten ze het zo en verwachten ze dat iedereen uiteindelijk toch overstapt naar Windows Live Messenger 2011.
Door Chielt In Instant messaging Bron Windows Team Blog

Reacties (17)

Reageren
  1. Jesse

    Viel me al op ja. Zegt weer veel over het niveau van de gemiddelde WLM gebruiker en het herkennen van malware. :\')


    Jesse Sander (.nl)
    di 23-11-2010 om 12:26
  2. Daydreamer

    Door van die achterlijke mensen die overal op klikken maken ze ze niet meer klikbaar.


    Groen Oldskool Lid
    di 23-11-2010 om 13:08
  3. Joostjuh

    hmm gelukkig, dacht dat t aan mij lag...
    verder wel kut, nu moet ik alles copieren en plakken, en das rete irritant..

    di 23-11-2010 om 19:28
  4. Eimetei

    lol - anti fishing = anti phishing

    Chielt: tnx, fixed

    Bewerkt door Chielt op wo 24-11-2010 om 01:55
    /
    di 23-11-2010 om 19:44
  5. Roelvb

    Hier geen last van onder WLM 2009


    di 23-11-2010 om 20:56
  6. Crimineeltj

    Ik wist het nog niet maar ja ik draai die oude versie niet meer ik zit op 2011


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    do 25-11-2010 om 11:46
  7. Djkavaa

    Geen patch hiervoor?


    -----___||||___-----...Music For Life...-----___||||___-----
    do 25-11-2010 om 21:34
  8. Shaun

    Heel vervelend.. 2011 vind ik namelijk zuigen..



    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    vr 26-11-2010 om 21:25
  9. Loller1

    Quote: joostjuh

    hmm gelukkig, dacht dat t aan mij lag...
    verder wel kut, nu moet ik alles copieren en plakken, en das rete irritant..
    Dat moest je in eerdere versies toch ook al doen?

    ma 29-11-2010 om 16:55
  10. Crimineeltj

    Quote: shaun

    Heel vervelend.. 2011 vind ik namelijk zuigen..


    2011 is perfect je kan youtube bekijken in het venster vind ik echt ideaal, En niet gaan beginnen over dat sociale gebeuren dat kan gewoon weg doen door op dat vierkantje te drukken naast contact toevoegen.

    En met a-patch kan je nog alle reclame weg halen en dan is die zo schoon weer als elke voorgaande versies


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    ma 29-11-2010 om 18:26
  11. Dunax

    Dit is aardig simpel op te lossen, gewoon Hex-editor downloaden, vervolgens open je msnmgr.exe ermee, dan zoek je op \"hotlinks\" verander ff H in een T ofzo, opslaan en WLM weer openen en je linkjes doen het weer.

    di 30-11-2010 om 14:51
  12. Xaliom

    Quote: shaun

    Heel vervelend.. 2011 vind ik namelijk zuigen..

    Agree!


    Open up and say \'aaaaaahhh\'!

    zo 05-12-2010 om 13:57
  13. Mdg777

    De oplossing hiervoor staat op www.mdgdiving.nl onder het knopje Weer Links in MsN.

    Bij mij werkt het allemaal weer zo het hoort

    succes

    di 07-12-2010 om 13:59
  14. Nix

    Z.omg dat ze 2009 gaan boycoteuh, kvind die onlineweergeven voor bepaalde personen maar niks.


    Proud ->SoF1: MaD^Sauron
    CoD4: [MaD]Sauron
    Steam: Mikeuh56
    vr 17-12-2010 om 12:46
  15. Jeroenz0r

    Zonde dat nog steeds zoveel mensen er in trappen.

    zo 09-01-2011 om 02:54