11/12/2010 12:15

Onjuiste informatie omtrent Wikileaks arrestant (update)


Het Algemeen Dagblad en de stijlloze omroepvereniging Powned hebben het MastaLine forum als bron gebruikt voor smeuïg nieuws over de 16-jarige hacker. Of beter gezegd: een gebruiker van een softwaretool om sites mee plat te gooien is woensdagavond aangehouden. Deze 'hacker', tevens forumgebruiker van MastaLine, heeft begin deze week sites van grote creditcardmaatschappijen plat gegooid, wat bedoeld was als tegenreactie op het dichtdraaien van de geldkraan voor Wikileaks. Powned suggereert zelfs dat MastaLine een hackersforum is, wat wij natuurlijk betreuren.

Update:
Wat blijkt, is dat een reaguurder het smeuïge nieuws heeft veroorzaakt. De eigenaar van de zogenoemde slowchat (GeenStijl leest u mee, dus geen forum), heeft geconstateerd dat iemand na de arrestatie van Jeroenz0r zich in de chat heeft voorgedaan als Jeroenz0r.

Een quote uit het Algemeen Dagblad, welke is overgenomen van Powned:

Op een internetforum deed hij meteen na de actie wel stoer, maar na zijn arrestatie nemen zijn vrienden het op het forum voor hem op, zo schrijft het AD.
"Als hij straks 20.000 euro boete moet betalen, gaan wij dan koekjes bakken en langs de huizen om geld in te zamelen?" klinkt het daar evenwel ook.


Dit nieuwsbericht is bedoeld als rectificatie en dient der halve als bronvermelding voor de respectievelijke site en krant. We benadrukken dat MastaLine zich niet met hackactiviteiten bezig houdt, het nooit gedaan heeft en ook nooit zal doen.

Artikel op AD.nl
Artikel op Powned.tv
Door Webmaster In Security Bron MastaLine Forum

Reacties (24)

Reageren
  1. Fifa06

    Ow man... De journalisten zijn ook niet echt heel snugger he... Hoeveel moeite zouden ze gedaan hebben om dat uit de context te halen?

    za 11-12-2010 om 12:24
  2. Simmie

    Stom dat Mastaline eraan moet geloven. :\'(

    Bewerkt door Simmie op zo 12-12-2010 om 15:45
    za 11-12-2010 om 12:28
  3. Loller1

    De journalisten van tegenwoordig....

    za 11-12-2010 om 12:38
  4. Deadskulk4

    Waarom gaat dat hele journalistieke wereldje nu alle forums en chats die Jeroen de afgelopen maand ofzo bezocht heeft beschrijven als hackers-forum met zijn hackers-vrienden in een hackers-chat.

    Ik wist niet eens dat ik een hacker was

    Bewerkt door Deadskulk4 op za 11-12-2010 om 13:12
    GR. Clarkski

    za 11-12-2010 om 12:41
  5. Robbert159

    En ik maar denken dat Powned alles 3 keer nakeek voordat ze iets posten of alles écht wel klopt.
    Best wel een faal van hun:\')

    Maareh, misschien word het dankzij die quote weer wat drukker @Mastaline

    En wat me ook opvalt is dat ze een oude quote niet hebben gebruikt van Jeroenz0r:
    http://www.mastaline.com/?pagina=forum/topic&id=1181499&p=2#id1181590

    Quote: jeroenz0r

    [..]

    Ik heb nog een botnetje van ~25 zombies? :\')

    Bewerkt door Robbert159 op za 11-12-2010 om 12:49
    Vind ze allemaal op
    za 11-12-2010 om 12:46
  6. Webmaster

    Quote: robbert159

    En wat me ook opvalt is dat ze een oude quote niet hebben gebruikt van Jeroenz0r:
    http://www.mastaline.com/?pagina=forum/topic&id=1181499&p=2#id1181590

    [..]

    Stil nou.. straks krijgen we nog koppen als: \"Jeroenz0r had een leger aan computerzombies achter zich staan\"

    za 11-12-2010 om 13:05
  7. Eimetei

    ja vinde ze het gek dat hun website,s offline worden geddost.

    als ze gwn de waarheid ook nog is durven te schrijven,,

    maarnee hoor,,

    lopen roddelen over een zogenaamd \"hackersforum\" word meer mee verdiend


    /
    za 11-12-2010 om 13:23
  8. Xaero0008

    Dus ik ben verbannen omdat ik schijnbaar volgens Onno heb gehackt op een hackerscommunity.. No wai!

    Hoi iedereen trouwens :W.

    En Onno, doe is wat aan die activatiemail joh, heb 4 clones aangemaakt voor ik ook maar 1 mail binnen kreeg .

    Of unban me eigen account, want proxy\'s zijn ghey.


    Oja, niet verwijderen. Anders heb ik voor niks 4 accounts gemaakt en jaren gewacht tot deze pauper proxy de pagina heeft geladen .

    Bewerkt door Xaero0008 op za 11-12-2010 om 13:41
    za 11-12-2010 om 13:35
  9. Eimetei

    Quote: xaero0008

    Dus ik ben verbannen omdat ik schijnbaar volgens Onno heb gehackt op een hackerscommunity.. No wai!

    Hoi iedereen trouwens :W.

    En Onno, doe is wat aan die activatiemail joh, heb 4 clones aangemaakt voor ik ook maar 1 mail binnen kreeg .

    Of unban me eigen account, want proxy\'s zijn ghey.



    whhahahaha,,

    what was je eerste acc naam dan? ;p ,,

    p.s. http://www.luckymedia.nl/luckytv/2010/12/free-jeroenz0r/

    kikke filmpje ;p


    /
    za 11-12-2010 om 13:41
  10. Shaun

    Laten we allemaal met LOIC AD en PowNed platleggen.

    Bewerkt door Shaun op za 11-12-2010 om 14:36

    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    za 11-12-2010 om 14:24
  11. Roelvb

    Quote: shaun

    Laten we allemaal met LOIC AD en PowNed platleggen.


    Pas maar op... als straks AD of Powned plat ligt komen ze aan je deur!


    za 11-12-2010 om 14:53
  12. Frezo

    1. Waarom schrijven deze media dat (zonder het forum te benoemen, maar gezien de overige informatie blijkt dat ze het over MastaLine hebben) wij een hackersforum zijn?

    2. Waarom zou ML bestaan uit Jeroenz0r\'s Wikileaks vrienden?

    3. Jeroenz0r heeft sinds de zomer zo\'n 10 berichten geplaatst, dus erg actief was hij alhier niet meer.

    4. Tenslotte, Jeroenz0r is sinds zijn arrestatie niet online geweest op MastaLine, en heeft dus al helemaal geen bericht kunnen plaatsen om daarin op te scheppen. Hij berichten geplaatst op een slowchat waar GeenStijl eerder naar heeft gelinkt. Dat was dus geen forum en ook niet MastaLine.


    DarkMark, gefeliciteerd met je quote! Jammer dat ze daar ook niet even je naam van vermelden. Misschien bieden enkele entertainmentgoeroe\'s je nog een contract aan voor de functie cabaretier. Je talent is zelfs zo groot dat de journalisten je grap niet eens doorhadden..

    Bewerkt door Frezo op za 11-12-2010 om 16:23
    za 11-12-2010 om 16:01
  13. Tim

    Hackersforum:\')

    Er wordt/werd wel flink wat ge-exploid hier ja, maar er kan ook overdreven worden xD

    za 11-12-2010 om 16:56
  14. Webmaster

    Top 3 keywords van vandaag:

    mastaline 4.68%
    windows live messenger 2.60%
    jeroenz0r 2.35%

    za 11-12-2010 om 20:24
  15. Plukky

    Wat \'n aandacht allemaal voor ons knusse slowchatje.

    Om even duidelijk te stellen:

    • Jeroenz0r was wel degelijk moderator op de slowchat
    • Slowchat is nooit gebruikt voor hacktivisme
    • Jeroenz0r heeft op de slowchat nooit iets gepost in verband met hacktivisme
    • Jeroenz0r heeft na zijn arrestatie niets meer gepost, dit waren flauwe grappenmakers.


    Groeten van Pieter
    // Eigenaar van de slowchat

    Bewerkt door Plukky op zo 12-12-2010 om 05:08