20/03/2011 00:00

MastaLine introduceert versie 5


Zoals er vorige week bekend werd gemaakt zouden er afgelopen avond details worden prijsgegeven omtrent de lancering van de nieuwe website. Echter waren we 1 april even voor, en is de nieuwe site tijdens deze radiouitzending live gegaan! Een aangename verrassing vinden wij. De focus van de nieuwe MastaLine is dat we ons niet meer alleen meer bezig houden met instant messaging, maar breiden de onderwerpen uit met nieuws- en informatievoorziening over sociale netwerken en de toepassing daarvan op mobiele apparaten.

Oorsprong

Codename 5 had oorspronkelijk als doel om het beste uit versie 3 terug te halen tesamen met de sfeer van versie 2. Dit houdt ondermeer in dat we er een nog grotere en gezelligere community van willen maken met het beste uit twee werelden. De site gaat meer op het sociale aspect ontwikkelen en zal zich richten op de sociale internetgebruiker.

Veranderingen

De vorige lay-out heeft bijna 6 jaar zijn dienst bewezen (van 15-05-2005 tot 19-03-2011) en was hard aan vervanging toe. De nieuwe lay-out is een stap die MastaLine maakt om haar nieuwe doelstellingen te verwezenlijken. Opmerkelijk is het feit dat er bij deze make-over gekozen is voor een design met lichte kleuren.

De basis van Codename 5 moest het mogelijk maken dat de infrastructuur beter werd georganiseerd en dat uitbreiding in de toekomst makkelijker gaat. De nieuwe core is gebaseerd op hedendaagse design principes, welke een hoop voordelen met zich mee brengt. Zo worden er technieken gebruikt om de snelheid van de website te waarborgen en worden de laatste technieken gebruikt op het gebied van gebruikerservaring door middel van dynamische user interfaces.

Oja

Naast visuele en technische veranderingen lanceren wij met de start van de nieuwe MastaLine een nieuwe feature, genaamd Oja. Een Oja is een statusupdate die voor gebruikers onderling te zien zijn. Deze feature zal zich in de toekomst nog verder uitbreiden.

Laat je horen

Stapsgewijs zal de site verder worden geoptimaliseerd aan de behoeften van de gebruiker. Het is voor de site belangrijk om je mening te laten horen zodat wij blijven vernieuwen. Merk op dat nog niet alle content van de vorige website aanwezig is, een deel zal in een later stadium worden toegevoegd (zoals de video's).

Breng je stem uit in dit topic
Door Webmaster In Site updates

Reacties (71)

Reageren
  1. Joran95

    Mooi. Ik zie nog wel veel niet geupdate icons, en nog wat bugs, maar ja.

    zo 20-03-2011 om 02:21
  2. Kecin

    Quote: joran95

    Mooi. Ik zie nog wel veel niet geupdate icons, en nog wat bugs, maar ja.


    Meld ze vooral even !


    I A M T H E L A W .
    zo 20-03-2011 om 02:44
  3. Webmaster

    Een CTRL+F5 volstaat voor de emoticons .

    zo 20-03-2011 om 02:46
  4. Loller1

    Nu vind ik toch wel dat Onno een duimpje verdient

    Maar de emoticons bassen niet echt meer goed bij de lay-out...

    Is V5 wel getest geweest in Internet Explorer (9)? Want de icoontjes van Bericht bewerken enzo staan vervan de juiste plaats volgens mij

    En ik mis het 'Nieuwe topics' kadertje.

    En 'Favoriete topics' vind ik ook wel een goed systeem. En het 'Oja' gedeelte. Hoe zijn jullie op die naam gekomen? teveel LocoRoco gespeelt? En nog een klein dingetje:

    Waar is het 'Ken je je voorganger'-topic

    Bewerkt door Loller1 op zo 20-03-2011 om 08:18
    zo 20-03-2011 om 07:26
  5. Webmaster

    Forum kadertje zal in de loop van de dag verschijnen. De naam Oja betekend in, een door Chielt uitgekozen taal, een stroom. Oftewel een berichtenstroom.

    Btw, dit topic bedoel je?

    zo 20-03-2011 om 09:11
  6. Loller1

    Quote: webmaster

    Forum kadertje zal in de loop van de dag verschijnen. De naam Oja betekend in, een door Chielt uitgekozen taal, een stroom. Oftewel een berichtenstroom.

    Btw, dit topic bedoel je?
    ja dat topic bedoelde ik, maar het staat niet meer in de topiclijst bij onzin?

    word er eigenlijk ook nog wat gedaan aan de probleempjes met 'Bericht bewerken', 'Bericht melden', 'Meer emoticons' en al die andere knopjes die het niet doen in IE?

    Het is hier trouwens verdacht stil voor de lancering van MLv5.

    Bewerkt door Loller1 op zo 20-03-2011 om 09:18
    zo 20-03-2011 om 09:17
  7. Webmaster

    Quote: loller1

    [..]ja dat topic bedoelde ik, maar het staat niet meer in de topiclijst bij onzin?

    word er eigenlijk ook nog wat gedaan aan de probleempjes met 'Bericht bewerken', 'Bericht melden', 'Meer emoticons' en al die andere knopjes die het niet doen in IE?

    Het is hier trouwens verdacht stil voor de lancering van MLv5.


    Ik zal zo even op onderzoek gaan . Trouwens de bezoekersteller rechtsonder geeft alleen nog het aantal ingelogde leden weer.

    zo 20-03-2011 om 09:21
  8. Loller1

    Quote: webmaster

    [..]

    Ik zal zo even op onderzoek gaan . Trouwens de bezoekersteller rechtsonder geeft alleen nog het aantal ingelogde leden weer.
    Dat viel me al op hoor, maar dan nog, vind dat er verdacht weinig leden online zijn voor de lancering.

    Quote
    Er zijn op dit moment 2 bezoekers online waarvan 2 aangemeld:
    beetje dubbel nu, niet? Is het niet beter als er gewoon staat 'Er zijn 2 leden aangemeld'? Dit komt best wel raar over...

    Waarom blijft die counter van aantal reacties op dit nieuwsbericht eigenlijk op 4 staan?

    Bewerkt door Loller1 op zo 20-03-2011 om 09:34
    zo 20-03-2011 om 09:28
  9. Simmie

    Mooi! Misschien leuk om deze versie van Mastaline ook naar belgische gebruikers te gaan richten? Of gebeurt dit al? Die Oja benaming doet me trouwens denken aan the sims.

    Bewerkt door Simmie op zo 20-03-2011 om 10:51
    zo 20-03-2011 om 10:40
  10. Bas

    De achtergrond alignt niet met het menu... slordig! En het groene van Recente updates is te fel *zeikzeikzeik*


    HOI!
    zo 20-03-2011 om 10:58
  11. Loller1

    Quote: bas

    De achtergrond alignt niet met het menu... slordig! En het groene van Recente updates is te fel *zeikzeikzeik*
    niet zo afkeurend doe liever wat aan je avatars achtergrond

    @ onno: hoe vordert het onderzoek?

    Bewerkt door Loller1 op zo 20-03-2011 om 11:02
    zo 20-03-2011 om 11:01
  12. Webmaster

    Quote: simmie

    Mooi! Misschien leuk om deze versie van Mastaline ook naar belgische gebruikers te gaan richten? Of gebeurt dit al? Die Oja benaming doet me trouwens denken aan the sims.

    MastaLine maakt (zover ik weet ) geen onderscheid tussen Belgen en Hollanders, vandaar ook de .com domeinnaam wordt gebruikt.
    Quote: bas

    De achtergrond alignt niet met het menu... slordig! En het groene van Recente updates is te fel *zeikzeikzeik*

    Daar is express voor gekozen, maar ik kan het wel een keer bekijken hoe het eruit ziet als het op één lijn staat. Fel zie ik als een compliment :+.

    @Loller1; ik zal zo nog een topic openen met de laatste updates en de status van de bugs.

    Bewerkt door Webmaster op zo 20-03-2011 om 11:05
    zo 20-03-2011 om 11:03
  13. Burddie

    Sowieso beter dan de vorige.

    Bewerkt door Burddie op zo 20-03-2011 om 12:10
    zo 20-03-2011 om 12:10
  14. Loller1

    Het ziet er naar uit dat het record van online leden zonder radiouitzending gaat worden verbroken vandaag!

    @Burddie Het kon ook niet erger

    Hoe staat het trouwens met de bugs?

    Bewerkt door Loller1 op zo 20-03-2011 om 12:12
    zo 20-03-2011 om 12:10
  15. Langkous

    Naicee!


    Misschien de 'Oja' functie koppelen aan je Hyves of Twitter feeds. En de 'oja' module ergens boven in de header weergeven zodat het ook daadwerkelijk goed gebruikt word, en niet dat je telkens naar profiel moet.

    Verder in het forum staan van die > dingen in de titel.


    Misschien daar in het linker menu een twitter balkje maken, zodat je tweets die gepost worden via het twitter account Mastaline daar terecht komen.

    Heeft iemand trouwens de uitzending van ml studio online staan?

    Bewerkt door Langkous op zo 20-03-2011 om 12:21