21/03/2011 00:00

iOS 4.3 laat iPads en iPhones crashen (update)


Het blijkt dat er problemen zijn als iPads en iPhones met iOS 4.3 verbinding willen maken met het 3G netwerk van Vodafone. Vodafone is nog steeds aan het zoeken naar een oplossing. Ondertussen raadt het klanten aan om niet te updaten naar iOS 4.3.


Simswap
Het probleem zou te maken hebben met een met een specifieke serie simkaartjes waarvan de tweede serie cijfers begint met een 7. Op Nederlandse simkaarten is het serienummer met 2 cijferreeksen weergegeven. De eerste serie is altijd 8931440300, de tweede reeks begint met een 7 of een 4. Volgens Geekswarm is het probleem te verhelpen door 06-nummers over te zetten op een nieuwe SIM-kaart waarbij de tweede reeks cijfers begint met een 4.

Batterij
Ook zijn er klachten dat de toestellen enorm veel energie slurpen, waardoor de batterij niet lang mee gaat. Zelfs als de apparaten niet worden gebruikt zouden ze nog veel stroom gebruiken.

Nu hopen dat het leger geen last gaat ondervinden van vastlopende apparaten.

Update
Darkmark wist te melden dat er geruchten gaan dat Apple ook bezig is met het oplossen van de bovengenoemde bugs die de nieuwe iOS veroorzaakt.

Met dank aan Loller1 en Darkmark. Ook iets opmerkelijks gezien? Vertel het ons!
Door Chielt In Operating systems Bron Webwereld, Iphoneclub

Reacties (10)

Reageren
  1. Loller1

    Quote
    Nu hopen dat het leger geen last gaat ondervinden van vastlopende apparaten.


    M'n eerste nieuwstip. Eentje om trots op te zijn .

    Wie moet zulke problemen eigenlijk oplossen? Apple of Vodafone?

    Bewerkt door Loller1 op ma 21-03-2011 om 21:39
    ma 21-03-2011 om 21:38
  2. Chielt

    Ik denk dat het er aan ligt hoe die storing precies veroorzaakt wordt en of het nog meer voor komt. Als het probleem door het systeem van Vodafone komt, dan zullen ze het zelf moeten oplossen. Als het echter wereldwijd bij meerdere providers mis gaat, dan zal het een softwarefout zijn die Apple zal moeten oplossen. Tenminste, ik denk dat het zo zal gaan.

    ma 21-03-2011 om 21:47
  3. Windows7

    De I-pad-foon crasht dus er zit een bug in iOS.
    Een iBugje dus.

    ma 21-03-2011 om 21:47
  4. Darkmark

    Het gerucht gaat al dat Apple bezig is met een oplossing.

    ma 21-03-2011 om 21:52
  5. Loller1

    Quote: chielt

    Ik denk dat het er aan ligt hoe die storing precies veroorzaakt wordt en of het nog meer voor komt. Als het probleem door het systeem van Vodafone komt, dan zullen ze het zelf moeten oplossen. Als het echter wereldwijd bij meerdere providers mis gaat, dan zal het een softwarefout zijn die Apple zal moeten oplossen. Tenminste, ik denk dat het zo zal gaan.
    Ok, ik kon niks vinden of andere providers ook dit probleem hadden dus ik deenk dat het aan Vodafone is om het op te lossen...

    ma 21-03-2011 om 21:52
  6. Fifa06

    alweer iets voor de iFagzz

    ma 21-03-2011 om 21:56
  7. Jeroenz0r

    Mijn eerste generatie iPod Touch heeft lekker geen G3 netwerk!
    En ook geen updates meer hoger dan 3.1.2

    ma 21-03-2011 om 23:11
  8. Darkmark

    Even mierenneuken

    -edit- Thnx, fixed

    Bewerkt door Chielt op di 22-03-2011 om 00:37
    di 22-03-2011 om 00:30
  9. Loller1

    Quote: jeroenz0r

    Mijn eerste generatie iPod Touch heeft lekker geen G3 netwerk!
    En ook geen updates meer hoger dan 3.1.2
    Het gaat hier ook alleen maar om de iPad en de iPhone

    di 22-03-2011 om 07:26
  10. Crimineeltj

    Quote: darkmark

    Het gerucht gaat al dat Apple bezig is met een oplossing.


    Idd er komt als het goed is een 4.3.1 update want er zitten genoeg fouten in de 4.3.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    wo 23-03-2011 om 18:11