23/03/2011 00:00

Facebook populairder bij Belgen dan bij Nederlanders


Ruim 4,1 miljoen Belgen -bijna vier op de tien- zijn lid van de sociale netwerk site Facebook, tegenover 4,8 miljoen Nederlanders, omgerekend drie op de tien. Dit werd bekend gemaakt bij de opening van het Facebook Benelux kantoor in Amsterdam.

In Nederland blijft de absolute doorbraak van Facebook uit omdat Hyves daar ongekend populair is met negen miljoen gebruikers. Die sociale netwerk site is te vergelijken met Netlog in Belgiƫ. Met dat verschil: Netlog heeft het moeilijk haar belangrijkste doelgroep, de tieners, te behouden, terwijl Hyves geen marktaandeel verliest.

Voor adverteerders
Voor haar Beneluxkantoor heeft Facebook Amsterdam verkozen boven Brussel, omdat "hier onze belangrijkste partners voor de regio zitten", aldus Joanna Shields, de vice-president voor Europa. Ze haalt Philips en Adidas aan, maar ook KPN en Heineken, bedrijven waarmee Belgen geen affectie hebben. Bovendien zijn de drie medewerkers in het Amsterdamse kantoor allemaal Nederlanders. "Of we wel voeling zullen hebben met de Belgische markt? Misschien moet onze vierde man inderdaad een Belg worden", reageert Arno Lubrun, die het kantoor zal leiden. De gebruiker van Facebook zal weinig merken van de opening van het Benelux kantoor. De medewerkers zullen zich in eerste instantie richten op adverteerders. Facebook heeft geen plan uitgewerkt om het aantal gebruikers in Belgiƫ en Nederland te verhogen. "Mensen kunnen zelf een account aanmaken als ze dat willen. Wij zien niet in wat we daar nog aan moeten doen", besluit Lubrun.
Door Frezo In Social media Bron Het Nieuwsblad

Reacties (15)

Reageren
  1. Frezo

    Ik vind vooral de zinsnede "terwijl Hyves geen marktaandeel verliest" bijzonder interessant. Ben benieuwd waar de redacteur van Het Nieuwsblad die kennis vandaan haalt!


    wo 23-03-2011 om 15:13
  2. Loller1

    De de Belgen gemiddeld meer facebook gebruiken dan de nederlandsers is eigenlijk ronduit triest, ik vind er niks aan, hyves, facebook, netlog, etc. alleen gevaarlijker

    onner: Fijn voor Facebook?

    wo 23-03-2011 om 15:23
  3. Darkmark

    Hyves is een zinkend schip.
    Sowieso vind ik Facebook veel prettiger werken.

    wo 23-03-2011 om 15:46
  4. Razr

    Ik vind Facebook, Hyves, Twitter etc... allemaal faal ...

    Snap ook niet waarom ik Hyves gebruik :[

    wo 23-03-2011 om 15:47
  5. Wingedbull

    Ik ben zelf Belg en ik ken dus niemand die Hyves heeft .
    Facebook is leuk om foto's te delen, maar het is geen dagboek.

    wo 23-03-2011 om 16:55
  6. Frank701

    Facebook is niet handig, als ik op zo'n site zit zit ik op hyves.

    wo 23-03-2011 om 17:04
  7. Tim

    Belgen hebben geen Hyves, beat that!

    Ofzo

    Bewerkt door Tim op wo 23-03-2011 om 17:15
    wo 23-03-2011 om 17:15
  8. Loller1

    Quote: wingedbull

    Ik ben zelf Belg en ik ken dus niemand die Hyves heeft .
    Facebook is leuk om foto's te delen, maar het is geen dagboek.
    ben ook belg
    Quote: tim

    Belgen hebben geen Hyves, beat that!

    Ofzo
    zoiets ja

    wo 23-03-2011 om 17:38
  9. Crimineeltj

    Ik vind facebook ook helemaal niks al die spelletjes uitnodigingen enzo, Ik vind hyves veel leuker heb het allebei maar zit amper op facebook.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    wo 23-03-2011 om 18:14
  10. Fifa06

    Maar nederland heeft dat kut hyves dat mensen zo geweldig vinden for no good reason!
    hyves is er enkel voor mensen van <16 of mensen die alleen maar <16 als vrienden hebben...

    wo 23-03-2011 om 19:01
  11. Jesse

    Hyves.
    Kermis op je beeldscherm.

    Vind facebook prettiger werken, en wat overzichtelijker. Toch mogen ze beide wel weg van mij. Toegevoegde waarde heeft het niet echt.


    Jesse Sander (.nl)
    wo 23-03-2011 om 19:02
  12. Fifa06

    Quote: crimineeltj

    Ik vind facebook ook helemaal niks al die spelletjes uitnodigingen enzo, Ik vind hyves veel leuker heb het allebei maar zit amper op facebook.

    Die kan je gewoon blokkeren...?

    wo 23-03-2011 om 19:24
  13. Langkous

    Ik snap Facebook niet, vind het echt onoverzichtelijk. Van Hyves snap ik het dan weer wel.

    wo 23-03-2011 om 21:49
  14. Explo

    tja die gekke belgen weer he.
    kidding.


    Only the dead have seen the end of war.
    do 24-03-2011 om 18:31
  15. Crimineeltj

    Quote: fifa06

    [..]
    Die kan je gewoon blokkeren...?


    Dat snap ik maar verder de hele site vind ik het nog steeds niks, Uiterlijk enzo alles vind hyves veel leuker eruit zien enzo.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    za 26-03-2011 om 10:38