24/03/2011 00:00

Acht op de tien peuters al online


Van de peuters en kleuters in Nederland is 78 procent al online. Ze brengen gemiddeld 22 minuten per dag door op computer, laptop of iPad. Dat is donderdag gebleken uit een onderzoek van de Stichting Mijn Kind Online (expertisecentrum voor jeugd en media) in samenwerking met Z@ppelin en NTR Jeugd. Uit het onderzoekt blijkt dat kinderen tussen 3 en 6 jaar oud steeds vaker in aanraking komen met computers, laptops, smartphones en tablets. Ouders blijken daar geen moeite mee te hebben. 90 procent van de onderzochte ouders liet de kinderen met deze media spelen.

Eerste keer
Gemiddeld is een kind 3,9 jaar oud, als hij of zij voor het eerst online gaat. Vooral kinderen van hoogopgeleide ouders blijken al vroeg gebruik te maken van digitale media. Het gebruik van touchscreens is een voordeel voor jonge kinderen, die bijvoorbeeld met een muis de hulp van ouders vaak moeten inroepen.

Volgens de Stichting Mijn Kind Online hoeven ouders niet bang te zijn dat kleine kinderen zich op de digitale mediamarkt begeven. ''Kinderen moeten op een speelse en creatieve manier met computers en online media leren omgaan, de huidige touchscreenrevolutie kan daar een belangrijke bijdrage aan leveren.''
© ANP
Tags onderzoek
Door Frezo In Internet Bron Nu.nl

Reacties (11)

Reageren
  1. Explo

    je kan tegenwoordig gewoon niet meer om heen.


    Only the dead have seen the end of war.
    do 24-03-2011 om 19:46
  2. Potloodjes

    Quote: explo

    je kan tegenwoordig gewoon niet meer om heen.


    Klopt, zonder internet ben je denk ik niks meer..

    do 24-03-2011 om 20:00
  3. Loller1

    Quote: potloodjes

    [..]

    Klopt, zonder internet ben je denk ik niks meer..
    maar bij een constante internet ben je levenloos

    on: kido's! ga buiten spelen!

    do 24-03-2011 om 20:59
  4. Trick

    vroeger bouwde ik een hut in een bos, nu doen ze dat op het internet... waar gaat het toch naar toe..

    do 24-03-2011 om 21:05
  5. 0vinnieboy0

    Quote: loller1

    [..]maar bij een constante internet ben je levenloos

    on: kido's! ga buiten spelen!



    begin maar alvast te lopen dan

    vr 25-03-2011 om 07:28
  6. Enesg

    Gelukkig is het niet zo lang.
    Ik vind internet wel erg belangrijk voor de persoonlijeontwikkeling, maar vind dat daarbij ook veel voorlichting moet gegeven worden op scholen over de gevaren.

    Als je kijkt wat mensen tegenwoordig op hun hyves/twitter zetten, dan denk ik echt waar de f*ck is iedereen mee bezig!

    vr 25-03-2011 om 08:04
  7. Deadskulk4

    Toen ik 4 jaar was, was er nog geeneens een computer thuis


    GR. Clarkski

    vr 25-03-2011 om 09:53
  8. Frezo

    Quote: enesg

    Gelukkig is het niet zo lang.
    Ik vind internet wel erg belangrijk voor de persoonlijeontwikkeling, maar vind dat daarbij ook veel voorlichting moet gegeven worden op scholen over de gevaren.

    Als je kijkt wat mensen tegenwoordig op hun hyves/twitter zetten, dan denk ik echt waar de f*ck is iedereen mee bezig!

    Inderdaad.. Daar gaan veel mensen nog heel erg veel last van krijgen in de toekomst!


    vr 25-03-2011 om 10:36
  9. Webmaster

    Ik ga mijn kinderen opvoeden door ze alleen maar op de banners te laten klikken.. :+

    vr 25-03-2011 om 17:19
  10. Chielt

    Quote: webmaster

    Ik ga mijn kinderen opvoeden door ze alleen maar op de banners te laten klikken.. :+


    Toch wel je eigen banners mag ik hopen ^^

    vr 25-03-2011 om 19:57
  11. Potloodjes

    Quote: webmaster

    Ik ga mijn kinderen opvoeden door ze alleen maar op de banners te laten klikken.. :+
    Je mag mijn banners als voorbeeld gebruiken voor uw kinderen !

    vr 25-03-2011 om 22:46