15/04/2011 15:07

App maakt gratis bellen tussen Android en iPhone mogelijk


Scydo zorgt ervoor dat sms'jes over het internet verstuurd worden en dus geen extra kosten met zich meebrengen. Nu is het ook mogelijk om tussen iPhone- en Androidgebruikers gratis met elkaar te bellen via VoIP. Deze app is een tijdje beschikbaar voor de iPhone en doet nagenoeg hetzelfde als Skype en Fring. Echter voegt de app nu ook contacten uit het telefoonboek toe, waardoor gebruikers zien wie nog meer over deze app beschikt.

De laatst genoemde functionaliteit is echter niet nieuw en maakte WhatsApp al eerder tot een groot succes. Scydo is daarnaast beschikbaar voor de Android, waardoor het aantal ondersteunende contacten aanzienlijk zal groeien.

Download Scydo (voor iPhone en Android)
Door Webmaster In Mobile devices Bron Nu.nl

Reacties (8)

Reageren
  1. Loller1

    Fijne app, jamer dat ik geen android of iOS heb...

    vr 15-04-2011 om 15:27
  2. Sensation

    Je vergeet te vertellen, Dat dit behoorlijk duur is voor de mensen die Internetten + bellen. En geen onbeperkt internet abbo heeft.



    Voeg me toe!
    vr 15-04-2011 om 18:53
  3. Chielt

    Quote: sensation

    Je vergeet te vertellen, Dat dit behoorlijk duur is voor de mensen die Internetten + bellen. En geen onbeperkt internet abbo heeft.


    De mensen die een smartphone hebben, hebben meestal wel een databundel. En als je die dan niet hebt, dan heb je daar bewust voor gekozen en dan zal je het waarschijnlijk wel weten.

    Ik heb de app gedownload, maar nog niet getest. Het installeren gaat wel soepel. Je maakt met je telefoon een app account aan. Vervolgens wordt je gebeld door een sprekende computer die een vier cijferige code geeft. Die code moet je invullen en dan ben je aangemeld. je kan dus in theorie ook met iemand anders zijn telefoon bellen als je met je eigen account inlogt. Op zich wel handig. Skype werkt prima op mijn telefoon. Dus ik ga er van uit dat het met deze app ook goed gaat.

    vr 15-04-2011 om 20:20
  4. Lesser

    Heel mooi zo een programmaatje maar ze moeten hem nog wel geschikt maken voor Symbian S60 (ofzo??) (Nokia N97 mini). WhatsApp gebruik ik daarin tegen al wel en werkt prima. Zoals in het bericht aangegeven is ideaal dat ze contacten die het programma ook hebben aanduiden.

    [Greetzz]
    Lesser


    ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸
    ¨°º¤ø„¸   HardStyle   ¸„ø¤º°¨
    ¸„ø¤º°`` UNITED!! ``°º¤ø„¸
    ¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨
    vr 15-04-2011 om 20:55
  5. Simmie

    Gratis gratis... niets is gratis!

    za 16-04-2011 om 00:05
  6. Redmar

    Make ze dit ook voor de BlackBerry in de toekomst?

    za 16-04-2011 om 16:22
  7. Tim

    Beetje jammer dat het nieuwsbericht niks over Viber vermeld, dat toch ook al een tijdje precies hetzelfde doet...

    ma 18-04-2011 om 00:06
  8. Rajiv

    Viber heeft geen android versie. Tenminste nog niet, die beloven ze al sinds November vorig jaar. Viber heeft ook geen mogelijkheid om te bellen naar non-Viber contacten voor een laag tarief (dit doet Scydo volgens mij via voip techniek).

    Ben wel benieuwd of scydo nog een messaging functie gaat inbouwen, las in ieder geval op twitter dat ze ook met symbian bezig zijn, dus dat is wel goed nieuws.

    wo 20-04-2011 om 10:01