19/04/2011 10:55

Twitter wil TweetDeck kopen


Twitter wil het bedrijf TweetDeck voor 50 miljoen Amerikaanse dollars kopen. Dit schrijft The Wall Street Journal. Als Twitter TweetDeck overneemt, krijgt Twitter voor het eerst een desktopapplicatie in handen.

Momenteel heeft Twitter officiële apps voor onder andere Android en iOS. Maar een officiële desktopapplicatie was er tot nog toe niet. Het bedrijf TweetDeck is echter een van de ontwikkelaars die dat wel heeft ontwikkeld en als Twitter het bedrijf overneemt, betekent dat dat TweetDeck naar alle waarschijnlijkheid de officiële desktopapp van Twitter wordt. The Wall Street Journal meldt dat dit is wat Twitter wil, en leid het af uit anonieme bronnen.

Twitter zou 50 miljoen dollar voor TweetDeck over hebben. Volgens de krant wil het bedrijf de geruchten niet bevestigen, maar zou TweetDeck ook niet het eerste bedrijf zijn dat een Twitter-applicatie maakt om vervolgens over genomen te worden door Twitter.

De desktop versie van TweetDeck is gemaakt in Adobe Air, hierdoor werkt het op Windows, Mac OS X en Linux. Het bedrijf heeft ook een plug-in ontwikkeld voor Google Chrome voor Twitter. Ze hebben ook apps voor iOS en Android.
Door Loller1 In Social media Bron Tweakers.net

Reacties (9)

Reageren
  1. Desire

    Lijkt me geen slim idee.
    Tweetdeck is juist zo populair omdat je dingen kan wat Twitter zelf liever niet heeft.
    Zoals het plaatsen van tweets langer dan 140 tekens.
    Als het in handen komt van Twitter ben ik bang dat er veel goeie eigenschappen van het programma weg zullen vallen.

    Maar de tijd zal het leren.


    Dus Zodoende.
    di 19-04-2011 om 15:01
  2. Frezo

    Meer tweeten dan 140 tekens is juist slecht. Dat maakt Twitter juiste een microblogdienst. Dat is het hele concept. Dat is waar het om draait. Vat, als individu, je bezigheden in 140 tekens samen.


    di 19-04-2011 om 15:34
  3. Desire

    Ja, daar ben ik het ook mee eens. Dat het in 140 tekens moet.

    Maar er zijn veel gebruikers die het juist fijn vinden. Die zullen denk ik een overstap maken.


    Dus Zodoende.
    di 19-04-2011 om 15:45
  4. Webmaster

    Tja, straks brengen de apps voor Twitter nog meer op dan Twitter zelf..

    di 19-04-2011 om 16:28
  5. Fifa06

    Ach... Dan stap je over op een ander programma als je tweetdeck niks meer vindt.
    Ik denk dat twitter het niet koopt omdat ze het zo kut vinden dat tweetdeck hun een soort van overruled, maar meer omdat ze de waarde en mogelijkheden ervan inzien.

    di 19-04-2011 om 19:12
  6. Marijn

    Twitter is zowieso kansloos. De hele dag een beetje tweeten wat je aan het doen bent. "Ik heb nu #diaree.", "Ik moet #poepen.", "Ik ga nu #weg.", "Ik ga de #stad in".

    Alsof het iemand maar ook iets intereseert?


    "Two is better than one."
    wo 20-04-2011 om 13:19
  7. Fusionboy

    @ persoon hierboven: je weet blijkbaar niet eens wat Twitter inhoudt als je denkt dat het op die manier werkt en gebruikt wordt.

    Verder is dit artikel ook wat scheef aangezien Twitter Tweetie heeft overgenomen die ook een desktop applicatie had en ik dus gewoon Twitter for Mac op mijn Macje heb draaien?

    vr 22-04-2011 om 15:55
  8. Loller1

    Quote: fusionboy

    @ persoon hierboven: je weet blijkbaar niet eens wat Twitter inhoudt als je denkt dat het op die manier werkt en gebruikt wordt.

    Verder is dit artikel ook wat scheef aangezien Twitter Tweetie heeft overgenomen die ook een desktop applicatie had en ik dus gewoon Twitter for Mac op mijn Macje heb draaien?
    Onzin, hoe meer concurrente wat de software betreft Twiiter over neemt, hoe minder concurrente er over blijven. Twitter kan dus gewoon blijven doorgaan todat er geen concurrent meer is. Ookal brengt het dan al zo'n applicatie uit...

    vr 22-04-2011 om 20:40
  9. Joran95

    Quote: loller1

    concurrente

    Er word geen winst gemaakt met een desktopprogramma.

    do 28-04-2011 om 22:27