20/04/2011 11:35

Dodenherdenking op Hyves


Vanaf woensdag kunnen Hyvesgebruikers meedoen aan de campagne "Stilstaan bij Vrijheid", een initiatief van het Nationaal Comité 4 en 5 mei. De gebruikers kunnen een virtuele vrijheidsfakkel aan hun profiel toevoegen, zo zegt Hyves. Op 4 mei krijgen Hyvers die inloggen tussen 20u00 en 20u02 ook een verzoek om even 2 minuten stil te zijn en om het gedicht te lezen bij de dodenherdenking op de Dam in Amsterdam word voorgedragen.

Quote: Nine Ludwig
Op 4 mei staan we op tv en radio stil bij herdenken. Een digitale stilte op Hyves is eigenlijk vanzelfsprekend
Zo zegt Nine Ludwig. Nine Nooter, de directeur van het Nationale Comité 4 en 5 mei, vind het prachtig dat Hyves zich uitspreekt over vrijheid en dat het aan gebruikers laat zien dat het 4 en 5 mei belangrijk vind.

Quote
Vrijheid is kostbaar, kwetsbaar en niet vanzelfsprekend. Dat besef je pas als die vrijheid er niet meer is, zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Door Loller1 In Social media Bron Nu.nl

Reacties (12)

Reageren
  1. Webmaster

    Goed plan, om die kleine etters op Hyves op te voeden...

    wo 20-04-2011 om 11:44
  2. Loller1

    Toen ik dit herschreef, vroeg ik mij eigenlijk af wat er zo speciaal is aan 4 en 5 mei. En nu, weet ik het nog steeds niet .

    Quote: roelvb
    Betere titel: "Ouders geven opvoeding van kinderen uit handen"

    Bewerkt door Loller1 op wo 20-04-2011 om 11:53
    wo 20-04-2011 om 11:48
  3. Roelvb

    Betere titel: "Ouders geven opvoeding van kinderen uit handen"


    wo 20-04-2011 om 11:49
  4. Fifa06

    Zucht... Net alsof iedereen dan opeens z'n smoel houd en z'n geluid uit gaat zetten omdat hyves dat zegt...
    Het idee is leuk, maar ik gok dat de meerderheid zoiets heeft van "ja joh, dan lijkt het net alsof ik het doe, dat is goed genoeg"

    do 21-04-2011 om 08:01
  5. Sarvice

    Ik denk dat de jeugd niet weet waarom we die stilte houden, hetzelfde geld voor mij. ik bedoel wij hebben geen oorlog meegemaakt, wij weten niet hoe dat is.

    Tuurlijk hebben heel veel jongeren we een dierbaar iemand verloren, maar als ik die 2 minuten (wat ik wel doe) mijn mondje houdt. denk ik niet aan diegene, waar ik wel aan denk weet ik eigenlijk ook niet.

    En tja, tege.woordig is het zo, oh die is dood.. ken ik niet, dus boeit me niet.



    Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    do 21-04-2011 om 08:48
  6. Frezo

    Quote: sarvice

    En tja, tege.woordig is het zo, oh die is dood.. ken ik niet, dus boeit me niet.

    En dat is dus een bijzonder trieste constatering, omdat zonder een fatsoenlijke basis een samenleving niet aan de orde kan zijn en we elkaar lekker gaan lopen afschieten net als in Ivoorkust.


    do 21-04-2011 om 13:01
  7. Loller1

    Quote: frezo

    [..]
    En dat is dus een bijzonder trieste constatering, omdat zonder een fatsoenlijke basis een samenleving niet aan de orde kan zijn en we elkaar lekker gaan lopen afschieten net als in Ivoorkust.
    Als de wereld ooit zo word, dan mogen ze mij als eerste afschieten. In zo'n wereld zou ik niet willen leven...

    do 21-04-2011 om 13:12
  8. Sandr

    Quote: loller1

    Toen ik dit herschreef, vroeg ik mij eigenlijk af wat er zo speciaal is aan 4 en 5 mei. En nu, weet ik het nog steeds niet .[..]

    De pre-party en de party van mijn verjaardag.
    Serieus, dit hoor je gewoon te weten, maargoed we staan die dagen stil bij de bevrijding van de Duitsers in de tweede wereldoorlog, meer info hier en hier.

    Bewerkt door Sandr op do 21-04-2011 om 17:59
    do 21-04-2011 om 17:54
  9. Loller1

    Quote: sandr

    [..]
    De pre-party en de party van mijn verjaardag.
    Serieus, dit hoor je gewoon te weten, maargoed we staan die dagen stil bij de bevrijding van de Duitsers in de tweede wereldoorlog, meer info hier en hier.
    niet iedereen is zo goed in geschiedenis

    do 21-04-2011 om 21:16
  10. Frezo

    Quote: loller1

    [..]Als de wereld ooit zo word, dan mogen ze mij als eerste afschieten. In zo'n wereld zou ik niet willen leven...

    Dan kan er alvast 1 niet dodelijk schot gelost worden..


    za 23-04-2011 om 00:26
  11. Joostjuh

    Quote: loller1

    [..]niet iedereen is zo goed in geschiedenis


    heeft vrij weinig met geschiedenis te maken, meer met algemene kennis. Dit behoor je gewoon te weten.

    wo 27-04-2011 om 22:28
  12. Frezo

    Overigens, we staan met dodenherdenking stil bij alle slachtoffers die sinds de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen door oorlogsgeweld. Niet alleen de slachtoffers van de WOII.


    vr 29-04-2011 om 16:02