22/04/2011 00:22

KPN gaat beperkingen leggen op mobiele diensten


KPN ziet het gebruik in mobiel bellen en sms'en steeds minder worden, terwijl het internetgebruik juist alleen maar toeneemt. Om die reden licht de telecomgigant de klanten alvast in, om ze voor te bereiden op een aantal drastische wijzigingen in het gebruik van mobiele diensten, zoals instant-messaging, VOIP en het bekijken van video's. Deze zouden namelijk geblokkeerd worden als daar niet extra voor wordt betaald.

Veranderende omstandigheden

Een woordvoerder van KPN windt er geen doekjes om en zegt: “Niet betalen betekent niet gebruiken”. Donderdag werd bekend gemaakt dat de tegenvallende resultaten op de mobiele markt aanleiding zijn om de mobiele abonnementen aan te passen.

Diensten blokkeren

KPN maakt kenbaar dat internetten in de toekomst uit dezelfde bundel wordt betaald als bellen en sms'en. Daarnaast gaan diensten als VoIP, instant-messaging en video's bekijken extra geld kosten. Volgens KPN zal aan de klanten helder gecommuniceerd worden waar ze aan toe zijn en wat de mogelijkheden zijn.

Ontduiking

Nieuw is het gebruik van sms- en belalternatieven niet. KPN heeft al langer in haar algemene voorwaarden staan dat het gebruik van VoIP (Voice over IP) of SMS over IP diensten niet zijn toegestaan. In de praktijk worden deze voorwaarden echter zelden nageleefd. In de toekomst worden deze diensten daarom standaard geblokkeerd.
Door Webmaster In Mobile devices Bron Nu.nl

Reacties (7)

Reageren
  1. Shaun

    Daarom zit ik dus bij vodafone.
    Is toch belachelijk..



    KINOOZ.NL
    KINOOZ VOOR: VIDEOCLIPS, WEBSITES, CONCEPT DEVELOPMENT, DOCU?S, PROMO?S, COMMERCIALS, AFTERMOVIES, STORYBOARDS, PRODUCTIES, SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION EN BRANDING.
    vr 22-04-2011 om 00:48
  2. Aar

    Het lijkt er dus op dat ze de poorten van die applicaties gaan afsluiten. Of zouden ze TCP/IP packets gaan sniffen?

    vr 22-04-2011 om 01:24
  3. Loller1

    Quote: shaun

    Daarom zit ik dus bij vodafone.
    Is toch belachelijk..
    Dat is idd belachelijk. Ik vraag me af hoeveel klanten ze hier aan over gaan houden...

    vr 22-04-2011 om 07:20
  4. Tim

    Dit is echt belachelijk inderdaad, en als de concurrenten hier niet in meegaan is dit zo weer afgelopen. Lijkt me sterk dat bv Vodafone en T-Mobile hetzelfde zullen toepassen.

    Daarbij snap ik het hele punt niet, want op welke manier zou KPN momenteel verlies draaien?
    Klanten betalen toch voor een bepaald abonnement met een aantal belminuten en sms-berichten. Of ze deze nu gebruiken of niet, de kosten p/m blijven hetzelfde. En ik kan me niet voorstellen dat KPN haar budget baseert op kosten van klanten buiten hun bundel.

    vr 22-04-2011 om 22:05
  5. Veldhuijzen

    Vodafone gaat de diensten ook blokkeren
    http://www.nu.n...t-diensten.html

    za 23-04-2011 om 10:21
  6. Sjenkie

    Ik werk zelf in een BelCompany, het gevolg van instant messaging is dat mensen lagere bel/sms bundels nemen. Dit is ook wel te merken aan het aantal abonnement wat ik afsluit. Vaak nemen mensen een hele lage bel/smsbundel en sluiten daarbij internet af.
    Internet kost meestal €10 per aansluiting, maar dit kan verschillen per provider en of je een bel/sms bundel erbij neemt.


    Windows 7 Ultimate - 64 bits
    Intel(R) Core(TM) i7 CPU @2.67 GHz
    6 GB DDR3
    1 TB HDD
    Nvidia GTX 480
    FearFM is weer onlineeee!
    za 23-04-2011 om 12:11
  7. Chielt

    Quote: sjenkie

    Ik werk zelf in een BelCompany, het gevolg van instant messaging is dat mensen lagere bel/sms bundels nemen. Dit is ook wel te merken aan het aantal abonnement wat ik afsluit. Vaak nemen mensen een hele lage bel/smsbundel en sluiten daarbij internet af.
    Internet kost meestal €10 per aansluiting, maar dit kan verschillen per provider en of je een bel/sms bundel erbij neemt.


    Maak dan de bundels kleiner en mobiel internet duurder. Maar ze hebben in hun eigen vingers gesneden door hun manier van prijs bepaling.

    di 26-04-2011 om 11:19