23/04/2011 19:54

Vodafone volgt KPN met het blokkeren van diensten


Al snel volgde Vodafone met de aankondiging, KPN te willen volgen met het blokkeren van mobiele diensten. Het motto is "zware diensten blokkeren als er niet extra betaald wordt". Zwaar hoeven gratis sms en belalternatieven niet altijd te zijn, maar het lijkt bij voorbaat een geschikte manier om klanten bewust te maken van de nieuwe voorwaarden voor mobiele diensten.

Blijkbaar ziet Vodafone net als KPN, dezelfde dalingen in het gebruik van sms en belbundels. De noodzaak is daarom hoog om de tarieven en voorwaarden aan te scherpen. Voice over IP (met bv. Skype) en streaming video vergen veel bandbreedte, waardoor dit telecomduo begint te protesteren.

Vodafone

Vodafone blokkeert VoIP en sms over IP al langer, zo blijkt na vragen van NU.nl. Bij Vodafone bestaan basisabonnementen bel+sms+web en een basis databundel Smartphone Blox. Beide abonnementen blokkeren VoIP, willen klanten wel gebruikmaken van deze diensten moet extra betaald worden.

T-Mobile

T-Mobile wil geen uitspraken doen naar aanleiding van de aankondiging van KPN, maar stelde in januari 2011 tegenover NU.nl dat prijsdifferentiatie een manier is om het toenemende dataverkeer op het netwerk te managen.

Hi en Telfort

KPN wil overigens niet bekendmaken of Hi en Telfort, providers die gebruikmaken van het netwerk van KPN, beïnvloed zullen worden door de veranderingen op het netwerk.
Door Webmaster In Mobile devices Bron NU.nl

Reacties (7)

Reageren
  1. Webmaster

    Go T-Mobile!

    za 23-04-2011 om 19:57
  2. Daydreamer

    Quote: webmaster

    Go T-Mobile!

    T-Mobile zuigt, bagger bereik overal.


    Groen Oldskool Lid
    zo 24-04-2011 om 22:34
  3. Crimineeltj

    Quote: daydreamer

    [..]
    T-Mobile zuigt, bagger bereik overal.


    Idd dus maar vodafone volgt niet maar doet het dus al, Maar bij hun hoef je niet extra te betalen voor whatsapp bijv bij kpn weer wel dan.


    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    ma 25-04-2011 om 20:51
  4. Loller1

    Wie is de volgende

    ma 25-04-2011 om 21:15
  5. Chielt

    Nu hopen dat Hi (en met name MTVMobile) buiten schot blijven. Skypen met mijn ouders in het buitenland op mijn telefoon is best handig. En dan wil ik dat wel buiten op straat kunnen blijven doen.

    di 26-04-2011 om 11:16
  6. Eagle

    Ben ik ff blij met m'n inet bundel met een FUP met daaraan een datalimiet van 1.5 gb , incl. toegestaan streaming video en chat mogelijkheid als whatssapp die toegestaan zijn voor €7,50 p/m

    Volgende bericht op do. 28-04-2011 om 12:03:

    Quote: chielt

    Nu hopen dat Hi (en met name MTVMobile) buiten schot blijven. Skypen met mijn ouders in het buitenland op mijn telefoon is best handig. En dan wil ik dat wel buiten op straat kunnen blijven doen.


    Waarschijnlijk (nog) wel, ownt zwaar dat zij ook nog steeds met een FUP werken.. Als het goed is gaan huidige klanten er (nog) niks van merken..

    do 28-04-2011 om 12:01
  7. Jeroenz0r

    Quote: webmaster

    Go T-Mobile!
    Hey zal me niets verbazen als T-Mobile ook gaat filteren!

    Gelukkig kan ik met android een VPN instellen, zodat al me verkeer met encryptie zal worden doorgelust.

    vr 29-04-2011 om 21:19