10/05/2011 19:16

Skype voor 6 miljard naar Microsoft


Het heeft er alle schijn van dat meneer Gates interesse heeft om te kunnen bellen via internet. Microsoft neemt de VoIP-dienst Skype over voor 8.5 miljard dollar, omgerekend bijna 6 miljard euro. Deze deal zorgt ervoor dat Microsoft meer met real-time video en voice communicatie kan gaan doen, en om haar portfolio in online diensten uit te breiden.

Succes

Skype telt naar eigen zeggen 170 miljoen 'verbonden' gebruikers, welke samen zorgen voor meer dan 207 miljard minuten aan voice- en videogesprekken. Deze overname zal wellicht op lange termijn positieve gevolgen voor o.a. integratie met Windows Live Messenger en mogelijke openheid tegenover ontwikkelaars.

Fenomenaal

Microsoft is heel trots in hun aankoop. "Skype is een fenomenale service die geliefd is bij miljoenen mensen over de hele wereld", zei Microsoft-topman Steve Ballmer. "Samen zullen we de toekomst van real-time communicatie creëren, zodat mensen gemakkelijk kunnen verbonden blijven met familie, vrienden, klanten en collega's overal in de wereld." Skype zal een divisie worden van Microsoft.

Lees het officiële persbericht
Door Webmaster In Social media Bron Microsoft

Reacties (13)

Reageren
  1. Loller1

    Fijn voor Microsoft, ik ben benieuwd wat ze er allemaal mee gaan doen.

    Bewerkt door Loller1 op di 10-05-2011 om 19:30
    di 10-05-2011 om 19:30
  2. Pascallj

    Zeker interessant! Ben ook benieuwd wat ze er mee gaan doen! Hoop alleen wel dat Gates dan niet bij KPN zit, want dan moet hij ook nog extra kosten gaan betalen bovenop al die schulden die hij heeft overgenomen .

    di 10-05-2011 om 22:33
  3. Chielt

    Een hele logische zet van MS om skype over te kopen. Zeker omdat er geruchten gingen dat Google en Facebook ook bezig waren met de aankoop van Skype. Ik hoop dat skype er vooral op vooruit gaat.

    wo 11-05-2011 om 01:12
  4. Webmaster

    Ik verheug me op de wederzijdse ondersteuning van MSN<>Skype contacten

    wo 11-05-2011 om 10:20
  5. Jesse

    Quote: webmaster

    Ik verheug me op de wederzijdse ondersteuning van MSN<>Skype contacten


    Dit dus.
    Verder ben ik benieuwd of ze gaan werken aan het skype protocol. Op het moment gaat het bijna allemaal via p2p, en als je skype aan hebt staan zonder dat je überhaubt aan het bellen bent dien je als tussenserver. Voor mij een (nu misschien voormalige) reden om het niet te gebruiken.


    Jesse Sander (.nl)
    wo 11-05-2011 om 12:49
  6. Loller1

    Ik heb een licht blauw vermoeden, maar ik voel een Windows Live Skype aankomen

    On: Waarom word Skype altijd een link hierzo?

    Bewerkt door Loller1 op wo 11-05-2011 om 12:50
    wo 11-05-2011 om 12:49
  7. Sarvice

    Quote: loller1

    Ik heb een licht blauw vermoeden, maar ik voel een Windows Live Skype aankomen

    On: Waarom word Skype altijd een link hierzo?

    Omdat het een tag is.

    ik gebruik skype soms als ik aan het gamen ben om contact met iemand te hebben. verder gebruik ik meer teamspeak..



    Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    wo 11-05-2011 om 15:11
  8. Joran95

    Skype blijft een apart bedrijf alleen is er nu een andere grootaandeelhouder, dus zal er niet veel (niks) veranderen.

    wo 11-05-2011 om 23:29
  9. Draust

    Skype gebruik ik alleen om met familie te kletsen, me ouders dan. Lekker goedkoop naar het buitenland

    wo 11-05-2011 om 23:31
  10. Tim

    Quote
    Het heeft er alle schijn van dat meneer Gates interesse heeft om te kunnen bellen via internet.
    Ik weet niet wie die nieuwsbericht heeft gepost, maar Bill Gates is al jaren geen CEO van Microsoft meer hoor...


    Overigens vind ik Microsoft Skype wel wat hebben...

    Bewerkt door Tim op do 12-05-2011 om 00:42
    do 12-05-2011 om 00:41
  11. Roelvb

    Quote: tim

    [..]Ik weet niet wie die nieuwsbericht heeft gepost, maar Bill Gates is al jaren geen CEO van Microsoft meer hoor...


    Overigens vind ik Microsoft Skype wel wat hebben...


    Ook het eerste wat ik dacht... 'meneer Balmer' was beter geweest


    do 12-05-2011 om 17:17
  12. Alexxx

    Ik vraag me af wat er met Skype voor Linux/Android gebeurt.

    za 14-05-2011 om 11:24
  13. Loller1

    Quote: alexxx

    Ik vraag me af wat er met Skype voor Linux/Android gebeurt.
    Microsoft blijft alle huidige platformen gewoon ondersteunen!

    za 14-05-2011 om 13:56